KRAJ ČUVENIH ANTONOVA? Kakva je sudbina ruskih džinovskih čeličnih ptica koje nam dovoze migove (FOTO)

Izvor: Blic, 05.Okt.2017, 19:53   (ažurirano 02.Apr.2020.)

KRAJ ČUVENIH "ANTONOVA"? Kakva je sudbina ruskih džinovskih čeličnih ptica koje nam dovoze "migove" (FOTO)

Ukrajinske vlasti su odlučile da zatvore kompaniju Antonov, poznatu po proizvodnji najvećeg transportnog aviona na svetu. Budućnost Antonova još nije jasna, a inženjerima su obećana radna mesta u drugim firmama.

"Ruska reč" se priseća najvećih dostignuća kompanije koja je ostavila dubok trag u sovetskoj istoriji.

Legendarni sovjetski konstruktorski biro osnovan je u Sibiru 1946. godine. Od 1952. >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << do današnjeg dana njegovo je sedište u Kijevu. Sovjetski konstruktor aviona Oleg Antonov bio je prvi glavni konstruktor biroa, koji je nakon njegove smrti 1984. nazvan po njemu.

Antonov "An-24" je legendarni turboelisni dvomotorni putnički avion koji je počeo da se koristi 1962. godine. Koristi se i danas, a leti u Rusiji i bivšim sovjetskim republikama na relacijama do 1000 km. Ukupno je izgrađeno preko 1.300 aviona An-24.

Transportni avion "Antonov An-24" je 2017. napunio je 60 godina. Uprkos svojim godinama, još je u službi. "An-12" i njegov stariji kolega "Lokid C-130 Herkules" su dugo bili najčešće korišćeni transportni avioni na svetu. "An-12" je postao prvi sovjetski avion koji je olakšavao masovno sletanje i padobranaca i vojne opreme, piše Ruska reč.

Odlika turbopropelerskog transportnog/putničkog aviona "An-22" je njegova sposobnost poletanja i sletanja na neravne piste i nepripremljene aerodrome.

Izgrađen je samo jedan "Antonov An-225 Mrija" ("san" na ukrajinskom jeziku), jedan od najvećih transportnih aviona na svetu. Postavio je više od 200 svetskih rekorda, uključujući i prevoz najvećeg tereta. U avion može stati oko 50 vozila. "An-225" može da ponese teret i "na leđima", kao što je jednom poneo svemirski brod "Buran".

"Antonov An-24 Ruslan", najveći serijski vazdušni nosač na svetu, koristi se i u civilnoj i u vojnoj avijaciji. Jedan je od najpoznatijih i najpopularnijih transportnih aviona i može transportovati 880 vojnika.

Građen da podnese teške arktičke uslove, transportni "An-74" sleće kao od šale na sneg, led, neravne piste na temperaturama ispod -60 Celzijusovih stepeni. Avion služi za postavljanje i servisiranje plutajućih polarnih stanica.

Vojni transportni "Antonov An-32" bio je jedini sovjetski avion projektovan i proizveden isključivo za izvoz. Može leteti u ekstremno toplim uslovima (do 50 °S), a koristi se u zemljama poput Indije, Iraka, Angole i Kolumbije.

Od raspada Sovjetskog Saveza konstruktorski biro Antonov je sarađivao sa Rusijom, a od 2011. do 2015. bio je deo zajedničkih poduhvata sa ruskom Ujedinjenom korporacijom za proizvodnju aviona.

Međutim, napeti odnosi između Ukrajine i Rusije uzeli su svoj danak i proizvodnja transportnog aviona "Antonov An-70" je zaustavljena, a planovi da uđe u Rusko vojno vazduhoplovstvo propali.

Vojna saradnja sa Rusijom je doživela krah, a kompanija "Antonov" zapala u krizu. Kao rezultat toga mnogi ukrajinski stručnjaci i inženjeri su se preselili u Rusiju, ali "Antonov" i dalje traži nove mogućnosti. Govori se da je u planovima kompanije da do kraja 2017. godine nađe zamenu delovima koji su se proizvodili u Rusiji

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.