Dr. mreže

Tinejdžeri napuštaju Facebook u korist YouTube-a, Instagrama…

Broj korisnika Facebook-a među tinejdžerima znatno je opao od 2015. godine dok, s druge strane, druge društvene mreže poput YouTube, Instagrama i Snapchat postaju sve popularnije, pokazuje najnovija studija američkog istraživačkog instituta

 

Prema rezultatima studije Istraživačkog centra Pew, danas Facebook koristi 51 odsto tinejdžera, dok je tu društvenu mrežu 2015. godine koristilo 71 odsto Amerikanaca uzrasta od 13 do 17 godina, što dovodi do zaključka da je reč o padu od čak 20 odsto, prenosi ABC News.

Američki institut ocenjuje da je procenat tinejdžera među korisnicima Facebook-a „znatno niži“ u poređenju sa 85 odsto Amerikanaca istovetnog uzrasta koji koriste YouTube, dok 72 odsto njihovih vršnjaka koriste Instagram, a 69 odsto Snapchat.

Facebook – nekada najpopularnija platforma – sada se, dakle, nalazi na četvrtom mestu po popularnosti, dok je pre tri godine bila dominantna onlajn platforma. Twitter je ostao sa nepomenjenih 32 odsto korisnika među tinejdžerima.

U prethodnoj studiji, sprovedenoj 2015. godine, samo 52 odsto tinejdžera je koristilo Instagram, a 41 odsto Snapchat, dok YouTube nije ni bio obuhvaćen tadašnjim istraživanjem. Inače, korišćenje Facebook-a je uočljivo češće među tinejdžerima iz porodica sa nižim prihodima.

Primetne su i razlike vezane za pol i etničku pripadnost pa tako, na primer, devojčice češće navode Snapchat kao svoj najkorišćeniji sajt, dok dečaci više vole YouTube. Istovremeno, Snapchat je omiljena platforma većine belih tinejdžera, a njihovi crni vršnjaci su, pak, naklonjeniji Facebook-u.

Ovo, inače, nije prva studija koja pokazuje da tinejdžeri sve više okreću leđa Facebook-u, napominje britanski list Guardian, navodeći da je u februaru ove godine studija američke kompanije „e-Marketer“ pokazala da je baza korisnika Facebook-a među Amerikancima od 12 do 17 godina starosti opala za 9,9 odsto 2017, što je skoro tri puta više nego što je ta kompanija predvidela u avgustu te godine.

Ista američka istraživačka kompanija predviđa da će Facebook ove godine izgubiti još 2,1 milion američkih korisnika mlađih od 25 godina.

Ipak, uprkos masovnom odlasku tinejdžera, Facebook ostaje najveća društvena platforma u svetu sa 2,2 milijarde korisnika, zaključuje britanski dnevnik.

 

Izvor: Tanjug

Kliknite da postavite komentar

You must be logged in to post a comment Login

Postavite

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Više u Dr. mreže

Glavna snaga TikToka je njegov algoritam, a evo po čemu je tako poseban i specifičan

Advertiser Serbia29. април 2024.

Snap signalizira da novi model oglasa pronalazi publiku, deonice skočile

Advertiser Serbia29. април 2024.

ByteDance ne želi da proda TikTok, radije će ugasiti aplikaciju u SAD-u

Advertiser Serbia26. април 2024.

Prihod firme Meta u prvom kvartalu 2024. porastao za 27 odsto na 36,46 milijardi dolara

Advertiser Serbia25. април 2024.

Bajden potpisao zakon – kineskoj kompaniji rok od devet meseci da proda TikTok

Advertiser Serbia25. април 2024.

ByteDance je potrošio 7 miliona dolara na lobiranje i reklame za borbu protiv zabrane TikTok-a u SAD

Advertiser Serbia24. април 2024.

Društvena mreža X uvodi pretplatu za nove korisnike

Advertiser Serbia17. април 2024.

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI 2023] ŽIŠKA: „Bolji“ za Nutri O’cake

Advertiser Serbia10. април 2024.

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI 2023] 404: „adidas Originals Influencers kampanja“

Advertiser Serbia9. април 2024.

TikTok „na prodaju“ – ko bi mogao da ga kupi i koliko košta

Advertiser Serbia21. март 2024.

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI 2023] 404: „#OnlyFarms“ za Udrugu Farmica

Advertiser Serbia14. март 2024.

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI 2023] 404: „terrapija – Liječimo Zemlju edukacijom“ za Udrugu Terra Hub

Advertiser Serbia16. фебруар 2024.

PC Press Top50: Najbolje online stvari za 2023. godinu

Advertiser Serbia6. фебруар 2024.

Zovu ga Facebook genijem: Osnivač UNILAD-a na Danima komunikacija će nas naučiti sve o moći društvenih mreža

Advertiser Serbia30. јануар 2024.

Koliko društvene mreže zarađuju od maloletnika?

Advertiser Serbia5. јануар 2024.