Izvor: B92, 13.Jun.2019, 12:25 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Evropska država im se meša u posao: Stop za prikrivene reklame
Namačka vlada planira da oteža život poznatim influenserima na društvenoj mreži Instagram.
Gerd Bilen, državni sekretar u nemačkom ministarstvu pravosuđa, smatra da one objave koje neko plati "moraju da budu označene kao reklama". Ovo se direktno odnosi na influensere, čije su objave često plaćene kao reklama, a to nigde nije naznačeno.
Ovaj zakon će pomoći u otklanjanu nesigurnosti u pogledu toda da li je nešto zapravo reklama kada je u pitanju sadržaj >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << koji se plasira putem društvene mreže Instagram.
Podsećamo na slučaj koji se dogodio početkom godine kada je sud u Karlsrueu prisilio influenserku Pamelu Rejf da svoj sadržaj na kome su se nalazili linkovi za onlajn trgovinu označi kao reklamu.
Takođe i slučaj koji je sud u Minhenu zaključio da sadržaj koji influenserka Kejti Humels plarisa je opšte poznat kao reklamni i da u njenom slučaju nije potrebno stavljati oznaku reklame.
"Novi zakon bi trebalo da olakša definiciju toga kada neki post na Instagramu postaje reklama i tako otkloni nesigurnosti koje se pojavljuju u ovom sektoru", rekao je Bilen.
Influenseri imaju velik uticaj na publiku, pogotovo mlađu, te su stoga njihovi kanali zanimljiva platforma za komercijalne kompanije, pogotovo kada je u pitanju moda.