Izvor: SrbijaDanas.com, 18.Jun.2021, 16:16

ŽELIŠ DA SMRŠAŠ? Ovih 5 SUPERNAMIRNICA će ti pomoći! Jedna vrsta MESA ti može biti GLAVNI ADUT

ŽELIŠ DA SMRŠAŠ? Ovih 5 SUPERNAMIRNICA će ti pomoći! Jedna vrsta MESA ti može biti GLAVNI ADUT

Nutricionisti savetuju!

Namirnice koje su se pokazale najdelotvornijima u procesu mršavljenja često, kaže nutricionistkinja dr Lisa Jang, izgledaju ''neugledno'', ali kriju impresivne zdravstvene benefite i pomažu u gubitku kilograma i očuvanju zdravlja uopšteno.

Poznato je da je zeleno lisnato povrće – poput na primjer kelja, raštana, matovilca, blitve i spanaća – puno antioksidanata, vlakana, vitamina i minerala, a siromašno kalorijama. Uz to, ono >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << ima i druge zdravstvene prednosti; pokazalo se tako da štiti mozak od demencije i propadanja, štiti kosti i sprečava osteoporozu, pomaže u sprečavanju gojaznosti i raznih srčanih bolesti, snižava krvni pritisak i čuva vid. Dr Jang savetuje da se ovo povrće sirovo dodaje u smudije, salate i sendviče ili da se blanšira na pari, pa dodaje drugim jelima.

Maslinovo ulje, jaja, riba, orašasti plodovi, avokado, kikiriki, i druge, namirnice su bogate takozvanim dobrim ili zdravim mastima koje čuvaju zdravlje kardiovaskularnog sistema i snižavaju loš (LDL) holesterol.

- Neke studije kažu da ove masnoće pomažu i u održavanju normalnog nivoa insulina i šećera u krvi, pa tako smanjuju rizik od dijabetesa tipa 2 - rekla je dr Jang za Eat This.

- Ukus i sadržaj hranljivih sastojaka zobi možete da popravite dodavanjem raznog voća, jogurta i orašastih plodova – savetuje nutricionistkinja.

Brojna su istraživanja pokazala da su ljudi koji jedu puno voća i povrća uopšteno zdraviji od onih koji prednost daju drugačijim namirnicama. Ovo se posebno odnosi na voće koje nema visoki udeo šećera, a zbog flavonoida ili vitamina P jako je bitno za pravilno funkcionisanje organizma. Flavonoidi deluju na nervni sistem, podstiču apsorpciju vitamina C, sprečavaju rak, štite od upalnih procesa i prevremenog starenja, a takođe štite i kardiovaskularni sistem.

- Jedan od najvažnijih saveta u vezi sa voćem jeste da ga jedete, a ne pijete u sokovima jer će vas tako vlakna iz voća duže držati sitima - rekla je dr Jang.

Piletina, pogotovo pileće grudi, odnosno belo meso, sadrži jako malo masti i mnogo proteina čiji unos, kako kaže sve više novijih studija, treba ravnomerno rasporediti tokom dana.

- Pileće grudi veliki su izvor proteina i nutricionisti ih redovno preporučuju kao meso s kojim se najlakše mršavi - rekla je dr Jang koja napominje i da grudi, ako želite da gubite kilograme, jedete bez kožice.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.