Muzika i crkva: Upoznajte čoveka koji je potrošio milijardu dolara na stare hitove

Izvor: B92, 27.Nov.2020, 19:52

Muzika i crkva: Upoznajte čoveka koji je potrošio milijardu dolara na stare hitove

Crkva je je među ulagačima u kompaniju koja kupuje prava na najveće muzičke hitove.

Znate li da je Crkva Engleske suvlasnica pesama Single Ladies Bijonse, Umbrella Rijane i SexyBack Džastina Timberlejka?

Zvuči bizarno - ali crkva je jedna od stotine ulagača u kompaniju po imenu Hipgnosis, koja je, poslednje tri godine, gladno prigrabila prava na hiljade hit pesama.

Do sada je potrošila više od milijardu dolara na muziku Marka Ronsona, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Šik, Barija Manilova i Blondi.

Poslednja akvizicija joj je muzički katalog LA Reid, što znači da imaju udeo u pesmama kao što su End Of The Road Boyz II Men, I'm Your Baby Tonight Vitni Hjuston i Don't Be Cruel Bobija Brauna.

Prema osnivaču Hipgnosisa Merku Merkuriadisu, muzika koju je kupio "vrednija je od zlata ili nafte".

"Ove sjajne, dokazane pesme veoma su predvidljive i pouzdane u sticanju prihoda", objašnjava on.

"Ukoliko uzmete pesmu Eurythmics Sweet Dreams ili Livin' On A Prayer Bon Džovija, govorimo o tri ili četiri decenije pouzdanih prihoda."

On kaže da su hit pesme stabilna investicija zato što na sticanje prihoda od njih ne utiču fluktuacije u ekonomiji.

"Ukoliko ljudi žive najbolje živote, oni to rade uz saundtrek ovih pesama", objašnjava on.

"Ali, isto tako, ukoliko doživljavaju izazove kakve smo doživljavali u poslednjih šest meseci, oni onda pronalaze utehu i bekstvo u dobrim pesmama."

"Muzika se, dakle, uvek konzumira i uvek donosi prihod."

Štaviše, uz korisnike Spotifaja čiji je broj rastao u mesečnom proseku od 22 odsto između marta i jula, tantijemi od striminga su se zapravo povećali tokom pandemije Kovida-19.

Kao posledica toga, cena deonica Hipgnosisa uglavnom se održala tokom burnog perioda koji je pogodio veći deo ostatka poslovnog sveta.

Merkuriadis, iz Kvebeka u Kanadi, ušao je u muzičku industriju nakon što je zvao ogranak Virdžin rekordsa u Torontu svaki dan mesecima, dok mu nisu dali posao u marketinškom odeljenju.

Tamo je radio sa muzičarima kao što su UB40, The Human League i XTC.

Pogledajte video o graditeljima violina iz Zemuna:

On se 1986. godine pridružio Senkčueri grupi (Sanctuary Group), na kraju postavši njen generalni direktor, gde je bio menadžer Eltona Džona, grupa Iron Maiden, Guns N' Roses, Destiny's Child i Bijonse, a radio je i na ponovnom lansiranju Morisijeve karijere 2004. godine.

Kanje Vest ga je nedavno nazvao jednim od "najmoćnijih i najobaveštenijih ljudi u muzici".

"Imao sam veliku sreću da radim sa svima sa kojima sam oduvek želeo da radim", kaže Merkuriadis.

On kaže da se uspešnost menadžera bilo koje velike zvezde ogleda u "žestokoj borbi za nju" i "govorenju istine", čak i kad je ona neprijatna.

"Ono što većina ljudi ne shvata je da, ako imate karijeru koja je duga poput Eltonove, bićete najkul muzičar na svetu, pa puta sedam. Isto tako, bićete najnekul muzičar, pa puta sedam."

"Stvaran život kaže: 'Ovde smo sada, ovde želimo da budemo a ovo moramo da uradimo da bismo stigli tamo. Zasucimo rukave, uprljajmo ruke i prionimo na posao'."

On priznaje da je "u prošlosti dobijao otkaz zato što je govorio istinu" - ali odbija da navede imena.

"Dešava se sve vreme", samo kaže.

"Vrlo malo ljudi želi da kaže istinu. Možda još i manje želi da je čuje."

Ideja za Hipgnosis Merkuriadisu se javila 2009. godine, negde u vreme kad je u Velikoj Britaniji pokrenut Spotifaj.

"Video sam da će striming izmeniti lični opis scene i da će ponovo učiniti muzičku industriju veoma uspešnom", kaže on.

On ističe da je tradicionalno merilo uspeha u muzičkoj industriji platinasta ploča - koja, u SAD, predstavlja milionsku prodaju.

To zvuči impresivno, kaže on, sve dok ne shvatite da je hit film kao što je Priča o igračkama 4 prodao 43 miliona karata.

"I tako vam to odmah govori da, iako ogromna većina stanovništva uživa u muzici, vrlo malo njih zavuče ruku u džep, izvadi novčanicu i plati za nju."

Dečak preboleo smrt majke učeći da svira klavir:

Za razliku od većine muzičkih kompanija, Hipgnosis se ne bavi pronalaženjem "sledećeg velikog hita".

Trećina pesama koje poseduje starije je od 10 godina, a 59 odsto su između tri i 10 godina stare. Manje od 10 odsto su nova izdanja.

"Jedna stvar koju sve one dele je da su kulturološki važne", kaže Merkuriadis.

Ideja o ulaganju u budućnost muzičara nije nova. Dejvid Bouvi je 1997. godine prodao pokrivene hartije od vrednosti, nazvane "Bouvijeve obveznice", koje su ulagačima donosile deo tantijema za pesme kao što su Life On Mars i Heroes.

Loša strana je što je to u suštini kredit. Ukoliko Bouvi ne zaradi onoliko novca koliko je predviđeno, morao bi da se odrekne prava na sopstvene pesme.

Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Izvor: BBC News na srpskom

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Muzika i crkva: Upoznajte čoveka koji je potrošio milijardu dolara na stare hitove

Izvor: Radio 021, 27.Nov.2020

Crkva je je među ulagačima u kompaniju koja kupuje prava na najveće muzičke hitove...Jill FurmanovskyMerk Merkuriadis je bio menadžer zvezda kao što su Elton Džon i Iron Maiden pre nego što je pokrenuo svoj poslednji biznis..Znate li da je Crkva Engleske suvlasnica pesama Single Ladies Bijonse,...

Nastavak na Radio 021...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.