Tajne viralnih snimaka sa porno hranom“ - nerealni prizori i neverovatna popularnost

Izvor: B92, 18.Dec.2019, 01:07   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Tajne viralnih snimaka sa "porno hranom“ - nerealni prizori i neverovatna popularnost

U kakvoj su vezi popularni snimci hrane i nezdrave navike u ishrani?

Upravo sam gledao kako se sveža ćurka premazuje mrvljenim komadićima ljutog čipsa, a potom puni nečim što izgleda kao kocka čedara od tri kile.

Ovaj video ima više od četiri miliona pregleda na Jutjubu. Nazovite ga ispadom, nazovite ga travestijom, šta god mislili o njemu, to je hrana - ali ne onakva kakvu poznajete.

To je ekstreman primer videa koji se zove "porno hrana", viralni >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << snimak preterano izdašnih recepata čija je namera podjednako da šokira koliko i oduševi.

Oni se dele naširoko na društvenim mrežama i sve je više dokaza da menjaju očekivanja potrošača. Neki od najpoznatijih tvoraca ovih videa su Tasty, BuzzFeed Brand, Twisted, Spoon University i Chefclub.

Njihovi snimci prave se u obliku vizuelnih recepata, obično snimljeni u formatu razgradnje, u potpunosti usredsređeni na same sastojke i kuhinjske alatke. Poslednji kadrovi često prikazuju usporeni krupan plan zgotovljenog jela.

A opet se Igl, koji se specijalizovao za modernu restoransku hranu i recepte fermentacije, uverio u moć društvenih mreža. Postavite neko jelo na Instagram, kaže on, i mušterije će same pohrliti do vas.

"To će se najviše prodavati narednog dana u restoranu."

Ljudi danas najviše vole da jedu tačno ono što žele, kad to žele, i sve više - na primer - u tu svrhu koriste aplikacije za dostavu hrane.

Tržište dostave hrane u Velikoj Britaniji naraslo je za 13.4 odsto 2018. i još jednom ove godine, prema podacima za tu oblast, kaže Kim Mali iz Odbora za razvoj poljoprivrede i hortikulture.

Kompanije koje prave sastojke za korišćenje pri kuvanju željne su da unovče pomahnitalost za hranom sjajnog izgleda. Jedna marketinška agencija koja radi sa robnim markama na snimanju videa za društvene mreže je Dish Works iz Pensilvanije.

"Mislim da je sir jedna od veoma seksi stvari koje možete da iskoristite u videu", kaže Meri Bigam, predsednica i suosnivačica agencije.

"Kad vidite razvučen sir i otopljeni, uspenušani sir, morate da zastanete i pogledate."

Jedan njujorški restoran pre nekoliko godina iskoristio je upravo to. Raclette NYC služi raslet, švajcarski sir koji se obično za sto donosi zagrejan i dok se još otapa. Onda se on maže preko drugih stvari na vašem tanjiru.

Raclette NYC je na internet postavio video snimak na kom se razmeće svojim jelima i preko noći bio zasut s osam miliona pregleda. Narednog dana, mušterije su pohrlile u restoran, a glavni kuvar je morao da angažuje još deset članova osoblja kako bi izašao na kraj s potražnjom.

To je efekat koji kompanije za proizvodnju hrane, restorani i influenseri žele da postignu.

Ali ako je preterivanje ono što čini da mnogi video snimci s hranom postanu viralni, to bi mogle da budu loše vesti za epidemiju gojaznosti.

"Moje mišljenje je da ovi video snimci zapravo prikazuju recepte koji su kalorični i sadrže preterane količine masti", kaže Roberta Alesandrini, nutricionistkinja sa Univerziteta Kraljica Meri u Londonu, govoreći o spotovima koji se naširoko dele sa smrznutim picama i visoko naslaganim hamburgerima.

Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Izvor: BBC News na srpskom

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.