Pregled tek posle urgencije ministra i inspektora

Izvor: Politika, Tanjug, 04.Sep.2009, 23:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pregled tek posle urgencije ministra i inspektora

Ustanove u kojima nisu sposobni da preglede i snimanja obave u roku od 30 dana biće finansijski kažnjene, najavio Tomica Milosavljević

Na primeru devojke, koja dva meseca u jednom velikom kliničkom centru u Beogradu nije uspela da zakaže elektromiografiju (EMG pregled glave) ministar zdravlja, profesor dr Tomica Milosavljević je juče ukazao na neke od problema koji kvare sliku o postignutom >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << kvalitetu zdravstvene zaštite u Srbiji. Time je i otvorio Okrugli sto o unapređivanju kvaliteta zdravstvene zaštite, koji je juče održan u Institutu za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut”.

– Dobio sam mejl od dvadesetdevetogodišnje devojke koja se žalila da dva meseca ne može da zakaže pregled. Rekli su joj da ono što ministar priča o pregledu u roku od mesec dana ne važi. U zdravstvenim ustanovama imaju obrasce na kojima treba da napišu da ne mogu da obave pregled za mesec dana, ali ih ne izdaju pacijentima – ispričao je iznervirani ministar zdravlja.

Ovaj slučaj samo je jedan u nizu onih koji pokazuju kako se pacijenti muče da ostvare svoje pravo, da pregled kod specijaliste zakažu u roku od mesec dana, a upravo je to jedan od najvažnijih pokazatelja kvaliteta zdravstvene zaštite. Milosavljević je izjavio da će se ubuduće insistirati na tome da svi specijalistički pregledi moraju da budu obavljeni u roku od 30 dana od dana zakazivanja u ustanovama koje su za to potpisale odgovarajuće ugovore ili će u suprotnom biti finansijski kažnjene.

Slučaj pomenute pacijentkinje je uspešno rešen, ali tek posle urgencije inspekcije, pa posredno i ministra zdravlja. Posle primljenog mejla, inspekcija rada Ministarstva zdravlja je otišla u veliku ustanovu koju je pomenula pacijentkinja i utvrdila da pregled obavlja samo jedan lekar, predavač na fakultetu, četiri dana u nedelji. Petog – ne radi! Inače, u ovoj ustanovi dnevno se uradi pet prethodno zakazanih pregleda, a pregleda se i još četvoro pacijenata sa odeljenja, dok se zakazuje jednom mesečno za sledeći mesec. Naravno, oni koji ne uspeju da zakažu pregled, nigde se ne evidentiraju, pa tako nije zabeležena ni pacijentkinja koja se za pomoć obratila mejlom ministru zdravlja. Posle intervencije nadležnih inspektora, dotična devojka je dobila telegram, uz izvinjenje zbog nesporazuma, i ekspresni poziv na pregled, u roku od tri dana, ispričao je juče ministar zdravlja okupljenima na skupu.

Da ovakvih pojava bude manje, ubuduće bi trebalo da se brine i novoosnovana Agencija za akreditaciju zdravstvenih ustanova, glavno telo zaduženo da oceni kakvog su nam kvaliteta bolnice i klinike, na osnovu precizno utvrđenih standarda rada zdravstvenih ustanova. Dakle, više ne bi trebalo da se neki direktor klinike u medijima hvali kako je njegova bolnica najbolja, već će to biti posao Agencije za akreditaciju.

Ministar zdravlja je juče podsetio da svake godine raste ocena zadovoljstva pacijenata onim što dobiju tokom lečenja u zdravstvenim ustanovama, iako je, dodao je, „novinari nikada ne veruju u te brojke”. Tako je u toku 2008. godine u Srbiji smanjena stopa smrtnosti, stopa smrtnosti operisanih, dužina bolničkog lečenja (8,89 dana)...

Kad se ocenjuje zadovoljstvo pacijenata vrlo su značajni i njihovi odgovori o problemu oko mesta u bolnici, dostupnosti osoblja kada im treba pomoć, udobnost postelje, odnos lekara prema pacijentu, ali visoko su značajni i takvi pokazatelji kao što su kvalitet hrane, spremnost osoblja da sasluša zdravstvene probleme pacijenta, kao i odgovoran rad medicinske sestre"

O. Popović

[objavljeno: 05/09/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.