Izvor: RTS, 03.Avg.2021, 20:43

Noćni let na borbenom avionu "orao" - atraktivan, ali veoma zahtevan

Za pilote je najvažnije koliko imaju ostvarenih sati leta. Piloti Vojske Srbije svakodnevno imaju obuke u letenju u dnevnim, ali i noćnim uslovima.
Koliko je zahtevan posao pilota pokazuje i činjenica da piloti jurišnog aviona "orao" lete na visini do 5.000 metara i trpe opterećenje do 5 G pri brzini od 500 do 850 kilometara na čas.

Noć, kada je vidljivost smanjena, ili se ništa ne vidi, to dodatno komplikuje. Zbog toga se piloti >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << i tehničari koji održavaju avion detaljno pripremaju za svaki let u takvim uslovima.
"Izuzetno je važna psihofizička priprema pilota, da bude na izuzetno visokom nivou, kako pilotskog tako i tehničkog sastava. Tehnički sastav mora obratiti pažnju na pregled aviona zbog noćnih uslova što je dosta otežano", kaže major Igor Đorđević, komandant 241. lovačko-bombarderske avijacijske eskadrile.
Prema njegovim rečima, najteže od svega je sletanje. "Pored sletanja radimo i borbenu obuku i obuku za letenje u odeljenju, tako da je pilotima izuzetno teško letenje tri do pet metara od aviona", kaže Đorđević.
Dragana Korićanac, vodnik, navodi da je noćno letenje dosta teže i kompleksnije od dnevnog, jer pažnja mora da bude na mnogo većem nivou. 
"Najviše obraćamo pažnju da li ima nekih oštećenja u toku letenja kada avion sleti, da li je sve u redu, da li svi instrumenti rade, da li je avion kompletno spreman za sledeći let", kaže Dragana. 
Pripadnici 98. vazduhoplovne brigade izvršavaju važne zadatke prevoženja, dežurstva u sistemima traganja i spasavanja i noćnog letenja na helikopterima. Poseban zadatak je i obuka na avionima "orao" radi osposobljavanja pilota za borbena dejstva noću.
"Na vežbi na poligonu Pešter prvi put posle 23 godine vraćena je eskadrila u operativnu sposobnost za dejstvo sa punim brojem aviona. Izuzetno sam zadovoljan zbog takvog stanja. Sama ispravnost i osposobljenst pilota je posle duži niz godina vraćena na potreban nivo za borbena dejstva", kaže brigadni general Zoran Prodanović, komandant 98. vazduhoplovne brigade.
Leteti noću jeste atraktivno, ali je i posebno zahtevno. Za pilote je najvažnije koliko imaju sati leta. Sada su u prilici da beleže i noćne nalete.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.