Biznis Vesti
PRETERALI SA CENOM Ništa od povratka omiljenog bicikla mnogih u bivšoj Jugoslaviji

PRETERALI SA CENOM Ništa od povratka omiljenog bicikla mnogih u bivšoj Jugoslaviji

Pre dve godine povratak kultnog bicikla "Pony" popraćen je velikom medijskom pompom, ali ta je priča, čini se, završena.

poni bicikl rog03 foto Promo rogbikes.com Foto: rogbikes.com / Promo
poni bicikl rog03 foto Promo rogbikes.com

Naime, kako prenosi hrvatski Poslovni dnevnik, BTC, jedan od dva partnera iz projekta već je digao ruke od Ponyja, a Gorenje koje je u to vreme računalo da će iskoristiti brend iz socijalizma, omiljen na prostoru cele bivše Jugoslavije, za pogon je električnim motorom navodno pronašlo kupca za firmu Gor kolesa, ali ne otkriva o kome je reč.

Gorenje je firmu Gor kolesa osnovalo sa 650 hiljada evra, nakon što je kupilo brend Rog, podseća llubljanski Finance. Gorenje je imalo 61,5 posto udela u zajedničkoj kompaniji, dok je BTC imao 38,5 posto kapitala. Krajem prošle godine pojavila se potreba za dokapitalizacijom, u čemu BTC nije učestvovao, tako da je firma u 100-postotnom vlasništvu Gorenja.

Foto: rogbikes.com / Promo

Pre toga, inače, bila je planirana prodaja Ponyja "s modernim karakteristikama" i to u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji.

Međutim, prodaji nisu pomogle ni prodajne akcije velikih trgovaca poput Mercatora i Tuša, jer su mnogi već prilikom predstavljanja bicikla bili sumnjičavi zbog cene od 329 evra za osnovni model, dok je najskuplja verzija koštala čak 789 evra.

I tu je, čini se, uzrok neuspeha celog poduhvata, tvrde izvori ljubljanskog lista, jer na tržištu ima puno sličnih bicikla po znatno nižoj ceni.

A koliko je uopšte proizvedeno Ponyja u Gorenju nisu hteli da kažu.

Međutim, priznali su da su odustali od najavljenih rokova, tri do četiri godine, u kojima je firma trebalo da počne da donositi dobit.

"Nije tačno da ćemo potpuno zaustaviti proizvodnju Ponyja, ona se i dalje odvija u ogranicenoj meri", kažu iz Gorenja, potvrđujući informaciju o prodaji kompanije Gor kolesa, što je u skladu sa strateškom orijentacijom Gorenja da se usredsredi na osnovnu delatnost, proizvodnju i prodaju kućnih uređaja.