Izvor: Mondo, 25.Feb.2018, 16:48

Evo zašto vas boli stomak tokom "onih dana"

Evo zašto vas boli stomak tokom onih dana

Ovo pogoršava grčeve koji vam zagorčavaju život tokom menstruacije.

Foto: Guliver/Getty Images/Thinkstock

Kad dođu oni dani u mesecu, mnoge žene žele samo da se sklupčaju ispod ćebeta i gledaju serije, pošto se tada osećaju umorno, bezvoljne su i muče ih grčevi. Naravno, ne možete da izbegnete baš sve neprijatne simptome koji prate menstruaciju, ali možda možete malo da ublažite bolove. Evo šta doprinosi grčevima tokom onih dana.

Određene >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << vežbe

Ozbiljan, naporan trening visokog intenziteta neće vam prijati. Ali, lagane vežbe učiniće da se osećate bolje.

"Čak i ako niste raspoloženi za sat vremena vežbanja, trčanje na traci ili vežbe snage, trening slabijeg intenziteta, vežbe poput joge ili pilatesa ublažiće bolove", kaže ginekolog dr Rejčel Haj.

Alkohol i slatkiši

Iako verovatno imate pojačanu želju za slatkišima tokom menstruacije, imajte u vidu da se može desiti da vam slatko pojača neprijatne simptome.

"Preporučuje se da smanjite konzumaciju alkohola i slatkiša tokom menstruacije, jer oni izazivaju nagli skok šećera u krvi, mogu da dovedu do nadimanja i da pojačaju osećaj umora", kaže dr Starla Garsija, nutricionista iz Hjustona.

Kofein

"Kofein deluje kao diuretik i u velikim količinama može da dovede do dehidracije organizma", kaže dr Haj. "Pošto je i sitmulans, može da iritira i mišiće materice i da izazove pojačane grčeve. Ako smanjite unos kofeina, smanjiće se i bolovi tokom menstruacije."

Ako ne možete da zamislite dan bez prve jutarnje kafe, neka bar tokom onih dana ta jutarnja bude i jedina kafa koju ćete popiti u toku dana.

Stres

Stres neće pojačati bolove, ali će definitivno uticati na to da promene raspoloženja koje su čest pratilac ciklusa budu još dramatičnije. Ne možete, verovatno, da se potpuno "isključite", ali možete da odvojite malo vremena za sebe tokom tih dana i da se bavite nečim što vas opušta.

Preskakanje obroka

Ako vam je tokom menstruacije pomalo i muka, pokušajte da obroke uzimate češće, ali u manjim količinama.

"Nemojte samo da prođu sati da niste ništa stavili u usta, pošto ćete tako samo dobiti dodatni problem - pojačano lučenje želudačne kiselina koja će pojačati i mučninu", kaže dr Garsija.

"Češći, manji obroci u toku dana će vam održavati stabilan nivo šećera u krvi pa ćete imati više energije i snage."

Niste umislili, "oni dani" jesu teži tokom zimeMenstruacija: Kad treba da se zabrineteBizarne stvari koje se dešavaju tokom menstruacije

Nastavak na Mondo...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.