Izvor: N1 televizija, 20.Nov.2018, 17:02

Udruženja: Beograd da poništiti konkurs za medijske projekte

Udruženja: Beograd da poništiti konkurs za medijske projekte

Koalicija novinarskih i medijskih udruženja pozvala je vlasti Beograda da hitno ponište rešenje o raspodeli 89,8 miliona dinara po konkursu za sufinansiranje medijskih projekata zbog, kako su naveli, očiglednih nezakonitosti. UNS ocenio da je Grad Beograd ponovo zloupotrebio konkurs za projektno sufinansiranje medija.

Oni su saopštenju zatražili da se ispita odgovornost članova stručne komisije koja je ocenjivala projekte i predložila da se novac svih građana Beograda >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << dodeli prorežimskim medijskim i preduzetničkim firmama, čak i medijima koji gotovo svakodnevno krše novinarsku etiku.

"Nadležni organ Beograda nije objavio stručne biografije imenovanih kako bi javnost mogla da se uveri u njihovu stručnu kompetentnost za obavljanje ovog ozbiljnog posla", navodi se u saopštenju.

Ta koalicija je ocenila da se jedan od članova komisije Aleksandar Simić našao u očiglednom sukobu interesa jer je zaposlen u Studiju B, kojem je za tri projekta ukupno dodeljeno čak 16,1 milion dinara, a po njihovim rečima, firmama koje su povezane sa Studiom B pripalo bezmalo 20 miliona dinara.

Oni su ukazali na to da je tabloidu Alo na konkursu dodeljeno šest miliona dinara za projekat "Beogradska rubrika u dnevnom izdanju lista Alo", čime se ne sufinansira medijski projekat već redovna rubrika medija, što je, takođe, nezakonito.

"'Nezavisna' komisija je, pored pobrojanih neregularnosti, odlučila da sa po šest miliona dinara novčano podrži i projekte listova Srpski telegraf i Informer, rekordera po kršenju novinarskog kodeksa u praksi Saveta za štampu, koji ne bi smeli ni da budu u konkurenciji za sufinansiranje javnog interesa novcem građana Beograda", dodaje je u saopštenju.

Koalicija je ocenila da je obrazloženje o odbijanju projekata lista Danas, nedeljnika Novi magazin, Udruženja "Eutopija" koji je osnivač portala Pištaljka i drugih "šturo i neuverljivo", jer se navodi da se "ne ostvaruje cilj javnog interesa u javnom informisanju".

"Prema mišljenju komisije, za javni interes su nevažne čak i teme kao što su društvena briga o starijoj populaciji, problemi nasilja u sportu, istraživanje korupcije i sukoba interesa u organima Beograda ili briga o zdravlju građana", naveli su iz Koalicije.

Podsetili su da od uvođenja sufinansiranja medijskih sadržaja od Grada Beograda raspodela novca privlači pažnju zbog, kako su naveli, "redovnih nezakonitosti i neregularnosti a posebno zbog neskrivenog favorizovanja medija koji umesto javnom interesu služe propagandi i političkoj promociji vlasti".

Medijsku koaliciju čine Nezavisno udruženje novinara Srbije, Nezavisno društvo novinara Vojvodine, Asocijacija nezavisnih elektronskih medija, Poslovno udruženje Lokal pres i Asocijacija onlajn medija.

UNS: Grad Beograd ponovo zloupotrebio konkurs za projektno sufinansiranje medija

Udruženje novinara Srbije saoštilo je da najoštrije protestuje što Grad Beograd treću godinu za redom u komisiju za izbor medijskih projekata nije imenovao predstavnike reprezentativnih novinarskih i medijskih udruženja, niti javnosti poznate medijske stručnjake.

UNS je zatražio od Grada Beograda da objavi biografije predloženih i izabranih članova komisija, kao i njihove predlagače, kako bi javnost imala uvid u to ko je predložen, a ko izabran da odlučuje o trošenju novca građana za medijske sadržaje koji bi trebalo da budu u njihovom interesu.

Komisiju za ocenu projekata iz oblasti javnog informisanja ove godine su činili Katarina Filipović (na predlog udruženja radio stanica "RAB Srbija"), Petar Kočić (na predlog Društva novinara Vojvodine), Miodrag Miljković (nezavisni stručnjak za medije), Marko Ivanić (na predlog udruženja elektronskih medija "ComNet") i Aleksandar Simić (na predlog Udruženja sportskih novinara Beograda).

UNS je naveo da je Aleksandar Simić bio u očiglednom sukobu interesa jer je, iako zaposlen u Studiju B, ocenjivao projekte i više od trećine ukupno raspodeljenog novca, sa ostalim članovima komisije, opredelio mediju u kom radi i povezanim firmama. Od ukupno 89.800.000 dinara, Studio B je za tri projekta dobio 16,1 milion dinara, dok su firme povezane sa ovim medijem dobile oko 20 miliona dinara.

UNS je podsetio, da su značajna sredstva na konkursu dobili mediji poput Alo-a, Informera, Srpskog telegrafa, a "koji višestruko krše Kodeks novinara Srbije".

"Pozivamo Ministarstvo kulture i informisanja da reaguje na ovu i druge zloupotrebe u sprovođenju Zakona o javnom informisanju i medijima u procesu projektnog sufinansiranja medijskih sadržaja od javnog značaja, a gradonačelnika Beograda Zorana Radojičića da ubuduće članove komisije bira uvažavajući stručnost kandidata, kao i kredibilnost i reprezentativnost organizacija koje predstavljaju", saopštio je UNS.

Nastavak na N1 televizija...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

 Povezane vesti

					Medijska koalicija: Beograd da poništi konkurs za sufinansiranje medijskih projekata

Medijska koalicija: Beograd da poništi konkurs za sufinansiranje medijskih projekata

Izvor: NoviMagazin.rs, 20.Nov.2018

Koalicija novinarskih i medijskih udruženja pozvala je danas vlastI Beograda da hitno ponište rešenje o raspodeli 89,8 miliona dinara po konkursu za sufinansiranje medijskih projekata zbog, kako su naveli, očiglednih nezakonitosti...Oni su saopštenju zatražili da se ispita odgovornost članova...

Nastavak na NoviMagazin.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta N1 televizija. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta N1 televizija. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.