Aja Jung: Za svetske festivale kakav je BFI nema pauze

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 02.Dec.2018, 12:25   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Aja Jung: Za svetske festivale kakav je BFI nema pauze

Videćemo fantastičnu estetiku, zanimljivo čitanje klasične muzike kroz koje ljudsko telo postaje istrument, kazala je Tanjugu Aja Jung direktorka Beogradskog festivala igre najavljujući gostovanje atinske kompanije Hristosa Papadopulusa koja će komad "Opus" izvesti 17. decembra na sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta.

Gostovanja ove izvanredne produkcije koju potpisuje umetnik iz Atine, predstavlja uvod u 16. izdanje BFI koji će se od 22. marta do 12. aprila održati >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << u prestonici Srbije.

Jung napominje da je Papadopulos već velika zvezda u Evropi, naročito u Italiji, Nemačkoj i Francuskoj, kao i da je jedan od umetnika koji su tesno sarađivali sa poznatim koreografom Dimitrisom Papajoanuom čiji su umetnički dometi poznati publici Beogradskog festivala igre.

"Papadopulus je nedavno potpisao četvorogodišnji ugovor sa pariskim "Teatrom de la Vil", koji postaje njegova nova umetnička adresa, pored Onazisovog centra u Atini. Komad "Opus" je odličan uvod u 16. Beogradski festival igre čiji je slogan "Emocije". Videćemo fantastičnu estetiku, zanimljivo čitanje klasične muzike kroz koje ljudsko telo postaje istrument", kazala je Jung.

Prvorazredni događaj u Jugoslovenskom dramskom pozorištu je deo programa koji najavljuje naredno izdanje Beogradskog festivala igre.

"Raduje nas činjenica da je glavni program prethodnog izdanja BFI videlo preko 23.000 gledalaca, što predstavlja izuzetan uspeh kada je savremena igra u pitanju, naročito u našem delu sveta, u našem regionu... Čini se da veliki festivali u svetu više nemaju prava na odmor između svojih edicija. Tako gotovo svakog meseca imamo po nekoliko radionica i majstorskih kurseva u prostorijama Nacionalne fondacije za igru, koji čine deo programa koji najavljuju naredni BFI. Ako tome dodamo i Dane igre u Kinoteci u januaru, performanse, brojne izložbe fotografija i prezentacije" odmora zaista nema", kazala je Jung.

Prema njenim rečima, osim pozorišnih scena u Beogradu, domaćin narednog BFI biće i Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu, kao i Narodno pozorište "Sterija" u Vršcu.

"U Srbiju za naš 16. BFI stiže 16 trupa iz 11 zemalja. Verujući da na ovom prostoru sve vishe oskudevamo u nekim normalnim ljudskim emocijama, vrednostima i empatiji, odnosno da se jedino mržnja dobro prima, ovogodišnji Festival igre je suštinski posveshen obnovi prirodnih ljudskih osećanja. Pod sloganom Emocije, svaka od 16 trupa ima zadatak da na festival donese po jednu važnu supstancu koja će činiti deo dragocenog koncentrata. Igra je istinska kraljica eteričnog među umetnostima, ali nakon dobre predstave svi napustimo pozorište bogatiji za neko posebno osećanje. To je ono što treba da ponudi svako kvalitetno koreografsko delo. Neopisiv, a vrhunski doživljaj", kazala je Jung.

BFI uspešno traje već 16 godina i Jung naglašava da je neminovno da se beogradska publika vezala neke trupe i autore.

"Kao i do sada, koncept glavnog festivalskog programa, i naredne godine u Beograd dovodi neke trupe i autore koje već poznajemo. To su svakako Holandski teatar igre iz Haga i njegovi koregrafi Pol Lajtfut, Sol Leon i Marko Geke. U goste nam stiže i Jakopo Godani sa svojom trupom iz Frankfurta, autor koji je poznat nasoj publici, jer je i ranije gostovao u Beogradu i Novom Sadu, ali i kreirao performanse koji su pratili otvaranje Muzeja savremene umetnosti u Beogradu", kazala je Jung.

Sa druge strane, kako kaže, u Beograd stižu izuzetno popularne trupe koje se svakako nameću svojim hrabrim i drugačijim produkcijama.

"Veoma se radujemo dolasku Kompanije Dade Masilo. Ona je jedna od najpoznatijih savremenih umetnica u Južnoj Africi, a njena trupa iz Johanesburga je itekako poznata u Evropi. Za prvi nastup u našem regionu izabrali smo veoma smelu postavku. U pitanju je Dadina rekonstrukcija baleta "Žizela". U goste nam dolazi i slavni Ohad Naharin sa Ansamblom Batševa iz Tel Aviva, Aleks Serano iz Barselone, koga svetska kritika opisuje "lutkarom digitalnog doba", zatim Sidi Larbi Šerkauji, koji je pre nekoliko dana poneo najveće evropsko pozorišno priznanje u Sankt Petersburgu, ili hrabra Eun Mi An sa svojim istraživanjima umetničke scene u Severnoj Koreji"

Prema rečima Džudit Mekril, pozorišne kritičarke britanskog Gardijana, nema sumnje da je BFI trenutno među najboljim festivalima savremene igre u svetu! "U nekoj odmerenoj, ali superiornoj kompeticiji sa festivalima u Lionu, Veneciji, Amsterdamu"... To potvrđuju i časopisi Tanz iz Berlina ili milanska Danza i Danza.

"Čini mi se da smo u stalom takmičenju i odmeravanju sa festivalima i pozorišnim scenama koje se bave savremenom igrom u svetu. Ipak, zbog svoje kalendarske pozicije, Beograd nekako nameće naslove i autore. Postalo je normalno da se produkcije koje ugostimo u Beogradu tokom marta i aprila, kasnije igraju na svetskim scenama i festivalima, ne samo te, već i narednih sezona" kaže Jung i dodaje da je hrabrost selekcije, koja podrazumeva neke sasvim nove komade, jedan od glavnih začina koji doprinose uspehu festivala.

"Dešava se da svetske premijere ili neka od prvih izvođenja koreografskih komada budu baš na programu BFI. To je svakako hrabro, jer podrazumeva da se gostovanja dogovaraju dok predstave postoje samo u mašti umetnika, odnosno još nisu ushle ni u baletsku salu", kazala je Jung.

Ona je ocenila da je Baletska škola Nacionalne fondacije za igru prava evropska institucija za talente i mlade igrače.

"Naša Škola tesno sarađuje sa Italijom, najviše sa Baletskom akademijom iz Rima... Često nam u goste dolaze njihovi baletski pedagozi. Sa druge strane, već nekoliko godina razvijamo protokol saradnje sa Akademijom igre iz Pekinga. Tokom ove školske godine, imamo stalne pedagoge klasičnog baleta iz Kine, koji se na poseban način bave osnovnom postavkom tela najmlađih baletskih talenata. Ovih dana počinju pripreme naših učenika za Međunarnodno baletsko takmičenje u Kelnu u januaru, i kao i uvek - uzbuđenje je veliko", kazala je Jung.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Povezane vesti

Aja Jung: Za svetske festivale kakav je BFI nema pauze

Izvor: B92, 02.Dec.2018

Videćemo fantastičnu estetiku, zanimljivo čitanje klasične muzike kroz koje ljudsko telo postaje istrument, kazala je Tanjugu Aja Jung direktorka Beogradskog festivala igre najavljujući gostovanje atinske kompanije Hristosa Papadopulusa koja će komad "Opus" izvesti 17. decembra na sceni Jugoslovenskog...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.