
Izvor: TangoSix.rs, 07.Nov.2018, 12:10 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Prizemljeni kiparski jurišni helikopteri Mi-35P
Flota 11 jurišnih helikoptera Mi-35P Hind-F Vazduhoplovne komande kiparske Nacionalne garde trenutno je prizemljena i trpi zbog loše logistike, objavio je 23. oktobra kiparski dnevni list Politis naglašavajući odsustvo ovih letećih topovnjača na godišnjoj vojnoj paradi održanoj u Nikoziji 1. oktobra u znak obeležavanja 58. godišnjice nezavisnosti.
Politis je slabu operativnost najmoćnijih helikoptera Nikozije povezao sa odlukom kiparske Cetralne banke iz proleća 2018. >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << godine da zamrzne bankovne račune ruskih pojedinaca i kompanija koji se nalaze na listama sankcija SAD i EU. Ova politički motivisana odluka, prema Politisu, rezultirala je zamrzavanjem bankovnih računa Rosoboroneksporta – ruske državne organizacije za trgovinu vojnim i prozvodima dvostruke namene – i blokirala kiparsko ministarstvo odbrane u organizovanju logistike za MI-35 iako su osigurana sredstva za tu svrhu.
Kipar je 2002. godine iz Rusije kupio 12 helikoptera topovnjača Mi-35P (serijski brojevi 811-822) po ugovoru čija vrednost nije prešla 110 miliona evra. Jedan od ovih helikoptera (822) je izgubljen u fatalnoj nesreći 5. jula 2006. godine, kada je poginuo ruski pilot-instruktor, pukovnik avijacije Olejnik Juri i kiparski student-pilot, potpukovnik Andreas Papasozomenos. Preostale letelice i dalje služe 2. vodu „Panter“ 450. helikopterske eskadrile (450 Mira Elikopteron, 450ME), koja je smeštena na civilno-vojnom aerodromu Paphos, oko 95 kilometara jugozapadno od Nikozije.
Novoproizvedeni Mi-35P ima životni vek u trajanju od najmanje 25 godina tokom kojeg bi trebalo da bude u funkciji bez ikakvih većih investicija najmanje do 2026. godine.
Kako piše Politis, vremenski interval između svakog remonta za kiparske Mi-35P je 5 godina ili 1000 sati naleta, šta prvo istekne. Flota je već prošla dva generalna remonta u Rusiji od kojih je prvi urađen u periodu 2007-2008. Tokom 2014. godine 11 kiparskih Mi-35P prošlo je svoj poslednji remont u 419. avijacijskom remontnom zavodu (419 ARZ) u Sankt Peterburgu a ugovor za ovaj posao, vredan 28 miliona evra potpisan je decembra 2013.
Osim ako kiparski Mi-35 već nemaju po 1000 nakupljenih sati naleta od poslednjeg generalnog remonta, što je vrlo malo verovatno, flota je gotovo zasigurno prizemljena zbog nedostatka kritičnih rezervnih delova i potrošnog materijala, a ne zbog sledećeg planiranog generalnog remonta koji bi logički trebalo da se izvrši 2019. godine. Ovo je potvrdio i brigadni general Gabriel Demetriou, zamenik Načelnika štaba kiparske Nacionalne garde i bivši načelnik komande vazduhoplovnih snaga, koji je 25. oktobra reagovao na tvrdnje Politisa i izjavio za kiparski medij Sigmalive.com da je „problem sa operativnom raspoloživošću helikoptera privremeni i podrazumeva zamenu rezervnih delova koji utiču na sigurnost letenja“ , dodajući da „ministarstvo odbrane već traži rešenje i da će helikopteri biti sposobni za letenje uskoro“ .
Novoproizvedeni Mi-35P kakve poseduje Kipar imaju životni vek u trajanju od najmanje 25 godina tokom kojeg bi trebali da budu u funkciji bez ikakvih većih investicija najmanje do 2026. godine. Međutim, postojeći logistički problemi i očigledna problematična zavisnost od Rusije, verovatno će usmeriti Nikoziju dalje od svojih Mi-35 u proces njihove zamene u narednim godinama sa modernijim i daleko sposobnijim zapadnim borbenim helikopterima, naravno ako zapadne sile podrže dalje narastanje vojnih snaga na ostrvu podeljenom 1974. godine.
The post Prizemljeni kiparski jurišni helikopteri Mi-35P appeared first on Tango Six.
Pogledaj vesti o: Vojna parada