Najnovije vesti
Kultura Vesti
PREPORUKA Ovo je PET POSLASTICA Festivala igre

PREPORUKA Ovo je PET POSLASTICA Festivala igre

Petnaesti Beogradski festival igre će, pod sloganom "Prestonica", biti održan od 15. marta do 4. aprila u Beogradu i Novom Sadu. Ukupno 15 trupa iz 14 zemalja prikazaće 24 nove koreografske postavke.

grafika balet festival foto RAS Foto: RAS / RAS Srbija
grafika balet festival foto RAS

Sidnejska kompanija igre

Predstave: 3. april, 20 sati, SNP i 4. april, 20 sati, Sava centar

Po prvi put u naš region najpoznatiji australijski ansambl dolazi sa triptihom koji čine dela Gabrijele Nenkajvel (Gnu), Rafaela Bonačele (Lux Tenebris) i Čenga Cunga Lunga (Pun mesec). Sa glavom vola, zadnjim delom antilope, a grivom i repom konja, gnu se poput animacije lako pretvara iz obične životinje u stvorenje iz mašte.

Sidnejska kompanija igre
Foto: Promo / Promo
Sidnejska kompanija igre

- Za mene je pokretačka snaga sadržana u načinu na koji svetlost i tama utiču na nas, na naše raspoloženje, na način na koji prizivaju sećanja na određene periode u našim životima - kaže Bonačela za svoj komad. Čeng Cung Lung ističe da su ga fascinirala svetla grada, i „zauzimala međuprostore u mom pogledu i osećanjima tokom noći. Nasuprot tome, mesec, prirodni simbol lepote, isijava svetlost u moje oči i pomaže mi da otkrijem tajne nesvesnog sveta koji ne poznajem, ali osećam da postoji”.

"Skala", Skapino balet (Roterdam)

Predstava: 29. mart, 21 sat, JDP

Komad koreografa Eda Vuba rađen je na muziku Vivaldija (koju uživo svira kamerni orkestar Kombatimento) i inspirisan baroknim periodom i filmom “Opasne veze”.

Skapino balet iz Roterdama
Foto: Promo / Promo
Skapino balet iz Roterdama

- Mislim da barok poseduje mnoge kontrastne elemente: s jedne strane bio je umetnički veoma bogat, od slikarstva, preko muzike do odeće, ali u isto vreme bilo je mnogo siromaštva, nije postojala srednja klasa, pa je pod glomaznom lepotom često bilo gladi i loše higijene. Pokušao sam da otkrijem svu trulež dekadencije - kaže Vub.

"Veliki krotitelj", Dimitris Papajoanu (Atina)

Predstava: 15. mart, 20 sati, Sava centar

Komad koji najavljuje BFI kao svojevrsna uvertira, prema rečima direktorke festivala Aje Jung, najzahtevnija je produkcija do sada predstavljena.

Detalj iz "Velikog krotitelja"
Foto: Promo / Promo
Detalj iz "Velikog krotitelja"

Na nakrivljenoj sceni koja stalno prolazi kroz proces dekonstrukcije, nadimanja, apsorpcije, čak i odbijanja, igrači su u stalnom traganju za ravnotežom i stabilnom tačkom. Počevši od metafore čoveka u poziciji traganja, komad prerasta u primitivni, čulni ep.

- Poenta je da se kopa i sahranjuje, a onda ponovo otkriva. Pričamo o identitetu, o prošlosti, o nasleđu i unutrašnjosti - poručuje koreograf Papajoanu.

"Aerodrom", Kompanija Kristijana Ingimarsona (Kopenhagen)

Predstave: 18. i 19. mart od 20 sati, Pozorište na Terazijama

Inspirisan prostorom velikih aerodroma, reditelj i koreograf Ingimarson se na zanimljiv način bavi svim radnjama koje prethode ulasku putnika u avion.

Scena iz "Aerodroma"
Foto: Promo / Promo
Scena iz "Aerodroma"

Zgrada u kojoj se sudaraju snovi, šoping i pretresanje ljudi na traci za njega postaje mesto nadrealnog ambijenta i mogućnost za duhovitu analizu poznatih situacija. “To je performans koji suptilno istražuje prirodu iluzije i snova”, piše na sajtu kompanije.

"Vrt zemaljskih uživanja", Mari Šuinar (Montreal)

Predstave: 20. i 21. mart od 20 sati, Madlenianum

Komad je inspirisan istoimenom slikom Hijeronima Boša, triptihom sačinjenim od tema "Raj", "Vrt uživanja" i "Pakao". Mari počinje komad centralnim panelom.

Boš u pokretu: Iz "Vrta uživanja"
Foto: Promo / Promo
Boš u pokretu: Iz "Vrta uživanja"

- Taj drugi deo, po mom mišljenju, predstavlja šta bi se desilo u Rajskom vrtu da su ljudi mogli da se razmnožavaju, a da to ne bude greh. Da nisu probali jabuku, svi oni bi nastanjivali raj i uživali u zadovoljstvima koja bi bila nevina i pristupačna svima - smatra koreografkinja.