Mala potražnja zaustavila trake u Fijatu

M. ĐOŠOVIĆ

28. 08. 2018. u 17:02

Posle kolektivnog godišnjeg odmora, obustavljena serijska proizvodnja u "Fijatovoj" Fabrici automobila u Kragujevcu

Мала потражња зауставила траке у Фијату

Foto Ž. Knežević

GOTOVO uobičajeni prekid u serijskoj proizvodnji vozila "500L", nakon kolektivnog godišnjeg ugovora, uzrokovan je smanjenom potražnjom za automobilima na svetskom tržištu, u periodu jesenjih porodičnih izdataka, saznaju "Novosti" u ovoj kompaniji. Zato će pauza u proizvodnji ovog modela u Kragujevcu trajati do 3. septembra.

Bez obzira na tu činjenicu, radnici ove kompanije su zabrinuti, jer ugovor o strateškom partnerstvu između torinske kompanije i države Srbije ističe 29. septembra ove godine.

Prema rečima Zorana Markovića, predsednika Samostalnog sindikata Fabrike automobila, radnici su zabrinuti, jer nema informacija o proizvodnji novog modela.

- Zaposlene jedino interesuje da se proizvodnja nastavi u punom kapacitetu i da dobiju zvaničnu informaciju o proizvodnim planovima u narednih 10 godina - kaže Marković. - Imamo sva uveravanja da će "Fijat" ostati u Kragujevcu, ali su nama, pred potpisivanje novog ugovora, potrebne validne potvrde. Takve dokaze još nismo dobili.

U toku ove godine, u kompaniji FKA proizvedeno je oko 40.000 automobila, što je u skladu sa projektovanim planom proizvodnje, saznaju "Novosti".

Kako nezvanično saznajemo, do kraja godine, sa montažnih traka bi trebalo da siđe više od 80.000 automobila.

Tokom letnjeg godišnjeg odmora, kako saznajemo, u Fabrici automobila i u šest pogona kooperantskih fabrika urađen je generalni remont postrojenja za maksimalnu proizvodnju automobila. U ovoj fabrici, kažu "Novostima", sa traka, bez ikakvih problema, može da siđe i do 180.000 automobila. To dovoljno govori o ozbiljnosti italijanskog partnera da nastavi proizvodnju u ovoj fabrici.


U KORIST NARODA

NEDAVNO je predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić saopštila da će saradnja "Fijata" i Vlade Srbije biti nastavljena. Ona je navela da će novi ugovor biti u korist države i radnika. Saznajemo da u novom desetogodišnjem ugovoru sa "Fijatom" ova kompanija neće biti oslobođena plaćanja svih dažbina, kao što je to bio slučaj u prethodnoj deceniji.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (23)

Mladen

28.08.2018. 17:24

Ponudite gradjanima povoljne kredite i aranzmane za nova vozila iz domace fabrike kao nekada u SFRJ i kao sto odgovorne drzave rade pa necete imati problem sa prodajom i naravno resite problem kradje vozila

Ne samo kao nekada

28.08.2018. 18:38

@Mladen - Tada sam vozio Juga 45, a danas vozim Reno Klio. Pare iste, a razlika drastična

Paul Kersey

28.08.2018. 20:26

@Mladen - Nema tog aranžmana koji bi me ubedio da kupim fiatov poluproizvod.

Somborac

28.08.2018. 20:35

@Mladen - A za 40 godina ce se voziti nesto drugo. I sta da kazem, razlika ce biti drasticna. Zasto poredite automobile iz 2 totalno druga vemena?

Miki

28.08.2018. 17:42

mladene, država ne može da fotokopira pare. kredite daju banke. ko je sposoban opstaje a ostale firme propadaju. hteli smo kapitalizam. dobili smo ga

DW

28.08.2018. 17:52

Radnici su sa pravom zabrinuti, jer su počela nova otpuštanja radnika ovaj put bez otpremnine.

Preduzetnik

28.08.2018. 18:10

Ovaj auto u fulu,za gradjane Srbije nebi smeo da bude vise od 8000eur,i to da se da na kredit od 5-10 godina.Svim taksistima i drzavnim sluzbama uvesti obavezu kupovine tih vozila...Samo da prsti...da se radi u tri smene.

Motkom

28.08.2018. 18:37

eto,a leo krenuli da strajkuju kad ono gdin premier rece da nema potrebe za strajk. a kada planirate da prijazete koliko je drzava u gubitku zbog fiata i da pokazete ugovor.

Rade

28.08.2018. 18:39

Onu nakazu od auta ne bih kupio ni upla cene. Odvratniji auto nisam video. Lepsi je moj matorac od 18 godina nego 500l. A i dobro me sluzi. Robu prodaje prvo izgled pa udobnost pa ekonomicnost. Stim da cena mora da bude manja od konkurencije. Nema tu mnogo pameti ili hoces da napravis auto kako treba ili hoces da zeznes kupca. CAO!

Gradimir Radivojević

28.08.2018. 18:57

Kada će se ta promašena investicija zatvoriti za uvek, i otvoriti proizvodnju zdrave hrane, za koju imamo sve uslove, Zastava je uvek bila na teretu gradjana Srbije ?

Predrag Mijatovic

28.08.2018. 18:58

A da neko garantuje meni da ću imati posla 10 godina,privatni sam preduzetnik???? Ma daj ljudi...o čemu mi to? Ko kome šta danas garantuje? Nek pošalju mebe na odmor i da dobijam 65% plate

Није Него

28.08.2018. 19:10

ако желе да нас искоришћавају и даље, не треба да буду ослобођени ничега, чак шта више, могли ми да враћају оно што смо уложили у њих, а ако им се допадају мали предузетници из Србије, они ће и даље наручувати делове за себе макар преселили производњу у другу земљу зар не?

Posmatrač iz Nemačke

28.08.2018. 19:11

Hoće li se naći neko hrabar u policiji i tužilaštvu da pokrene istragu o miuvačinama Dinkića kod potpisivanja po Srbiju pogubnog ugovora s Fiatom i da ga najzad, i sve one druge oko njega koji su bacili pare na Fiat, STRPA U ZATVOR? Prema pisanju nemačke stručne štampe, aranžman sa Fiatom, poklanjanje svega i svačega itd. koštao je Sbiju najmanje 1,5 milijarde € -da bi Fiat danas zaposlio samo oko 2000 ljudi. Za takav vid rasipništva i pljačku, zakon bi morao da propiše doživotnu robiju!

Vlado

28.08.2018. 19:40

@RadeMora da je u pitanju bmw,čudo od auta staro 18 godina.Danas svako može da pusti komentar i da ostane živ.

Lepo Vaspitan

28.08.2018. 19:45

pa nista to nije cudno, zadrzace se dok drzava subvencionise, cim se to zavrsi pakuj kofere i ajd u neku novu banana zemlju

Ja

28.08.2018. 19:58

DINKIĆU JE SINULA IDEJA KAKO DA VRATI DUG ZASTAVE PREMA FIJATU OD OKO 2 MILIJARDE DOLARA TAKO ŠTO ĆE ANGAŽOVATI JEFTINU RADNU SNAGU.BLIZU SMO TE KOTE . A OVI ŠTO SU PRISTALI DA RADE ZA MALE PARE NIKO NIJE TERAO DA RADE NEGO SU TU SPLETOM OKOLNOSTI .RADNIČKA KLASA I SIROTINJA ZNA KOJA.

SRB

28.08.2018. 20:08

Ha, potrosili novac od subvencija koje je drzava opet dala iz skupih stranih kredita i koga sad ovo cudi? Za ovaj auto se i dosad nisu otimali pa kome nije sta jasno ? Danas Fijat, sutra Jura, Dreksmajer, zelezara Smederevo.....drzava je za 10 god. zaduzila Srbiju duplo, na 24 milijarde evra, ko jos placa strancima da nam dodju i otvore radna mesta sa 300 evra platom i daju im sve dzabe....samo nesposobni da bi sto duze vladali !

Патриота

28.08.2018. 20:57

Зашто господо радници из Фијата сада не започнете штрајк, него вас ко младе мајмуне извукли да себи нанесете штету а сад страхујете за посао, давно је наш наро рекао "КОГА ЈЕ МОЛИТИ, НИЈЕ ГА СРДИТИ"!!!

Jole

28.08.2018. 21:52

Najbolju analizu stanja dao je ekonomista Branko Dragaš, date su analize sa svaku godinu poševši od 2012. iz zvanišnih izveštaja. Rezultati i prognoze su poražavajući.

Pravi Delija Veran Je Ko Pas

28.08.2018. 23:32

škoda ne može da stigne da napravi koliko im traže, a ovo smeće nece niko

r

29.08.2018. 09:53

pod hitno donesite "zakon" da svaki punoletni logoras srbistana mora jednom mesecno da kupi to smece i problem resen !!!