clear sky
4°C
20.04.2024.
Beograd
eur
117.1474
usd
110.1009
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

ĐILAS NEMA POJMA: Evo kako to radi jedna od najvećih prestonica sveta

24.02.2018. 13:40
Piše:
Srbija Danas
Dobio prostor da izreklamira svoju kampanju, a on pokazao elementarno neznanje

Još pre dve godine je najavljeno da će Stari savski most biti zamenjen novim, i da će nova saobraćajnica preko Save zadržati prepoznatljivi luk Tramvajskog mosta, ali je ovaj potez gradskih čelnika izazvao negativne reakcije kod opozicije i poslužio kao glavni adut predizborne kampanje Dragana Đilasa, koji smatra da je ovo nečuven potez. Njegovo mišljenje deli i predsednik Opštine Novi Beograd Aleksandar Šapić.

Gostujući na RTS-u Đilas je izjavio kako nikada nigde nije video da neko ruši mostove i da bi voleo da mu neko da neki primer za to.

-Zašto ne dođe neki stručnjak na RTS i kaže gde je ko video da se negde ruše mostovi, a da nije bio rat? To se nikad ne radi, mostovi spajaju ljude. Ja bih to voleo da vidim- rekao je Đilas, pokazujući elementarno nepoznavanje teme o kojoj priča, jer istina je potpuno drugačija – rušenje starih, dotrajalih mostova i njihova zamena novima je praksa koja se sprovodi u mnogo većim evropskim metropolama.

Primeri londonskih mostova najbolje pokazuju potrebu za funkcionalnim rešavanjem aktuelnih problema u datom trenutku. Tako su graditelji Londona posegli za pragmatičnim rešenjem da se zastareli, neupotrebljivi i potencijalno opasni mostovi sruše, kako bi se na njihovim mestima sagradili lepši i funkcionalniji mostovi.

Dragan Đilas
Dragan Đilas / Izvor: Profimedia

Pročitajte i:

London
London / Izvor: Profimedia

Tri londonska mosta: Blekfrijarski most, Vestminsterski most i Lambetski most predstavljaju odličan primer kako su stari, dotrajali i neupotrebljivi, a na kraju krajeva i nebezbedni mostovi srušeni, a potom umesto njih izgrađeni novi i daleko bolji i funkcionalniji mostovi. 

Mali o izgradnji GONDOLE u Beogradu: Cilj nam je da udvostručimo broj turista

Blekfrijarski most (prvi izgrađen 1769, a drugi 1869. godine) - u pitanju je putni i pešački saobraćajni most preko reke Temze u Londonu i nalazi se između mosta Vaterlo i železničkog mosta Blekfrijarskog mosta, na kome se nalazi put A-201.

Železnička stanica u Beogradu POSTAJE MUZEJ (FOTO)

Blekfrerijski most
Blekfrerijski most / Izvor: Profimedia

To je bio treći most preko Temze u tadašnjem izgrađenom delu Londona, koji je izgrađen na mestu drevnog londonskog mosta koji je stajao nekoliko stotina godina pre njega i Vestminsterskog mosta. Bilo je potrebno devet godina da se izgradi, pa je za javnost otvoren 1769. godine.

Između 1833. i 1840. godine bilo je neophodno obavljanje velikih popravki, dok na kraju nije odlučeno da se izgradi novi most na istoj lokaciji, što se poklopilo sa izgradnjom novog nasipa na Temzi i izgradnjom nove ulice Kraljice Viktorije što je zahtevalo značajnu rekonfiguraciju tog dela Londona.

Beograd dobija NOVI BULEVAR: Do kraja godine saobraćajnica koja će povezivati Bigz i Stari savski most

London
London / Izvor: Profimedia

Prvobitni most je srušen 1860. godine, a odmah potom izgrađen novi 1869. godine, od mnogo boljeg materijala i veće funcionalnosti.

Vestminsterski most (prvi je izgrađen 1750, a drugi 1862. godine) - radi se o putnom i pešačkom mostu preko reke Temze u Londonu, koji povezuje Vestminster na zapadnoj strani reke i Lambet na istočnoj strani. Preko 600 godina, najbliži most do Londonskog mosta bio je u Kingstonu.

NOVI MOST na mestu starog Savskog mosta POTPUNO MENJA IZGLED BEOGRADA

Vestminsterski most
Vestminsterski most / Izvor: Profimedia

Vestminsterski most je građen između 1739-1750. godine uprkos mnogim protivljenjima i neslaganjima oko njegove izgradnje. No, ipak je njegovom izgradnjom rešen veliki problem oko povezivanja dveju obala reke Temze. Most je otvoren 18. novembra 1750. godine i ubrzo su građani shvatili izuzetnu važnost njegovog postojanja. Izgradnjom mosta, bolje su povezani severni i južni delovi britanske prestonice.

Gradski urbanista Folić otkrio: Beograd dobija još DVA MOSTA i DVA TUNELA

Vestminsterski most
Vestminsterski most / Izvor: Profimedia

Do sredine 19. veka, pojavila se potreba za njegovom rekonstrukcijom, a razmišljalo se i o izgradnji novog mosta, jer je postojeći postao dosta skup za održavanje. Ubrzo je izgrađen nov, bolji i jači most koji je i zvanično otvoren 24. maja 1862. godine. Danas je to izuzetno važan putni most preko Temze u centralnom Londonu.

Lambetski most - (prvi je sagrađen 1862, a drugi 1932. godine) je most preko reke Temze u centralnom Londonu koji spaja Lambet sa Vestminsterom. Otvoren je za drumski saobraćaj i pešake i jedna je od najvažnijih saobraćajnih arterija grada.

Beograđani odlučuju: Novi most preko Save spajaće Zemun i Lido

Lambetski most
Lambetski most / Izvor: Profimedia

Sadašnji most je otvorio kralj Džordž V 1932. godine. Most je čelične konstrukcije i ima pet lukova. Bogato je ukrašen obeliscima sa svake strane, sa kamenim šišarkama koje opkružuju obeliske. Naime, od rimskih vremena, šišarke su simbol gostoljubivosti. Na ovom mestu je, međutim, od 1862. stajao viseći most koji nije bio preterano siguran i koji su koristili prvenstveno pešaci. Nedostatak održavanja i korozija su značili da je on morao biti srušen i zamenjen.

Svečanost u Hramu: U četvrtak prezentacija mozaičke dekoracije i koncert Moskovskog hora (FOTO)

London
London / Izvor: Profimedia

Savski most u Beogradu

Da podsetimo, Savski most je najmanji most koji služi za putni saobraćaj u Beogradu. Pored putnog saobraćaja preko njega prelaze i tramvaji.

Most je dugačak oko 430 m dok je raspon između dva glavna stuba 157 m. Most ima po jednu traku za drumska vozila koje u isto vreme koriste i tramvaji. Most je sagrađen za vreme okupacije tokom 1942. godine, jer je tada jedini most preko reke Save (most kralja Aleksandra) bio srušen.

Gradonačelnik Beograda na primopredaji vozila: Novi ''Lastini'' autobusi i popusti uz ''Senior karticu'' (FOTO)

Savski most
Savski most / Izvor: Profimedia

Projekat izgradnje Novog savskog mosta

Sa druge strane, Novi savski most, sa po dve trake u svakom smeru, biciklističkim i pešačkim stazama, prilagođen povećanim potrebama Savskog amfiteatra, biće kruna na tom delu Beograda na vodi. Postojeći most poznatiji kao "Savski most" biće sačuvan i u dogovoru sa Beograđanima premešten na drugo mesto gde će služiti kao biciklističko – pešački most.

Novi savski most
Novi savski most / Izvor: Foto: Beograd.rs

Ovako je London, jedna od najpoznatijih i najrazvijenijih svetskih prestonica, rešila problem dotrajalih mostova. To je model koji su sadašnji gradski čelnici odlučili da prenesu i na naš grad, a to ne predstavlja ishitren i iracionalan potez, kakvim ga predstavljaju opozicioni političari u svojim prljavim kampanjama.

Zapravo, da nije u toku kampanja za beogradske izbore, pitanje je da li bi bilo kome zasmetalo što se stari most menja boljim i novim.

Piše:
Srbija Danas
24.02.2018. 13:40