Oko 150.000 Beograđana kojima su kontrolori u gradskom prevozu samo u poslednjih tri godine napisali oko 197.000 opomena, jer su se vozili bez karte, još uvek nisu izmirili obaveze prema GSP Beograd. Taj dug iznosi oko milijardu dinara – izjavio je na jučerašnjoj konferenciji za novinare direktor GSP Beograd Radoslav Nikolić, i istakao da se broj lica koji se švercuje u vozilima gradskog prevoza za samo tri godine povećao za više od 20 odsto.

Nikolić je najavio niz mera koje će u narednim mesecima GSP Beograd realizovati u saradnji sa Direkcijom za javni prevoz kako bi se povećao prihod, odnosno uticalo na smanjenje pojave neplaćanja usluga javnog gradskog prevoza. A dužnicima, kojima je opomena napisana do 30. aprila ove godine, omogućeno je da već od ponedeljka 10. maja po povoljnijim uslovima izmire svoja dugovanja.

– Na sajtu www.gsp.rs ukucavanjem matičnog broja, građani mogu da provere koliko neplaćenih opomena imaju. Oni koji imaju do tri opomene treba da plate 1.000 dinara, građani koji imaju do devet opomena, 2.000 dinara, a oni koji imaju više od devet opomena treba da plate 3.000 dinara kako bi u potpunosti izmirili svoja dugovanja. Građani koji imaju neplaćene kazne ne mogu da dobiju markicu, ali ako iskoriste ovu akciju, dugovanja će biti stornirana, i oni će moći da predaju dokumenta za legitimaciju GSP-a i tako postanu naši legalni korisnici – rekao je Nikolić.

Na sajtu GSP nalaze se informacije kako uplatnicu treba popuniti, a plaćanje se može obaviti u pošti. Bitno je da se na uplatnici upiše matični broj, kako bi dug bio storniran bez donošenja dokaza o plaćenom dugu. Ovo važi i za putnike u Lastinim vozilima. Akcija će trajati do 10. jula, a posle toga sledi utuženje svih onih koji ne iskoriste ovu priliku.

Kako bi naplata bila što efikasnija, od 1. juna u vozilima gradskog prevoza biće pojačana kontrola karata u prevozu GSP-a. Akcija će biti realizovana u saradnji sa nadležnim inspekcijskim službama i policijom. Prema rečima Nikolića, pored 164 kontrolora koliko ih sada ima, u akciji će biti angažovano dodatnih 300 kontrolora, iz redova zaposlenih, a predviđeno je da u slučaju kada putnik nema kartu, a ne želi da pruži podatke za identifikaciju, kontrola zaustavi vozilo sve dok taj putnik ne izađe iz njega.

– To će biti privremena mera, i molim putnike da budu strpljivi, jer će u toku jedne vožnje možda morati dva do tri puta da pokazuju svoje vozne karte – rekao je Nikolić.

U GSP pozivaju građane da kupe markice, jer je to najekonomičniji i najkomforniji način korišćenja usluga GSP-a i apeluju da markice kupuju isključivo na zvaničnim prodajnim mestima GSP, a ne kod preprodavaca kako bi izbegli moguće falsifikate.

 

Na licu mesta upola jeftinija

Cena doplatne karte za putnike koji nemaju overenu kartu ili važeću markicu ostaje 3.000 dinara. Ali se uvodi popust od 50 odsto za sve one koji plate doplatnu kartu na licu mesta ili u roku od 15 dana. Po isteku roka sledi utuženje.

Povratak konduktera

Još jedna mera kojom bi trebalo da se stane na put švercerima jeste i uvođenje konduktera. Direktor GSP objasnio je da će za početak biti angažovano 100 konduktera u 50 vozila, uglavnom na dužim relacijama, a njihova uloga biće da kontrolišu vozne isprave i prodaju karte putnicima koji ih nisu blagovremeno kupili. Cena karte u vozilu ostaje ista – 80 dinara za I zonu i 100 dinara za I i II zonu. Akcija će trajati najmanje mesec dana, a ukoliko pokaže pozitivne efekte proširiće se i na ostala vozila. Prave rezultate ovih mera u GSP-u očekuju tek nakon godišnjih odmora.

Popusti za firme

Od juna meseca, pravna lica moći će sa popustom da kupuju markice za svoje zaposlene. Firme koje kupuju do 1.000 markica imaće popust od pet odsto, firme koje kupuju do 2.000 markica imaće pravo na popust od 10 odsto, a za kupovinu više od 2.000 markica, obezbeđen je popust od 15 odsto. – Očekujemo da će veliki broj beogradskih firmi i ustanova prepoznati značaj pozitivnih finansijskih efekata navedenih mera – rekao je Nikolić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari