Najnovije vesti
Vesti Svet
SANJARI, KONEKTORI ILI ORIGINALI Ovaj neobičan test otkriva kakva LIČNOST se krije iza svetskih moćnika

SANJARI, KONEKTORI ILI ORIGINALI Ovaj neobičan test otkriva kakva LIČNOST se krije iza svetskih moćnika

Test koji američka svemirska agencija NASA koristi da ispita tipove ličnosti svojih astronauta primenjen je na svetskim liderima, a rezultati su veoma zanimljivi.

ličnosti Foto: Profimedia
ličnosti
Foto: Profimedia

Kompanija za analizu ponašanja “Metersajt” je uz pomoć jedinstvenog modela zasnovanog na jeziku otkrila šta govor svetskih lidera otkriva o njihovim ličnostima.

Test, poznat kao Model procesa komunikacije (PCM), NASA koristi skoro već dve decenije da proceni psihološku spremnost novih astronauta. S obzirom da je zasnovana na govoru, teže je pogrešiti nego kod testova ličnosti koji se temelje na ličnom određivanju, preneo je CNBC.

“Metersajt” je analizirao 10 minuta javnog govora svetskih lidera i odredio koji su oni tipovi među šest različitih vrsta ličnosti.

Evo šta govor svetskih lidera otkriva o njihovim ličnostima:

Organizatori

Ilon Mask
Foto: Profimedia
Ilon Mask

Poznati organizatori: Ilon Mask, Džef Bezos, Bil Gejts, Barak Obama, Marta Stjuart, Voren Bafet.

Tipičan izbor reči: “suštinski”, “osiguraj da”, “moji brojevi”.

Organizatori daju prioritet činjenicama i podacima u šemama svog govora, te izbegavaju buđenje emocija. Kao vođe, oni su orijentisani na cilj i teže perfekciji, a često im je teško da se povere.

Organizatori čine oko 25% populacije, od čega su 1/3 muškarci.

Konektori

Princeza Dajana
Foto: Andy Rain / EPA;
Princeza Dajana

Poznati konektori: Marisa Majer, Džimi Karter, princeza Dajana, Laura Buš.

Tipičan izbor reči: “osećanja”, “otprilike”, “najbolje”.

Konektori, “osobe za ljude”, često se oslanjaju na svoja osećanja u izboru jezika. Kao vođe stavljaju naglasak na međuljudske odnose i timski rad, a odluke donose na osnovu njihovog uticaja na zaposlene i klijente.

Konektori čine oko 30% populacije, od čega su 1/3 žene.

Savetnici

Hilari Klinton
Hilari Klinton

Poznati savetnici: Satja Nadela, Tim Kuk; Hilari Klinton, Meg Vitman, Jergen Vig Knudstorp.

Tipičan izbor reči: “ne bi trebalo”, “da li ti to kažeš da”, “dužnost”.

Savetnici koriste u svom govoru čvrste, formalne i namerno izabrane reči da naglase svoje uverenje u sopstvene stavove. Kad vode druge, teže da stave prioritet na svoje vrednosti i sudove iznad materijalnih podataka.

Savetnici čine 10% populacije i tipično su muškarci (75%).

Originali

Mark Zakerberg
Foto: LISA HORNAK / EPA;
Mark Zakerberg

Poznati originali: Mark Zakerberg, Elen Didženeris, Ivan Spigl, Jan Koum.

Tipičan izbor reči: “vi ljudi”, “o čemu se radi”, “imam problemčić”.

Originali kroz svoj govor iskazuju spontanost, zabavu i neformalnost. Oni su inovativni, nekonformistički lideri.

Originali čine 1/5 populacije, od čega su 60% muškarci.

Delatnici

Donald Tramp
Donald Tramp

Poznati delatnici: Donald Tramp, Trevis Kalanik, Mark Kjuban, Ričard Brenson.

Tipičan izbor reči: “uradi to”, “hajde već”, “rok”.

Izbor reči delatnika reflektuje njihovo preferiranje akcije spram planiranja. Kao vođe, oni su poznati po svojoj harizmi i kratkim, eksplozivnim ispadima.

Delatnici čine 5% populacije, od čega su 60% muškarci.

Sanjari

Foto: Profimedia

“Metersajt” nije identifikovao nijednog poznatog svetskog lidera koji bi ušao u ovu kategoriju. Međutim, oni su ukazali da bi takve ličnosti verovatno bile druge “u komandnom lancu”.

Tipičan izbor reči: “pitam se”, “trebam još vremena”, “imam poteškoća”.

Sanjari obično malo govore i često se oslanjaju na druge da obave konverzaciju. Kad nešto kažu, njihov jezik je bezličan, bukvalan i ton im je jednoličan.

Sanjari čine 10% populacije, od čega 60% žene.

“Metersajt” kaže da bi ovi rezultati mogli dati uvid u rukovodeće stilove “krupnih igrača” i kultura koje uvode u svojim kompanijama.

“Ovo inicijalno istraživanje je samo zagrebalo površinu analizom ličnosti lidera na osnovu jezika koji koriste. Međutim, ono pokazuje da reči koje oni koriste i način na koji se izražavaju ne treba gledati kao isprazan”, saopšteno je iz “Metersajta”.