Tekst objavljen: 07.04.2018 11:59        


Dragan je pre par godina podigao stambeni kredit u EUR u jednoj banci. Ugovor koji je zaključio u tom momentu se nije mnogo razlikovao od ostalih Ugovora koje su drugi ljudi isto zaključivali, kako sa njegovom, tako i sa drugim bankama. Standardan ugovor, standardne kaluzule i za tu godinu, standardna kamata koju su banke na tržištu ugovarale.

Kako rešiti problem visoke kamate iz Ugovora o kreditu?

Međutim, kako su godine prolazile, a njegov Ugovor je bio dugoročan, kamate na tržištu su znatno opale. S vremenom, Dragan je plaćao mnogo veću kamatu od one koju su banke u tom momentu ugovarale za iste kredite, pa je rešio da pokuša da snizi svoju kamatu, jer zašto bi plaćao više nego neki dugi koji danas zaključuju ugovore, odnosno više nego što mora? U svakom slučaju, da proba ne košta ga ništa.

Sada moramo da znate još nešto o njemu. Dragan je običan čovek koji živi od svoje plate u firmi za koju radi. Ali, on na svom poslu svakodnevno pregovara sa poslovnim partnerima o menjanu uslova njihove saradnje. Kroz svoj posao, naučio je da se svaki dogovor i ugovor može promeniti ako se obe strane saglase, a da bi se saglasile obe strane moraju da vide nešto što im koristi u promeni koja će nastati.

Isto tako, je naučio da u pregovorima treba biti čvrst i istrajan. Ukoliko bi brzo pokazao spremnost da popusti, uspeh bi bio znatno manji ili bi izostao.

Dragan je znao da je ugovor koji je zaključio sa bankom isti kao i svi drugi ugovori koje je zaključivao sa drugima. Znao je da je banka, iako nemerljivo jača od njega, samo jedna ugovorna strana, a on druga.

Onda je jednog ponedeljka (ponedeljak je uvek dobar dan za početak nečega novog) rešio da ode u drugu banku, da im izloži svoju situaciju i da zatraži ponudu za refinansirajući kredit sa nižom kamatom. Bankarska službenica druge banke ga je ljubazno dočekala, jer on može biti njen novi klijent i odmah mu je izradila okvirnu ponudu za refinansirajući kredit sa mnogo manjom kamatom od one koju je već imao u svojoj banci. Sa tim kreditom on bi prevremeno otplatio postojeći, sada već jako skup kredit.

Dragan joj je zahvalio na profesionalnosti i saradnji, rekao da će razmisliti i otišao sa tekstom ponude.

Onda je otišao preko puta, u filijalu svoje banke. Uredno je sačekao svoj red, a potom službenici rekao da nije zadovoljan kreditom koji ima, da je on jako skup i da su mu ponudili bolje uslove ako pređe u drugu banku. Službenici je na sto spustio ponudu druge banke i zatražio bolje uslove, ako žele da ga zadrže kao klijenta. Službenica mu je rekla da ne mogu da mu daju odmah odgovor, već će morati da sačeka dve nedelje kako bi proverila sa centralom banke.

Kako je Dragan znao da uvek može prevremeno otplatiti kredit i nije želeo da ga službenici šetaju od vrata do vrata, od FT1P do FT1P, rekao je službenici da nema potrebe za tim i da on ne želi i nema vremena da čeka. On je uredan platiša i druga banka će ga rado prihvatiti za klijenta.

Dao je svojoj banci rok do srede, pošto on neće imati vremena da čeka, jer sledeća (skupa) rata uskoro dolazi na naplatu. Ako mu do srede ne ponude bolje uslove od uslova koje mu je ponudila druga banka, zaključiće refinansirajući kredit kod druge banke, prevremeno otplatiti njihov i ugasiti račun u banci.

U sredu ujutru Dragana je sačekao mail od njegove banke da su spremni da zaključe Aneks Ugovora sa povoljnijom kamatnom stopom, istom onakvom kao u ponudi druge banke.

Banke su, kao i sve korporacije, veliki sistemi koji imaju jasne procedure kako privlačenja novih klijenata, tako i zadržavanja postojećih. Kao i na Facebook-u, lako ćete otvoriti nalog, ali je prava muka pronaći način da ga izbrišete.

Kada jednom pomislite i kažete službenici banke da hoćete da zatvorite račun, ona će odmah imati spreman odgovor – nema problema, ali procedura traje dve nedelje, dođite tada da potpišete obrasce…Onda će od Vas tražiti da popunite razne upitnike zašto želite da ih napustite, da li mogu da učine nešto da odustanete, a ako ništa od toga ne donese rezultat, zatrpaće Vas administracijom u nadi da ćete u nekom momentu reći, ok, nemam više snage, drugi put ću imati više vremena i volje i – odustaćete.

Zato je bitno da i Vi, koliko god možete, u pregovore sa bankom uđete što spremniji i naoružaniji sa što više informacija o tome koja su Vaša prava. Jer, Vaša prava kao korisnika bankarskih usluga nisu mala i nisu beznačajna, samo je potrebno da ih znate i da ih u pravom momentu iskoristite.

Bankarski službenik to neće uraditi umesto Vas.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

2 komentara

  1. User image
    Sloba 10.04.2018 12:07

    Imam takav stambeni kredit kod bivse Marfin banke sadasnje Expo .2011 kada sam uzela kredit kamate su bile 4,7 plus 6euribor a znamo kolike su kamate sad.Na zahtev za smanjenje kamate stigao je odgovor da banka to ne radi.Pa cak i uz izjavu da cu refinansirati kredit nista !

  2. User image
    Zeljko 11.04.2018 19:25

    Slobo, isti slučaj kamata mi je 7% a u Banca Intesi su mi rekli da im se ne isplati da mi refinansiraju kredit zato što mi je ostalo samo 15.000 EUR-a kredita ?! Zamislite ?? Valjda su očekivali da imam bar 50.000 i da ću im plaćati do 70-te godine (ili deca ako ne preteknem :-)). Užas, ovi naši bankari nisu kao u svetu. Imaju sve na gotovo, disciplinovane platiše i dranje klijenta duplo nego bilo gde, i opet im malo ?! Hahaha... Stara priča, ništa novo...

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
visoke kamate krediti kamatne stope kamatica tvojepravo.wordpress.com pregovori sa bankom

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana