Počela modernizacija pruge Beograd-Budimpešta, prvi projekat između Kine i EU

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 28.Nov.2017, 09:41   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Počela modernizacija pruge Beograd-Budimpešta, prvi projekat između Kine i EU

Radovi na modernizaciji i rekonstrukciji pruge Beograd-Budimpešta počeli su danas na Železničkoj stanici u Zemunu, a svečanom početku tih radova prisustvovala je predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić.

Brnabić je rekla da je taj projekat važan jer je i prvi prekogranični projekat u okviru Inicijative 16+1 i prvi tripartitini ugovor koji je potpisan između Kine, Srbije i Mađarske.

U danu početka radova na modernizaciji pruge i to na deonici Beograd Centar - >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << Stara Pazova Brnabić vidi simboliku, budući da se pre toga sastala sa kineskim premijerom Li Kećijangom i mađarskim premijerom Viktorom Orbanom.

"Danas je simbolična dan, dan kada otvaramo radove na ovoj pruzi, a istovremeno smo danas imali sastanke sa kineskim premijerom i mađarskim premijerom", kaže Brnabić.

Navela je da je u Budimpešti na Samitu 16+1 sa ponosom predvodila delegaciju Srbije, koja ima najveći broj projekata u Inicijativi "Pojas i put", ali i u okviru manje inicijative saradnje Centralne i Istočne Evrope sa Kinom.

Ukupna vrednost izgradnje pruge u Srbiji je oko dve milijarde dolara.

U okviru projekta, prva deonica na kojoj započinju radovi je Beograd Centar - Stara Pazova.

Projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehničke infrastrukture sa podizanjem brzine na deonici Beograd Centar - Batajnica do 120 km/sat, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 km/sat.

Deonica od Beograda do Stare Pazove dužine je 34,5 kilometara. Radove na toj deonici će izvoditi "China Railways Inrternational" i "China Communications Construction Company", a vrednost ugovora je 350,1 miliona dolara.

Mihajlović: Veliki dan za Srbiju, najveći projekat u Evropi

Početak radova na modernizaciji i rekonstrukciji pruge Beograd-Budimpešta važan je dan za Srbiju i srpsko-kineske odnose, a Srbija je danas postala deo najvećeg globalnog projekta "Jedan pojas - jedan put", na šta smo ponosni, poručila je danas ministarska saobraćaja Zorana Mihajlović.

"Ovo je važan dan za Srbiju, za najveći globalni projekat 'Jedan pojas - jedan put', za srpsko-kineske odnose, za građane Srbije, jer danas počinjemo modernizaciju pruge kojom će se ići brzinom 200 kilometara na sat", rekla je Mihajlović na obeležavanju početka radova na pruzi.

Kako kaže, ponosna je što posle tri godine rada na pripremi dokumentacije, razgovora i upornosti svih, danas prisustvuje početku radova.

"Što možemo ovde da stanemo i pogledamo radnike i kažemo im 'napred'. Danas je sunčan dan i želim da vas sunce prati sve vreme dok budete radili na pruzi", poručila je Mihajlović.

Ona je naznačila da je ovo najveći projekat trenutno u Evropi po vrednosti i najveći pojedinačni projekat po vrednosti u Srbiji.

Kako je rekla, pre tri godine, kada je započeo najveći strateški projekat Srbiji, a to je ulaganje u železnice, nadležni su znali prosečna brzina na našim prugama između 35 i 45 kilometara na čas, da nemamo vozove, a da u pruge nije ulagano u prethodnih 30 godina.

"Danas, posle tri godine, znamo da smo uspeli da modernizujemo 250 kilometara pruga, nabavili nove vozove koliko smo mogli i gde god je pruga modernizovana veći je broj putnika i tereta", istakla je ministarka.

Ona je istakla da je cilj ne samo da budemo deo globalnog projekta, što svakako jesmo i ovom prugom i položajem, već da svi građani žele da se voze vozovima, a da kargo ide preko Srbije.

Dodala je da će ministarstvo koje vodi kontrolisati vreme, rokove i cene.

"Srbija je danas postala deo jednog najvećeg globalnog projekat 'Jedan pojas - jedan put' i mi smo na to veoma ponosni", poručila je Mihajlović. Ona je posebno zahvalila Kini i kineskom predsedniku na razumevanju za ovako veliki projekat, kao i predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, koji je bio premijer u vreme kada je počeo projekat.

"Zahvaljujući njegovoj energiji i upornosti mi danas stojimo ovde", podvukla je ministarka.

Jevtić: Srbija će imati sve što ima i Evropa

Direktor Infrastrukture Železnice Srbije Miroljub Jevtić rekao je danas da će prva deonica pruge Beograd - Budimpešta, Beograd Centar - Stara Pazova, delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji, te da će na dva koloseka vozovi ići brzinom od 200 kilometara u putničkom saobraćaju i na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju.

Na početku radova na modernizaciji prve brze pruge u stanici Zemun, Jevtić je naveo da će prva deonica Beograd Centar - Stara Pazova, dužine 34,5 kilometara biti izgrađena u narednih 36 meseci.

"Sve što ima Evropa, evropske železnice, imaće Srbija i srpska železnica", kaže Jevtić koji je zahvalo predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i Vladi Srbije na naporima uloženim u to da se ovaj projekat realizuje.

Naveo je da je deonicu Beograd Centar - Stara Pazova projektovao Saobraćajni institut CIP, a da je usaglašen sa propisima EU.

Objasnio je da na pruzi neće biti pružnih prelaza, odnosno mesta ukrštanja pruge i puta, već nadvožnjaka i podvožnjaka, a mašinovođe će imati kabinsku signalizaciju.

Dodao je i da će pruga imati i zaštitne ograde, poput onih na autoputu.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.