Dugo su se Japanci opirali savremenim trendovima te sve karte polagali u atmosferske motore s Ekinsonovim cikusom, ali stiglo je vrijeme za promjene.
Na salonu automobila u Los Anđelesu biće predstavljena osvježena Mazda 6 sa 2.5-litrenim turbobenzincem. Radi se o istom motoru koji se već ugrađuje u model CX-9, u kojem razvija rasnih 250 KS.
Sistemom za deaktivaciju cilindara u režimima malog opterećenja ostvaruje se ušteda goriva u usporedbi sa starim 2.5-litrenim atmosferskim benzincem, koji uz Etkinsonov ciklus omogućava kompresijski omjer od 14:1. Koncept je to koji su Japanci uveli još 1993. godine, a tehnologijom Skyactiv doveden je do krajnjih granica.
Ali, kompresijski omjer od 14:1 u benzinskom motoru ne bi bio moguć bez jednog trika. Radi se o tome da tokom 20 odsto hoda kompresije ventili ostaju otvoreni pa se time smanjuju usisni gubici, a ostaje cijelo ekspanzijski hod. Dakle, usisni ventili se zatvaraju tek nakon što klip prijeđe 20 odsto ukupnog hoda te tek u tom trenutku započinje proces kompresije. Premda mnogi smatraju kako je to rješenje suvremeno, patentirao ga je konstruktor Džejms Etkinson još 1882. godine, a usavršio Ralf Miler 1957. godine.
Tačni tehnički podaci osvježene Mazde 6 sa 2.5-litrenim turbobenzincem biće poznati tek na službenoj prezentaciji zakazanoj za 29novembar. Po pitanju estetike i opreme velikih izmjena neće biti, pogotovo obzirom na činjenicu da je ovo već treće zatezanje bora od premijere aktualne generacije Mazde 6 2012. godine.
Nova generacija Mazde 6, koja prelazi na zadnji pogon, ionako na tržište stiže već krajem 2019. godine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, kao i na X nalogu.