Zabrana uvoza vozila sa evro 3 motorom od juna?

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 27.Jan.2020, 12:54   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zabrana uvoza vozila sa "evro 3" motorom od juna?

Država je već nameravala da pospeši kupovinu eko-vozila, ali su trenutne vremenske prilike i povećano zagađenje vazduha ubrzali donošenje odluka pa će, najverovatnije već od juna, stupiti na snagu zabrana uvoza vozila sa "evro 3" motorom, potvrđeno je nezvanično "Novostima" iz više izvora.

"Iako je ranije planirano da se zabrani uvoz vozila sa standardom motora "evro 3" krajem godine, ministar ekologije Goran Trivan je najavio da će se to desiti možda već u junu", >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova dr Miloš Petrović.

Za početak bez PDV?

Kako su "Novosti" nezvanično saznale, Ministarstvo ekologije je uputilo dopis Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila da bi videli i njihovo mišljenje šta bi još trebalo, pored zabrane uvoza polovnih vozila sa "evro 3" motorom, hitno uraditi.

Predlog koji će uvoznici poslati Ministarstvu, saznaju "Novosti", biće da se, za početak, hibridna i električna vozila oslobode plaćanja PDV.

Petrović ističe da su, kao udruženje, pre više od tri godine upozoravali da ćemo doći u ovakvu situaciju i predlagali niz mera.

Petrović kaže da su automobili, u gradovima, ipak najveći zagađivači, pogotovo u takozvanim špicevima.

"Najgore je ljudima nešto braniti. Prvo im se dozvoli uvoz takvih automobila, a posle neće moći da ih voze. Jer, šta ćemo sa automobilima koji su do sada uvezeni, a koji neće moći da prođu tehničke preglede od maja naredne godine kada će, ako ne i ranije, veća emisija štetnih gasova iz auspuha biti eliminišući faktor. Činjenica je da ne možemo svi da kupimo nove automobile‚", kaže dr Petrović:

Petrović napominje kako niko nije protiv uvoza polovnih i kupovine takvih vozila, samo traže da budu tehnički ispravna, da imaju katalizatore, druge uređaje i da se zabrani uvoz prastarih vozila.

Srbija evropski otpad

U Srbiji se na jedan kupljeni novi automobil uveze pet polovnih. Jedino Bugarska ima gori odnos", 1:7!

"Nije problem u uvozu polovnih vozila već u strukturi", objašnjava generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila Boban Nikolić.

Prošle godine je uvezeno oko 142.000 polovnih vozila, a čak 110.000 su sa motorom "evro 3 i 4". To su vozila koja u EU završavaju na otpadima, ili se prodaju nama.

Država je najavila i subvencije za kupovinu novih ekoloških vozila.

"Taksistima je već omogućeno da uz subvenciju od 8.000 evra kupe novo vozilo. Uslov je da ima "evro 6" motor ili da bude električno, odnosno hibridno. Bili smo u Ministarstvu finansija na razgovorima, kao uvoznici, i tu je sve jasno. Taksisti treba da daju 15 odsto vrednosti vozila odmah, država subvenciju, a ostalo može na kredit, lizing", kaže Petrović.

Na pitanje očekuje li se neka subvencija i za građane, Petrović kaže:

"Sve zavisi od novca koji država može da izdvoji za ove namene. To je svakako isplativo ulaganje. Ima tu raznih načina da se pomogne nabavka eko-vozila, ne samo kroz direktne subvencije. I sa tim predlozima smo više puta upoznavali nadležne.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.