Nameti za vozila rastu po kubikaži
13. 01. 2018. u 14:45
Usklađivanje godišnjih poreza za automobile sa indeksom potrošačkih cena
POZNATI su i novi iznosi godišnjih poreza za automobile čiji se iznos usklađuje s indeksom potrošačkih cena koje je objavio Republički zavod za statistiku za period od 1. decembra 2016. do 30. novembra 2017. godine. Porez je veći za 30 dinara za najmanju kubikažu do 6.320 dinara za automobile sa najvećom kubikažom.
Tako je na putnička vozila do 1.150 kubika porez 1.270 dinara. Vlasnici vozila čija kubikaža se kreće od 1.150 do 1.300 kubika je 2.480. Za vozila od 1.300 do 1.600 kubika porez je 5.470 dinara.
Za automobile od 1.600 i 2.000 kubika je 11.210, od 2.000 do 2.500 kubika 55.380, a između 2.500 i 3.000 kubika 112.220 dinara. Za više od 3.000 kubika porez je 231.930 dinara. To su iznosi bez umanjenja.
Međutim, propisani iznosi poreza umanjuju se za motorna vozila starija od pet godina, i to: 15 odsto za vozila između pet i osam godina starosti, 25 odsto kod vozila starih između osam i deset godina i 40 odsto kod vozila starijih od deset godina. Za motorna vozila starija od 20 i više godina, porez na upotrebu se plaća u iznosu od 20 odsto od propisanog iznosa.
MarkoBgd
13.01.2018. 18:10
Moram da priznam - i treba tako. Zašto li iko vozi "traktore" i "tenkove" od 2000+ kubika? Ako će da zagađuje i smrdi kao 3 automobila - neka isto toliko i plati. A ja bih čak i zabranio upotrebu takvih vozila. Ljudi umiru od zagađenja a ovi sa placeva dovlače auto-lešine izbačene iz upotrebe pa im još skidaju katalizatore i truju okolo gore nego Klinton i uranijum
@MarkoBgd - Tenk od 3000 kubika koji ide na plin minimum 10 puta manje zagadjuje nego dizelas od 1200 kubika. Nasu drzavu nikada nije interesovala bezbednost ni ekologija vec iskljucivo sto veci harac jer u protivnom bi stimulisala voznju na goriva sa manjim stepenom zagadjenja kao sto je plin. Ali drzava ne samo da ne stimulise nego jos i dodatno oporezuje konverziju automobila za voznju na alternativna goriva. Tako da mozes slobodno drzavi da zahvalis za "dovlacenje lesina" i za to sto "ljudi umiru".
potpuno i apsolutno pogresno ! sve treba uraditi samo obrnuto. kola sa vecom kubikazom treba manje oporezivati kao i popust treba biti veci za novija vozila. na ovaj nacin stimulisete kupovinu relativno novih automobila i na taj nacin povecavate bezbednost na putevima.
Porez na vozila.po kubikazi koja su poskupela vidim za koga kako samo održavanje za starija voozili isto je veliki da bi bezbedno bilo u sabracaju neznam staje sa osiguranjem placa se sve. na godišnjem nivou a staje sa jludima koji bi vozilo prijavljivali na mesečnom nivou ili višemesečni prema svojim mogućnostima što znači napraviti tabelu sa porezom i osiguranje koliko meseci voziš toliko plati tako je u zapadnim zemjlama a ne na godišnjem nivou vozio ili ne to je to
Prate li ovi ljudi sadasnje trendove? Pa sad najluksuzniji npr BMW modeli koji kostaju preko 60 000 eura imaju motore od 2000 kubika, ali su preko 200 konja. Vlasnik recimo Vektre ima 2.2motor sa 100 konja i to je luksuz, a nije onaj BMW koji je najmanje duplo jaci motor. Pogledajte hrvate, oni naplacuju snagu motora.
Komentari (9)