Od Preljine do Požege za pola milijarde $

Z. R.

09. 11. 2017. u 21:29

Vlada usvojila zaključak o finansiranju deonice na Koridoru 11. Izgradiće se 30,9 kilometara auto-puta. Rok 36 meseci

Од Прељине до Пожеге за пола милијарде $

PROJEKTOVANjE i izgradnja dela auto-puta od Preljine do Požege koštaće 523,5 miliona dolara, odnosno oko 450 miliona evra. Vlada Srbije je danas usvojila zaključak za komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji ove deonice na Koridoru 11. Njega su potpisali javno preduzeće "Putevi Srbije" i kineska kompanija China Communications Construction Company Ltd.

Ugovor se odnosi na projektovanje i izvođenje radova i isporuku opreme, materijala i delova sa rokom za izvođenje radova od 36 meseci, u koji nije uključen period izrade i usvajanja projektne dokumentacije.

Posebna specifičnost ovog komercijalnog ugovora vezana je za njegovo stupanje na snagu. Ugovor će postati efektivan stupanjem na snagu Ugovora o finansiranju projekta kroz odobravanje Republici Srbiji dugoročnog kredita od kineske Eksport-Import banke.


Usluge i radovi se odnose na izgradnju 30,9 kilometara auto-puta u punom profilu sa pripadajućim inženjerskim objektima, petljama, tunelima i mostovima. Karakteristično za ovu deonicu je što prolazi kroz veoma težak geografski teren, jer će gotovo trećinu trase činiti mostovi i tuneli.

Cilj potpisivanja komercijalnog ugovora je definisanje načina finansiranja izgradnje ovog dela auto-puta, kako bi se omogućio kompletan završetak projekta "Beograd - Južni Jadran", ukupne dužine 258 kilometara.

Memorandum o razumevanju o saradnji na projektu "Beograd - Južni Jadran", potpisan je u Pekingu, tokom održavanja Foruma "Pojas i put" u maju ove godine.


TUNELI I MOSTOVI

DEO auto-puta od Preljine do Požege je podeljen u tri sektora. Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave ima 8,27 kilometara. Od Prijevora do Lučana bi trebalo asfaltirati 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela "Laz" od 1.750 metara. Treća poddeonica od Lučana do Požege protezaće se na sedam kilometara, a na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

Jednog ludaka vec imamo

09.11.2017. 22:09

Za te pare mozete da napravite jos jednu Pozegu bas pored Preljine i nema potrebe za autoputem :D

ruska skola

10.11.2017. 02:50

@Hmmmmmm - Da ,Ruska skola...pogledaj te koliko je kostao put od Socija do Olimijskih terena..40 km puta...slazem se ,za te pare mozete da napravite jedan velegrad od ova va grada..

Johnny

10.11.2017. 06:45

Siguran sam da Kinezi ništa ne rade bez dobrog profita, ali sam siguran i da bi nam npr. Rusi uzeli jedno 2 puta više ili npr Ameri.. Niko ništa ne poklanja, ne zavaravajte se! Da li je dobro što se gradi auto put? Pa jel moguće da u to neko sumnja.. Grčka se razvila tek kad je napravila auto puteve a svi znamo koliko su dužni, jel se pita neko zašto kreditori ćute? Pa svesni su da sada imaju mogućnost da vrate kredite jer se broj turista utrostručio od kada su napravili auto puteve!

Veteran

10.11.2017. 06:59

500 miliona je kao da od pola miliona porodica uzmes 1000 evra . A mi sa 6-7 miliona ljudi nemamo 2 miliona porodica.