Firmama u Srbiji nedostaje novac za dobre komunikacije

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 08.Mar.2012, 18:46   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Firmama u Srbiji nedostaje novac za dobre komunikacije

BEOGRAD -

Srbija ne zaostaje za razvijenim svetom u oblasti korpoprativnih komunikacija, ali je razlika što domaće firme, iz finansijskih razloga, često nisu u mogućnosti da primene sva znanja i usluge iz te oblasti, izjavila je danas u Beogradu izvršni direktor agencije "Reprezent komunikejšn" Jelena Kovačević.

"Kod nas postoji mistifikacija zato što se misli da, ukoliko je neko komunikativan i zanimljiv može da se bavi komunikacijama, ali korporativna komunikacija >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << je ozbiljan posao za koji postoje pravila koja se primenjuju", rekla je Kovačević za Tanjugu.

Ona je ocenila da ta struka nije dovoljno zastupljena u obrazovnom sistemu Srbije, pošto je reč o mladoj profesiji.

"U Beogradu su danas i sutra najpoznatiji stručnjaci iz oblasti korporativnih komunikacija, koji će sa kolegama podeliti najnovija iskustva, primere i znanja iz domena komunikacija, što će doprineti unapređenju ove struke", rekla je Kovačević.

Dodala je da je cilj održavanja konferencije da stručnjaci za komunikaciju iz regiona saznaju koji su najnoviji trendovi u toj oblasti.

Stručnjak za komunikacije Meri Džo Džejkobi ukazala je da korporativna komunikacija ima za cilj da održi i unapredi pozitivnu percepciju i imidž kompanije radi povećanja prodaje proizvoda te firme.

Ključno- znati izvući najbolje iz neke ličnosti ili kompanije

U toj komunikaciji poželjne su jasne, čiste i jednostavne poruke, a investiranje u tu oblast doprinosi razvoju brenda neke kompanije koji predstavlja jednu od njenih najvećih vrednosti, ukazala je Džejkobi.

Džejkobi je ukazala da se reputacija neke kompanije gradi desetinama godina, a da može da se izgubi u jednom danu i dodala da se reputacija stiče stalnim ispunjavanjem pa čak i prevazilažzenjem očekivanja svojih potrošača.

Džejkobi je naglasila da svaka kompanija treba da vodi računa o komuniciranju sa vladom, klijentima, medijima i nevladinim organizacijama, a da stručnjaci za komunikacije treba da "naoružaju zaposlene pravim rečima i nauče ih kako da ih koriste".

Džejkobi je, takođe, ukazala na sve veći značaj socijalnih mreža, kao što su Fejsbuk i Tviter, za pozitivnu reputaciju neke kompanije.

Direktor komunikacija "Eukomed" Ingmar de Goijer ocenio je da bi korporativni direktori u kompanijama trebalo da prisustvuju sastancima upravnog odbora preduzeća i da, ukoliko nemaju isto pravo da odlučuje kao na primer direktor finansija, treba svakako da diskutuju o temama važnim za strategiju i predstavljanje kompanije.

"Direktori komunikacija bi, kao što je to i slučaj u većini evropskih zemalja, trebalo da budu odgovorni generalnom direktoru kompanije, jer on odgovara za reputaciju firme", rekao je Goijer i dodao da bi preduzeća iz javnog sektora trebalo više pažnje da posvećuju odnosima sa javnošću, a potrošačka preduzeća više marketingu.

Bivši sekretar britanske princeze Dajane Petrik Džefson kazao je da je princeza često posvećivala pažnju humanitarnim aktivnostima, bolesnicima, beskućnicima, siromašnima, što je u kombinaciji sa njenom lepotom i ranjivošću, doprinelo da se njen personalizovani brend transformiše u ikonu.

"Ona je imala karakteristiku da joj milioni ljudi veruju i na osnovu toga je izgrađen njen brend, i umesto hladne i nedostupne princeze, Dijanu su zahvaljujući njenoj iskrenosti i ljudskosti, milioni ljudi voleli i prihvatali je bez ikakve sumnje," dodao je Džefson.

Otuda je Džefson zaključio kako je jedna od najvažnijih stvari u oblasti komunikacija i odnosa sa javnošću, znati izvući najbolje iz neke ličnosti ili kompanije.

Skup o korporativnim komunikacijama je održan u organizaciji agencija "The P. World" i "Reprezent komunikejšn".

Miljanović: Tokom krize, korporativne komunikacije još značajnije

Ranije danas, direktor agencije "Reprezent komunikejšn" Borislav Miljanović izjavio je da je skup jedan od najvećih iz te oblasti u regionu i napomenuo da je to potvrdila i prošlogodisnja prva konferencija, na koju je došlo više stotina kolega iz regiona.

Održavanje konferencije o iskustvima korporativnih komunikacija (The Corporate Communications Experience) pokazuje da je Beograd centar regionalnog okupljanja i regionalnog znanja u oblastima komunikacija, a ovogodišnji 'lajt motiv' manifestacije biće svetski trendovi u komuniciranju, jer se i na svetskom nivou dosta toga menja, objasnio je direktor Miljanović.

Po Miljanoviću, imajući u vidu da je ceo svet u nekoj vrsti krize i recesije, danas, u takvom svetu, korporativne komunikacije još više dobijaju na značaju.

"Naročito ova komunikacija kojom se mi bavimo, dakle, ne klasičan advertajzing koji je vezan sa velikim finansijskim investicijama, već ovaj drugi suptilniji PR - odnosi s javnošću i internet komunikacije koje ne zahtevaju puno sredstava, ali podrazumevaju dobro poznavanje tehnologije i dobar plan, dugoročni plan", smatra Miljanović.

Učesnici će na konferenciji, a pogotovo domaće kompanije iz oblasti korporativnih komunikacija moći da vide gde su kao profesionalci u odnosu na svet.

"PR struka u Srbiji se jako brzo i jako dobro razvila poslednjih pet do šest godina i slobodno možemo da kažemo da mi u regionu uopšte ne zaostajemo, čak u nekim stvarima u primeni novih tehnologija tipa Tviter komunikacija, mi smo ispred Hrvatske, a možda i Slovenije", ocenio je Miljanović.

Miljanović je zaključio kako je jedina razlika između Srbije i razvijenog sveta u primeni.

"Domaće firme, nažalost, još nisu u mogućnosti da sva znanja svakodnevno primenjuju, pošto još nisu na nivou na da mogu da koriste nove tehnologije na pravi način", zaključio je MIljanović.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.