OVOG LETA NA MORE OTPUTUJTE SPOKOJNI: Ovo sitnice vam mogu poremetiti planove, a nisu vam ni pale na pamet

Izvor: SrbijaDanas.com, 14.Maj.2022, 00:05

OVOG LETA NA MORE OTPUTUJTE SPOKOJNI: Ovo "sitnice" vam mogu poremetiti planove, a nisu vam ni pale na pamet

Važne informacije pred put

Čime se sve služe turističke agencije, na svojoj koži i po svom novčaniku osetila je jedna Beograđanka. Ona je naglasila da ni uplata turističkog aranžmana ne garantuje da ćete dobiti smeštaj koji ste rezervisali.

Ova Beograđanka je prošle nedelje uplatila 40 odsto od ukupne cene aranžmana, rezervisala i potpisala ugovor za agencijski aranžman koji je obuhvatao putovanje na Santorini, sa organizovanim avionskim prevozom, >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << smeštajem u unapred određenom hotelu na bazi odabrane usluge, ali... Ispalo je, misli ona, da je prevarena.

- U petak sam uplatila deo para i rečeno mi je da će mi biti javljeno kada pare legnu na račun. U ponedeljak ujutro me zovu iz agencije. Javljam se misleći da mi javljaju da su pare dospele na račun, međutim, tada dolazi do problema. Iz agencije mi govore da hotel koji sam rezervisala i osigurala potpisanim ugovorom nema raspoloživih jedinica, te mi na mejl šalju "alternativu" koju su dobili od svojih partnera - rekla je ona.

Alternativni hotel nije u rangu rezervisanog hotela, a i nalazi se 11 kilometara od mesta na kome se nalazio prvi hotel. Dakle, u potpuno drugom selu, a povrh toga, nema ga na sajtu agencije, te mi situacija postaje sumnjiva - kaže Beograđanka i dodaje:

- Odlučila sam da odem lično u poslovnicu, gde sam pitala kako može doći do izmena kada sam potpisala ugovor, i dobila informacije da agencija nakon uplaćenog novca i potpisanog ugovora šalje hotelu upit da li ima raspoloživih jedinica i da je to procedura po kojoj agencija posluje. Postavila sam pitanje: "Dakle, prvo parice, pa tek onda pričamo?", a odgovor je bio u stilu: "Pa... da..." Onako besna sam rekla da želim da mi refundiraju novac i da ne želim da biram hotel koji je daleko lošiji od onog koji sam ja htela. Rekli su mi da ukoliko prođe više od 15 dana od rezervacije, agencija zadržava pet odsto od uplate - objasnila je ona.

Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne organizacije turističkih agencija Juta, kaže da je to uobičajen postupak - da se radi rezervacija i čeka potvrda smeštaja od hotela, jer nisu svi hoteli zakupljeni po sistemu "puno za prazno".

- To bi na našem tržištu i u ovim okolnostima nosilo preveliki rizik za agenciju. Sistem dotične agencije da čeka da joj legnu pare, pa da potvrdi rezervaciju, nije ni uobičajen ni opravdan. Naime, pravi se ugovor bez plaćanja avansa, koji je validan samo ako stigne potvrda za taj smeštaj, nakon toga se daje kratak rok za uplatu dela aranžmana za potvrdu rezervacije - navodi Seničić.

- U poslednje vreme se dešava svašta i zbog toga treba biti oprezan. S druge strane, znam iz iskustva da i putnici često prećute bitne stavke samo da bi ostvarili neka svoja prava, a sve to nimalo nije naivno - kaže Aleksandar Seničić.

- Ovo se ponekad dešava i kada isplatite kompletan iznos, usled over bukinga (prodatog kapaciteta koji je veći od mogućnosti smeštaja), za šta nije odgovorna agencija jer hoteli prodaju svoje kapacitete na više strana, pa je moguće da se i to dogodi. Retko, ali se događa, moguće je da se na licu mesta ponudi alternativa ili više kategorije, uz saglasnost putnika. Turista u tom slučaju ima pravo da otkaže ugovor odmah i da zahteva odmah povraćaj novca, u suprotnom, treba da se obrati turističkoj inspekciji - zaključio je Seničić.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.