Izvor: B92, 06.Apr.2020, 11:16

Razmetljiva kola voze najgori ljudi, pokazuje istraživanje

Razmetljiva kola voze najgori ljudi, pokazuje istraživanje

Istraživanje pokazuje da što su skuplja kola, manje su šanse da će vozač stati pešacima.

Nije samo u vašoj glavi: vozači skupih kola zaista su skloniji da se ponašaju ružno na putevima.

Ovo su rezultati američke studije koja pokazuje da što su skuplja kola, manje je verovatno da će vozač stati ljudima koji prelaze ulicu.

Ti vozači možda osećaju "superiornost u odnosu na druge korisnike puteva" i ne osećaju potrebu da se povinuju drugima, smatraju >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << istraživači sa Univerziteta u Nevadi u studiji objavljenoj Žurnalu za saobraćaj i zdravlje.

Ljudi koji voze manje razmetljiva kola možda više saosećaju sa pešacima, zaključak je studije.

U studiji, dvojica muškaraca (jedan belac, drugi crnac) i dve žene (jedna belkinja, druga crnkinja) prelazili su put u Las Vegasu. Koristili su pešački prelaz u luksuznom i u skromnom kraju grada.

Događaji su snimani, a vrednost kola naknadno je analizirana.

Istraživači kažu da su šanse da vozač stane pešacima opadale za tri odsto na svakih dodatih 1.000 dolara vrednosti kola.

Kortni Kafenur, glavna istraživačica i profesorka javnog zdravlja na Univerziteta u Nevadi (Las Vegas), rekla je da su otkrića bila u skladu sa prethodnim studijama, koje su sugerisale da što je viši status kola, manja je verovatnoća da će se vozač povinovati drugim korisnicima puteva.

Finska studija objavljena u decembru u Međunarodnog časopisu za psihologiju pokazala je da "mercedes ne voze samo smradovi" već i da "pored neodgovornih ljudi, savesni takođe voze kola koja su simbol visokog statusa".

A to je zato što oni vezuju kvalitet za kola koja voze i isto tako žele da se predstave kao kvalitetni vozači.

Jan-Erik Lonkvist, profesor socijalne psihologije na Univerzitetu u Helsinkiju, pristupio je ovom pitanju iz drugačijeg ugla od onog koji su uzeli američki istraživači.

On je istražio da li nesavesne vozače privlače kola koja su simbol visokog statusa zbog specifičnih osobina njihove ličnosti - i nevezano za dubinu njihovog džepa.

Studija je analizirala ankete potrošača sprovedene na 1.892 vlasnika kola u Finskoj o njihovim automobilima, potrošačkim navikama, bogatstvu i osobinama ličnosti.

"One čija se ličnost doživljavala kao odbojna više su privlačili auti koji su simboli visokog statusa. To su ljudi koji često sebe vide kao superiornije i rado to pokazuju drugima", kaže profesor Lonkvist.

Međutim, skupa kola imali su u svom vlasništvu i ljudi koji se doživljavaju kao savesni, na osnovu njihovih odgovora.

"Ova veza može da se objasni važnošću koju vozači daju visokom kvalitetu. Sve marke kola imaju određeni imidž, a vožnjom pouzdanih kola oni šalju poruku da su i sami pouzdani", rekao je Lonkvist.

Dakle, tvrdi on, veza između razmetljivih kola i loše vožnje možda nije bogatstvo, već arogantna ličnost.

Bilo kako bilo, sledeći put kad prelazite ulicu, postarajte se da dobro pogledate na obe strane pre nego što krenete - i pažljivo motrite na taj fensi SUV koji vozi ka vama.

Izvor: BBC News na srpskom

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

 I drugi pišu o ovome:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.