PayPal fišing stranica traži od korisnika selfi sa ličnom kartom

Vesti, 20.06.2017, 01:00 AM

PayPal fišing stranica traži od korisnika selfi sa ličnom kartom

Korisnici PayPala još jednom su se našli na meti fišera koji su pokušali da ih dovedu na hakovani web sajt na kome se nalazi kopija PayPalove stranice za prijavljivanje. Fišeri su pokušali da prevare korisnike PayPala da im predaju lozinke za naloge, podatke o platnim karticama i što je najzanimljivije, da na fišing stranici ostave "selfi" na kome drže svoju ličnu kartu.

Da bi doveli korisnike PayPala na fišing stranicu hostovanu na kompromitovanom WordPress sajtu sa Novog Zelanda, fišeri su koristili spam emailove.

U ovom trenutku, fišing stranica je uklonjena, ali pre toga korisnici su nasedali na klasičan trik fišera iako oni nisu ni pokušavali da sakriju URL stranice. Oni oprezniji korisnici mogli su lako da primete da su na pogrešnoj adresi.

Lozinke korisnika ovim kriminalcima nisu bile dovoljne. Računajući na neoprezne i neupućene korisnike fišeri su tokom procesa u četiri koraka, tražili od žrtava adresu, podatke o platnoj kartici i fotografiju na kojoj drže ličnu kartu.

Nije jasno zašto su kriminalci tražili ove informacije, ali pretpostavlja se da su im potrebne za pranje novca.

Traženje selfija sa ličnom kartom je već viđena taktika kriminalaca. U oktobru prošle godine, stručnjaci kompanije McAfee otkrili su verziju Android trojanca Acecard koja je tražila od korisnika selfi sa ličnom kartom prilikom prijavljivanja na mobilne bankovne naloge.

Taktika je u to vreme bila veoma inovativna, i izazvala je veliku pažnju medija. Moguće je da iza fišing kampanje protiv korisnika PayPala i prošlogodišnje kampanje trojanca Acecard stoji ista osoba, koja je možda samo prilagodila svoju taktiku fišing napadima na korisnike PayPala.

Procedura otpremanja selfija je veoma zanimljiva. Umesto da koriste WebRTC ili Flash za pristup web kameri korisnika koji treba da se slika i sačuva automatski sliku u formi, kriminalci traže od korisnika da postave fotografiju sa računara. To je teže za korisnike, koji treba da se slikaju, prebace fotografiju na računar, i zatim je postave na stranicu. Sa druge strane, to je dobro za korisnike, jer im daje dovoljno vremena da primete da nešto nije u redu.

Fišeri obično ne proveravaju šta korisnici unose u forme. Ali ovi fišeri proveravaju da li korisnici postavljaju fotografiju u JPEG, JPG ili PNG formatu.

Ipak, fišeri su napravili grešku jer fotografije korisnika se ne čuvaju na serveru koji je pod njihovom kontrolom, nego se šalju na email adresu oxigene[.]007@yandex[.]com.

Kris Sims iz PhishMe kaže da je tražio ovu adresu na Skypeu, i otkrio da pripada osobi "najat zou", iz "mansac, France". Iako ovo nije pouzdana informacija, ona je ipak prvi trag koji stručnjaci mogu koristiti za praćenje fišera ako policija reši da pokrene istragu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje