Dve godine od početka rekonstrukcije pruge sa koje su ispadale cisterne, nadležni kažu da radove privode kraju

Izvor: JužneVesti.com, 05.Mar.2021, 09:56

Dve godine od početka rekonstrukcije pruge sa koje su ispadale cisterne, nadležni kažu da radove privode kraju

Pruga između Niša i Zaječara sa koje su ispadale cisterne sa opasnim materijama, zatvorena je za saobraćaj već dve godine, koliko traje rekonstrukcija, a u preduzeću Infrastrukture železnice kažu da radove privode kraju i da bi u junu trebalo da završe sve. Ipak, taj rok je duži od ranije planiranog, a kažu da je razlog za kašnjenje uslovila pandemija, zbog koje su imali probleme sa nabavkom dovoljno tucanika potrebnog za remont.

Zvanično je februara 2019. godine >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << zatvoren železnički saobraćaj na pruzi Niš - Zaječar, jer su cisterne sa opasnim materijama ispadale iz šina, meštani Jasenovika evakuisani, pa procenjeno da je pruga nebezbedna. Pre dve godine počela rekonstrukcija, kažu da kasne zbog pandemije; foto: JV

Rekonstrukcija 108 km pruge zvanično je počela par meseci kasnije, a do kraja te godine trećina "opasne" deonice je obnovljena. Ipak, nije sve završeno u roku, koji je prvo bio avgust prošle godine. U Infrastrukturi železnice kažu da su radovi sada u završnoj fazi, a objašnjavaju i zašto kasne.

Na završetak radova na rekonstrukciji uticala je u proteklih godinu dana aktuelna epidemiološka situacija i pandemija virusa Kovid 19, koji su, pored ostalog, prouzrokovali i probleme sa nedostatkom potrebnog materijala za remont, prvenstveno kada je o tucaniku reč. Dakle, na završetak rekonstrukcije pruge Niš – Zaječar, najviše utiče obezbeđivanje količina tucanika potrebnih za remont. U ovom trenutku, za završetak radova potrebno je još oko 30 hiljada kubika tucanika - pojašnjavaju.

Rekonstrukcija pri kraju, saobraćaj i dalje zatvoren; foto: JV Kažu da bi, kako je i najavio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović - rekonstrukcija pruge Niš - Zaječar trebalo da bude završena u junu ove godine.

Trenutno radove na deonici Matejevac - Knjaževac završavaju preduzeća ZGOP Novi Sad i Saobraćajni institut CIP, navode u Infrastrukturi železnice, dok njihove stručne službe od Knjaževca do Zaječara u sopstvenoj režiji rade zamenu pragova i ojačavanje kolosečne rešetke.

Ova deonica pruge koju rekonstruišu je počela da se koristi još 1922. godine i iz preduzeća su već naglašavali da je pre 6 decenija poslednji put obnovljena, a brzina vozova je zato bila ograničena na svega 10 do 20 km na sat. Ova deonica poslednji put obnovljena pre 6 decenija; foto: A. Kostić

Međutim, kompletnu rekonstrukciju koju sada privode kraju su inicirali meštani Jasenovika, sela pored pruge u čijoj blizini su čak 4 puta ispadale cisterne sa opasnim materijama.

Tek tada su nadležni odlučili da je vreme da je saniraju, a u Infrastrukturi železnice kažu da je za ove dve godine oko 95 % radova od Matejevca do Svrljiga već završeno.

Na deonici od Svrljiga do Knjaževca čeka se da na gradilište stigne nedostajuća količina tucanika (oko 30 hiljada kubika), nakon čega bi se i na ovoj deonici pristupilo finalnim radovima, koji obuhvataju regulisanje koloseka, montažu kapa protiv bočnog pomeranja, varenje i ostale neophodne završne poslove - navode u preduzeću.

Takođe ističu da je na ovoj deonici završeno 26 putnih prelaza, a preostalo je da se uradi još jedan. Od Svrljiga do Knjaževca su, dodaju, od ugovorenih 16 do sada završena 4 putna prelaza. Do Svrljiga 95 % posla završili; foto: A. Kostić

Od početka radova do kraja februara je na pruzi od Matejevca do Zaječara ukupno postavljeno 59.544 m novog koloseka, navode u preduzeću, od čega 52.663 m pružnog koloseka otvorene pruge i 6.881 m staničnih koloseka.

Rekonstrukcijom deonice Matejevac - Knjaževac obuhvaćen je remont ukupno 56.827 metara otvorene pruge i 3.305 metara sporednih staničnih koloseka, što ukupno iznosi 60.132 metra pruge - dodaju.

U Infrastrukturi železnice navode i da su uredili 36 tunela od Niša do Knjaževca, dužine 5.525 metara, kao i 18 čeličnih mostova i 18 propusta na ovoj pruzi ukupne dužine oko 424 metra, koji su podrazumevali rekonstrukciju i neophodnu zamenu pragova, dok je nova kolosečna rešetka na zastornoj prizmi postavljena na 19 betonskih mostova.

Nastavak na JužneVesti.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.