Izvor: B92, 24.Jul.2019, 17:41

Kako da vam stomak radi kao sat i da izbegnete nadimanje i gojenje?

Kako da vam stomak radi kao sat i da izbegnete nadimanje i gojenje?

Kada nam stomak ne radi dobro, trpi celokupno naše zdravlje...

Sigurni smo da ste do sada čuli za probiotike i dobre bakterije koje žive u vašim crevima i veoma su značajne za naš organizam. Njihov posao je da drže loše bakterije pod kontrolom, a tada ste vi zdravi i vaš stomak savršeno radi. Ipak, može da se desi u bilo kom trenutku da nešto poremeti normalno funkcionisanje vaših creva.

Nije stvar u tome samo šta jedete, već i koliko često putujete, koje >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << lekove koristite, ali i pod kolikim ste stresom i kako se nosite sa njim. To sve može da dozvoli lošim bakterijama da prevladaju, a na opasnost će vas upozoriti čitav niz simptoma.

Nadimanje, zatvor, otežano varenje, bol, grčevi, dijareja, mučnina, povraćanje i gasovi su samo neki od simptoma lošeg rada stomaka. Po prirodi, naše telo nije predispozicionirano da stvara gasove već njih stvaraju bakterije pa su ovi simptomi znak da vam fale one dobre bakterije.

Vaš stomak i mozak međusobno komuniciraju bez prestanka, pa su promene u žudnji za hranom i promene u apetitu povezane. Sve to dovodi do gubitka ili dobijanje kilograma, pa ako primetite neku neobjašnjivu promenu u kilaži razmislite malo o svojim navikama u ishrani.

Jedna od najvažnijih funkcija stomaka jeste imunološki odgovor i rad imunog sistema. Poremećen rad ovih organa može da vam ugrozi imunitet, a sve to može da se odrazi i na izgled kože pa se pojavljuju ekcemi, rozacea, psorijaza i akne. Rad organa za varenje utiče i na raspoloženje jer utiče na proizvodnju hormona, naročito dopamina i serotonina koji su zaduženi za lepo raspoloženje. Ukoliko se vaš imuni sistem bori sa poremećenom crevnom florom, nemojte da se iznenadite ako se osećate depresivno.

Pored vlakana, hrana koja je poznata po svojim probiotskim dejstvima je idealna za rešavanje problema sa crevima. Ubacite u vašu ishranu kefir, kobuhu ili neki probiotik u kapsulama. Neka se na vašem tanjiru nađe kinoa, smeđi pirinač, cela zrna žitarica, voće, povrće, orasi, semenke, pasulj i sočivo.

Obrađivana hrana i hrana puna šećera je veliko zlo ako imate ovakvih problema, piše Menshealth. Smanjite unos veštačkih šećera i alkohola i nađite zdraviju zamenu. Potrudite se da budete fizički aktivni jer na taj način eliminišete stres. Spavajte dovoljno i dozvolite vašem organizmu da se odmori tokom noći kako bi sutradan mogao ad se nosi sa izazovima modernog života i da se vaš imuni sistem i rad creva vrate u normalu.

Savetujemo vam da u toku dana imate nekoliko manjih i zdravih obroka, a da se naročito uveče suzdržavate velikih obroka i masne hrane koja se teško vari. Posavetujte se sa lekarom oko plana ishrane i vežbanja, jer samo on će uz vašu ličnu anamnezu i na osnovu zdravstvenog stanja vašeg organizma moći da vam preporuči najbolje rešenje.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.