Vršački vinogradi podizaće godišnje 50 hektara novih vinograda

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 17.Feb.2009, 16:38   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Vršački vinogradi" podizaće godišnje 50 hektara novih vinograda

VRŠAC - Kompanija "Vršački vinogradi" predvidela je trogodišnjim planom da svake godine podigne najmanje 50 hektara novih vinograda, izjavio je direktor marketinga Marin Turika.

On je dodao da je od postojećih 1.700 hektara vinograda, 1.360 u rodu, a da kompanija raspolaže i sa 70 hektara novih zasada.

Turika je, na proteklom Sajmu brendova, najavio da će do ovogodišnje berbe biti potpuno završen novi podrum, kapaciteta 1,5 miliona litara, sa najsavremenijom >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << italijanskom opremom namenjenom za proizvodnju isključivo vrhunskih i kvalitetnih vina.

Novo flaširanje i mladi stručnjaci

U planu je da se nabavi još jedna linija za flaširanje, kao i da se narednih godina zaposle novi mladi stručnjaci.

To je deo investicionog programa, na koji se obavezao novi vlasnik, prilikom privatizacije preduzeća, u junu 2007. godine, a koji je podrazumevao ulaganja u proizvodnju, podizanje vinograda, kupovinu nove linije za punjenje i nove opreme za preradne kapacitete.

"Vršački vinogradi" godišnje proizvedu od osam do 12 miliona litara vina, zavisno od berbe, ali i od odluke da li će se određene godine dati prednost vrhunskim ili običnim vinima, budući da opredeljenje za vrhunska vina smanjuje količine, objasnio je Turika.

Oko 20 odsto proizvodnje se izveze, uglavnom u Crnu Goru i Bosni i Hercegovinu, ali i u Nemačku, Rusiju, Švajcarsku, Australiju, SAD i Rumuniju.

Na tržištu Srbije sa 25 odsto

"Želimo da povratimo neke stare pozicije na domaćem tržištu, koje smo realno izgubili tokom 4,5 godine, jer nismo mogli marketinški da se aktiviramo. Na tržištu Srbije sa belim vinima učestvujemo sa 25 odsto, a od 14 sorti grožđa koja proizvodimo, 12 su za bela vina", objasnio je Turika.

Posle privatizacije, firma je uvela novu ambalažu, logo i etikete, a u drugoj polovini 2008. godine postavljene su dve nove linije za vrhunska i kvalitetna vina.

Radilo se i na oživljavanju brenda "banatskog rizlinga", koji je dobio novu ambalažu, a planirali smo da na tržište izbacimo i vino u malim bocama od 0,187 litara, najavio je Turika.

"Vršačke vinograde" je juna 2007. kupio konzorcijum koji čine kompanija "Rodić MB" i radnici same vinarije.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.