Featured Lifestyle

Nativno oglašavanje kao odličan način za unapređenje poslovanja

U svetu digitalnog marketinga poslednjih godina dosta se govori o terminu nativno oglašavanje (nativ advertajzing), i  bili vi toga svesni ili ne, postoji velika verovatnoća da se već svakodnevno susrećete sa njim. Ovaj dobro organizovan oblik onlajn reklamiranja idealna je opcija za mnoge platforme, zanimljiv je potrošačima i efikasan za predstavljanje brendova i rast poslovanja firmi.

Šta je ustvari prirodno (nativno) oglašavanje i kako ga možete iskoristiti da potencijalnim klijentima predstavite vašu robu i usluge i tako unapredite vaše poslovanje? Sve ovo ćete bolje razumeti ako pročitate tekst koji sledi.

Šta je Nativ advertajzing?

Nativni ili organski (prirodni) oglasi su oblik sponzorisanog (promotivnog) oglašavanja, formatirani tako da se suptilno uklapaju u nesponzorisane sadržaje uz koje se pojavljuju na određenom web mestu. Tačna forma varira od sajta do sajta, ali bi nativno oglašavanje u svom idealnom obliku trebalo da bude besprekoran dodatak sadržaju koji  već postoji na određenoj internet stranici. Drugim rečima, Nativno oglašavanje je oblik internet oglašavanja koji odgovara obliku i funkciji određene platforme na kojoj se pojavljuje.

Ovakve reklame mogu se pojaviti na sajtovima u okviru nekog teksta kao predloženi dodaci koji se mogu pročitati na nekoj drugoj web lokaciji do koje vodi link koji se nalazi u dnu samog teksta, ili mogu biti deo celokupnog sponzorisanog teksta.

Jedan odličan primer nativnog oglašavanja je Fordovo sponzorstvo projektu GOOD Cities Project. Časopis GOOD je pozvao pisce „da napišu ljubavna pisma svom gradu i da se upuste u ovo putovanje u saradnji sa Fordom“. Ni u jednom od objavljenih pisama nije se posebno pominjao Ford, ali svako to pismo ima fordov logo i mali natpis u gornjem desnom uglu stranice na kojoj je obljavljeno, iznad naslova.

Ovo je savršen način da Ford dobije svoje ime na sajtu GOOD u jednoj krajnje suptilnoj varijanti, bez bilo kakvog opterećivanja čitalaca, karakterističnog za većinu klasičnih vidova oglašavanja, kao što su na primer baneri.

Osim na sajtovima i portalima, nativni oglasi se takođe često koriste na društvenim mrežama u obliku promovisanih tvitova na Twitter-u, sponzorisanih postova na Facebook-u i Instagram-u, prikazanih video snimaka na YouTube-u, pa čak i u plejlistama na Spotify-u.

Na društvenim mrežama, sponzorisani postovi pojavljuju se među najnovijim objavama koje korisnik čita, a razlikuju se samo po tome da li je na nekom mestu u postu napisano „sponsored“ (sponzorisano) ili „promoted“ (promovisano). Mnogi brendovi koriste uobičajena pravila nativnog oglašavanja (fotografije, tagovanje i emotikone) kako bi svoje postove prilagodili korisnicima.

Zašto je nativno oglašavanje važno?

Nativ advertajzing je jedinstven po tome što je koristan kako za potrošače tako i za kompanije. On pruža čitaocima mogućnost da na prirodan način pročitaju koristan sadržaj koji ih možda interesuje. Istovremeno, nativno oglašavanje daje kompaniji mogućnost da uspešno cilja svoju potencijalnu klijentelu i tako unapređuje svoje poslovanje.

Za potrošače (kupce, klijente)

Jedan od najboljih aspekata prirodnog oglašavanja je taj što je veoma dobro prihvaćeno od strane internet korisnika. Nativni oglasi su tako integrisani u sadržaj da ih čitaoci smatraju prirodnim delom teksta koji čitaju, i mnogo manje ometa i opterećuje korisnike nego što je to slučaj sa tradicionalnim banerima ili pop-up oglasima. Na taj način, nativne reklame i oglasi eliminišu osećaj da je stranica promotivnog karatera i previše popunjena oglasima, koje čitaoci obično ne vole.

Potrošači znaju da cene ovaj manje agresivan vid oglašavanja. U nedavnom istraživanju koje je obavila poznata marketinška kompanija HubShout, čak 85% internet korisnika je reklo da nativno oglašavanje nije uopšte ometalo njihovo pretraživanje na internetu, dok je 66% ispitanika smatralo da su linkovi sa predloženim sadržajem, koji su se nalazili na kraju čitanih članaka, bili od koristi.

Za kompanije (firme)

Nativno oglašavanje nije ograničeno samo na čitaoce koji žele da njihovo pretraživanje interneta bude neometano. Targetiranje i plasiranje reklama do pravih korisnika i njihovo formatiranje na način da deluju prirodno, veoma je korisno i za kompanije i pomaže im da povećaju uspešnost svog digitalnog marketinga. U istom istraživanju koje je obavio HubShout, 67% korisnika je reklo da će verovatnije kliknuti na sponzorisani članak nekog na baner. Ta razlika u broju klikova bi mogla da bude ogroman izvor dodatog profita za bilo koju kompaniju.

U istraživanju koje je sprovela kompanija ShareThrough, njihov softver za praćenje je otkrio da su potrošači gledali nativne oglase za čak 53% češće nego druge reklame koje se prikazuju. Takođe,  32% ispitanika je izjavilo da bi rado podelili ovakve oglase i reklame sa prijateljima ili članovima porodice. Sa druge strane, svega 19% od ukupnog broja ispitanika dalo je prednost tradicionalnim reklamama.

Najveći deo ovakve efikasnosti nativnog oglašavanja  proizilazi iz mogućnosti da uz pomoć nativ advertajzinga možete ciljati određenu publiku. Kada se korisniku pruži relevantan sadržaj, znatno je veća verovatnoća da će se korisnik zainteresovati za takav sadržaj. To znači da ćete potrošiti manje vremena i novca plasiranjem reklama na pogrešnu adresu, pogrešnim ljudima koji nisu zainteresovani za vaš proizvod ili uslugu. Tako obezbeđujete više resursa i prostora gde se možete fokusirati na oglase koji privlače ljude koji bi mogli da postanu vaši klijenti.

Odličan način za nativno oglašavanje su online platforme posebno dizajnirane za ovu svrhu, jer vam pružaju podršku u određivanju ciljane grupe potrošača . Postoje i domaće platforme za nativno oglašavanje, a ako želite da saznate više o tome kako ovakve platforme funkcionišu i kako ih vi možete iskoristiti za vaše oglase, posetite mrežu nativemedia.rs.

Nativno oglašavanje vam takođe omogućava da dođete do potrošača koji posećuju internet preko mobilnih telefona. Korisnike koji pretražuju internet preko svojih mobilnih uređaja najčešće interesuju sadržaji u obliku najnovijih vesti, najnoviji postovi i tvitovi na društvenim mrežama. Dakle, sadržaji koje mogu lako pretražiti i čije im čitanje neće oduzeti mnogo vremena. Oni su retko zainteresovani za bilo kakve druge sadržaje. Shodno tome, ako se oglasi ne nalaze na pomenutim web lokacijama, postoji velika verovatnoća da ih potencijalni klijenti nikada neće ni videti.

Kako da iskoristite prirodno oglašavanje za unapređenje poslovanja vaše firme

Kada se pravilno radi, nativ advertajzing će privući vašu ciljanu publiku na taj način da i  ne osete da je u pitanju reklama. Evo kako da kreirate nativne oglase za vašu firmu kako bi bila privlačna potropačima i korisna za vaše poslovanje.

Izaberite pravu platformu za vašu publiku

Ključ uspešnog organskog oglašavanja je dobro poznavanje potrošača (publike).

Na primer, ako ciljate na kategoriju posetilaca koja puno koristi Facebook, to je i mesto odakle bi trebali da krenete. Ako koriste Twitter, počnite odatle.

Ukoliko se bavite prodajom preparata za negu kože ili protiv celulita, pokušajte na ženskim sajtovima. Ako prodajete patike, potražite svoju publiku na sportskim sajtovima ili na sajtovima čija su tematika fitnes i vežbanje. I tako dalje. Ovo je veoma važno kako ne biste trošili resurse na platforme koje vaši potencijalni klijenti ustvari i ne koriste.

Jednom kada izaberete platformu, čvrsto se držite nje i prilagodite joj se. Članci, tvitovi i Facebook postovi su veoma različiti, i ništa dobro nećete uraditi za vaš posao ako se jednostavno držite istog sadržaja i njega plasirate na svim medijima (platformama).

Kreirajte sadržaj koji će se dopasti publici

Stavite sebe na mesto vašeg idealnog potrošača. Provedite neko vreme u istraživanju interneta na način kako ga istražuju obični korisnici, i razmislite o vrstama sadržaja koje biste vi voleli da vidite. Imajte to na umu kada počnete da pravite reklame i bićete mnogo uspešniji.

Ako već imate sadržaj koji je bio popularan kod potrošača u prošlosti, možete ga preurediti i prilagoditi za druga web mesta. Umesto da počnete od skica, možete koristiti fotografije, grafikone i druge sadržaje koji nisu reklamne prirode i formatirati ih tako da se uklapaju u lokaciju na kojoj želite da se reklamirate.

Počnite sa manje reklamiranja

Ako ste potpuno novi u konceptu native advertising-a, on vam može na neki način izgledati komplikovano. Kreiranje sadržaja na nekoliko različitih kanala nije mali zadatak. Zato nemojte ni da pokušavate da predstavite celokupnu kampanju preko noći.

Ako je vaš brend već aktivan na webu, promovisani postovi mogu biti odličan način da dođete do veće ciljane publike. To vam takođe može omogućiti da testirate efikasnost vašeg nativnog  oglašavanja. Ipak, imajte na umu da iako promovisani postovi predstavljaju odličan početak, oni dolaze do samo malog broja vaših fanova i pratioca.

Možete početi sponzorisanjem jednog ili najviše dva posta i pratiti njihovu prođu kod publike, da bi videli kako sve funkcioniše. Zatim ih uporedite sa rezultatima koje su postigli vaši stariji postovi.

Još uvek niste sigurni kako da počnete?

Ako vam ideja, angažovanje korisnika i prepoznatljivost brenda deluju obećavajuće, a vi još uvek niste sigurni kako da uspešno obavite zadatak kreiranja sadržaja za različite lokacije, Native media je domaća platforma koja će vam pomoći u kreiranju strategije nativnog oglašavanja i targetiranju kupaca. Za sve detaljnije informacije kliknite ovde.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Dragan Antić

komentara

Klikni da objaviš komentar

  • Nisam do sada imao susreta sa nativnim oglašavanjem deluje zanimljivo. Koji je minimum za pokretanje kampanje? Imam turističku agenciju reklamiram se preko fejsu pa sam mislio da uložim 50 evra čisto za probu.

    • Zdravo Mile,

      Minimum za pokretanje kampanje je 1.200 dinara. Pošto ste novi korisnik, dobićete i dodatni bonus od 50% nakon prve uplate. Dnevni budžet i cenu klika određujete sami.

      Targetiranje ciljane publike funkciniše na sličan način kao na Google Adwords. Publiku možete da targetirate na osnovu ključnih reči, lokacije, uređaja, jezika i kategorija. Najbolji način targetiranja je na osnovu ključnih reči i lokacija. Preko ključnih reči možete podesiti da se reklama prikazuje samo na sadržaju koji je relevantan za Vaše oglase. Na primer, ako unesete pojam putovanje, Vaša reklama prikazivanje se samo na stranicama o putovanjima. Kad kažem stranicama, mislim na konkretan sadržaj, ne na ceo sajt. Mnogi sajtovi obrađuju više tematika poput muzike, mode, sporta, zdravlja, turizma itd. Preko ključnih reči možete podesiti da se Vaš oglas prikazuje samo na sadržaju o putovanjima.

      Zatim, targetiranje na osnovu lokacija isto je jako velika prednost. Svi domaći sajtovi imaju posete iz celog regiona i dijaspore. Na primer, ako je neki sajt na srpskom oko 60-65% poseta dolazi iz Srbije, a ostala poseta je iz Bih, Hrvatske, Crne Gore i sa Zapada. Izborom lokacije reklama će se prikazivati samo u tačno odabranoj državi. Imamo u planu da uvedemo i opciju targetiranja po gradovima, tako da vrlo brzo i na taj način moćićete da targetirate Vašu publiku.

      Praktično sve što možete da uradite preko FB možete i preko nas. Razlika je samo što se naše reklame prikazuju na sajtovima naših partnera, a reklame preko FB na njihovom sajtu. Imamo i veliki izbor tematskih sajtova, tako da možemo podesiti da se Vaše reklame prikazuju samo na sajtovima o putovanjima.

114 Shares
114 Shares
Share via
Copy link