Izvor: B92, 18.Apr.2019, 15:21

Ne bi vam nikad palo na pamet čega su izrađene nove polo majice

Ne bi vam nikad palo na pamet čega su izrađene nove polo majice

Majice se prave uz partnerstvo sa organizacijom koja se bavi preradom plastičnih flašša prvo u pređu, pa u tkaninu. Nova tkanina će moći da zameni postojeću koja se pravi od polipropilenskih vlakana i koja je popularna zbog sposobnosti da upije vlagu

Nova kolekcija čuvenih "Ralf Loren" polo majica, napravljenih u potpunosti od recikliranih plastičnih flaša i ofarbanih procesom tokom kojeg se ne koristi voda, lansirana je uoči Međunarodnog dana planete Zemlje.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 <<
Dejvid Loren, najmlađi sin osnivača kompanije i ššef sektora inovacija, izjavio je da su nove majice deo ššire strategije postizanja ekološških ciljeva kroz proces proizvodnje, prenosi AP. "Svakog dana vidimo ššta se događa s globalnim zagrevanjem šširom sveta, i našši zaposleni i muššterije smatraju da je vreme da se preduzmu koraci ka pravljenju razlike", dodao je Dejvid Loren.

Proizvodnja se odvija na Tajvanu, gde se flašše i sakupljaju, a za izradu jedne majice potrebno je u proseku 12 plastičnih flašša.

Pitanje biorazgradivosti ovih tkanina ostaje nejasno, ali cilj "Ralf Lorena" je korišćenje recikliranih materijala.

Tokom godina, kompanija je preduzimala ekološške inicijative, ali je sada donela šširu strategiju sa ciljem promene korporativne kulture i načina na koji se odnosi prema garderobi koju proizvodi.

Uspostavljena je i funkcija menadžžera za distribuciju i održživi razvoj na kojoj se nalazi Halide Alagoz.

Među drugim ciljevima kompanije su i upotreba pamuka sa 100 odsto održživim izvorom do 2025, kao i 100 odsto reciklirajućih materijala za pakovanje robe do kraja iste godine. "Trenutno se trudimo da ono ššto proizvodimo, koliko je moguće, bude dobro za prirodu, ili da makar pomogne da se rešši neki drugi problem. Da li stvaramo novi problem? Ja mislim da stvaramo reššenja, ili bar pokuššavamo da nađemo reššenja", rekao je Loren.

Druge modne kuće takođe preuzimaju ekološšku inicijativu. "Barberi" i H&M su među modnim kućama koje su krajem proššle godine potpisale Povelju o klimatskim promenama modne industrije, koja je lansirana na konferenciji Ujedinjenih nacija o klimatskim promenama u Poljskoj. Cilj ove povelje je da se ostvari proizvodnja bez emisije gasova do 2050. godine. "Ralf Loren" nije kompanija potpisnica ove povelje ali razmatra poziv na akciju.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.