Gde su Rusi obnovili nema sunčanih krivina

Izvor: Press, 11.Avg.2017, 11:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Gde su Rusi obnovili nema "sunčanih krivina"

Visoka temperatura pravi probleme na kolosecima i naponu za vozove a mobilne ekipe Infrastrukture Železnica Srbije otklanjaju kvarove u roku od dva ili tri sata .
Foto:B92.net
Tako da nema dužih prekida železničkog saobraćaja, rečeno je Tanjugu u tom preduzeću.
Menadžer za saobraćaj, održavanje i pristup železničkoj infrastrukturi u Infrastrukturi Železnica Srbije Zoran Dinčić >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << je rekao da se tzv. sunčane krivine javljaju na prugama koje još nisu remontovane, kao i da se u periodu najvećih vrućina, od 31. jula do 7. avgusta, desila 31 deformacija koloseka.

Objasnio je da su takvi problemi uobičajeni u letnjem periodu kad je temepratura oko 40 i više stepeni, s obzirom da je u samoj šini 25 stepeni više odnosno 65 stepeni, zbog čega dolazi do dilatacije odnosno proširenja koja izazivaju 'sunčane krivine'.

U istom periodu zabeleženi su i problemi s kontaktnom mrežom i naponom zbog čega je bilo obustava saobraćaja.

Nakon sanacije kvarova uvodi sporija vožanja, ali neretko i redovne brzine, objasnio je Dinčić dodajući da se sunčane krivine obično javljaju u popodnevnim časovima kada je temperatura najviša.

On je dodao da u četvrtak nije bilo takvih slučajeva, ali da je bilo problema sa naponom između Novog Sada i Subotice, kao i Kraljeva i Požege, što je sanirano.

"Problem nastaje naročito na delovima pruga koje nisu remontovane. Pruge koje su remontovane u periodu od decembra 2014, kao i pre toga, nisu imale nikakvih problema sa sučnanim krivinama".

Dinčić kaže nije bilo nikakvih problema ni na prugama koje su do sada remontovane u okviru ruskog kredita: Beograd - Pančevo, tri severne deonice Sopot Kosmajski - Kovacevac, Mala Krsna - Velika Plana i Ruma - Golubinci, kao i tri južne deonice Vinarce - Đorđevo, Bujanovac-Bukarevac i Vranjska Banja - Ristovac.

Rekao je da problemi nastaju na onim prugama na kojima će biti obavljen remont u narednom periodu i to su uglavnom regionalne, ali i magistralne pruge.

"Tako da je veliki problem na delu oko barske pruge i na delovima oko Kraljeva", dodao je Dinčić.

Prosečni period remonta na našim prugama je 43,5 godina, od toga 34 na magistralnim prugama, na regionalnim 59, a mreža je stara 45 godina.

Ističe da će u narednom periodu biti obavljeni ozbiljni radovi na železnici i da se od ove godine po prvi put planiraju velika sredstva, 1,6 milijardi dinara za održavanje.

Takođe, do 2022. planirano je ulaganje od četiri miliajarde evra, od čega će dve milijarde biti za remont od Beograd do granice sa Mađarskom u okviru projekta za izgradnju pruge Beograd - Budimpešta za do 200 km na sat, gde će radovi početi krajem novembra, naveo je Dinčić.

Nastavak na Press...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.