Tu-160M2 težak 275 tona moći će bez dopune u vazduhu da preleti više od 15000 km

Izvor: Vostok.rs, 22.Mar.2018, 01:28   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Tu-160M2 težak 275 tona moći će bez dopune u vazduhu da preleti više od 15000 km

Zamenik ministra odbrane Ruske Federacije Jurij Borisov, istakao je da će novi motori NK-32 druge generacije, za 10% biti ekonomičniji nego što je to slučaj sa bazičnom verzijom motora. Ovo će novim stategijskim bombarderima omogućiti da povećaju svoj operativni dolet za čitavih 1000 km.

„Ekonomičnost novog motora koji je namenjen modernizovanoj varijanti strategijskog bombardera-raketonosca Tu-160M2, povećana je 10%. Ovo praktično znači da će avion za čitavih 1000 km imati veći operativni dolet, nego što to danas imamo.“-izjavio je zamenik ministra odbrane Ruske Federacije, i doktor tehničkih nauka Jurij Borisov.


U okviru generalne inspekcije preduzeća koja se nalaze u sklopu ruskog vojno-industrijskog kompleksa, ovaj agilni specijalista, koji je očigledno zadužen za proces totalne transformacije ruske vojne industrije u jedan efikasni super-tehnološki proizvodni klaster, došao je u Samaru gde se nalazi PAO „Kuznjecov“, koji predstavlja lidersku kompaniju kada je u pitanju razvoj, proizvodnja, tehničko održavanje i remont čitavog spektra motora, uključujući tu i civilni program (industrija). Ova kompanija je ključna za tehničko održavanje i remont avionskih motora za strategijske bombardere ruske armije, kao što su Tu-160 koji leti pomoću motora NK-32, zatim Tu-95 opremljen motorima NK-25, i Tu-22M3 koji je opremljen motorima NK-12. Inženjerski tim PAO „Kuznjecov“ je pripremio tehnički projekat razvoja novog motora NK-32-02 koji treba da postane integralni deo pogonskog bloka modernizovanog strategijskog bombardera Tu-160M2.


„U svom novom obliku, ovaj motor će da bude znatno ekonomičniji od njegove dosadašnje verzije. Okvirno, on će svoju ekonomičnost povećati za 10%, što će našoj strategijskoj avijaciji omogućiti veći operativni dolet“- istakao je Borisov tokom obilaska proizvodnih postrojenja gde se sklapaju motori.


Kod motora NK-32-02 primenjena je tehnologija elektronskog sistem upravljanja, baš kao i kod mlaznih motora pete generacije. Konstruktori su uspeli da podignu i potisnu snagu motora. U režimu dodatnog sagorevanja, motor razvija potisak od 26000 kgs. To znači da će avion moći da ponese još više korisnog tereta. Pored uvećane ekonomičnosti, jednostavnije će biti i njegovo održavanje. Procene su da će Tu-160M2 koji će da bude opremljen sa ovim motorima, bez problema dostizati razdaljine veće od 15,000 km.Pretpostavka je da će ovaj zavod do 2030.godine isporučiti Ministarstvu odbrane nekoliko desetina ovih motora, od kojih je svaki težak po 3,5 tone.


„Mi smo još 2014. godine pred ovu kompaniju postavili jedan veoma složen i zahtevan zadatak, koji se nije fokusirao samo na obnovu proizvodnje motora koji duži niz godina nisu sklapani, nego je imao i uslov da konačni proizvod mora da poseduje tehnički savršenije karakteristike od bazične verzije motora NK-32. Dakle, bio nam je potreban snažniji i ekonomičniji motor, koji će u praktičnom smislu povećati letno-tehničke parametre novog raketonosca“- istakao je Borisov.


Borisov se tokom svoje posete upoznao sa usko-stručnom tehničkom dokumentacijom konstrukcije i proizvodnog procesa samog motora, izvršio inspekciju postrojenja koja se spremaju za proizvodnju serije motora druge generacije NK-32-02 namenjene Tu-160M2, i održao sastanak sa rukovodstvom ove fabrike gde će izneti dalje planove njegovog ministarstva u vezi sa budućim projektima opremanja ruske armije, a koji su specifično vezani za PAO „Kuznjecov“. Ministarstvo odbrane će u tom smislu ovoj kompaniji ponuditi svu finansijsku i tehničku pomoć, u cilju njene dalje modernizacije i proširenja proizvodnih kapaciteta.


Tu-160M2 će biti znatno efikasniji raketonosac, nego što su to njegovi prethodnici. Sa bazičnom verzijom aviona će deliti samo spoljni izgled. Što se tiče ostalih komponenti koji će postati integralni deo ovog aviona, radi se o potpuno novoj letelici. Veliki deo ovih sistema se nalazi u režimu stroge državne tajne. Ono što je zasigurno poznato, nova tehnika će obezbediti ovom avion ozbiljan prirast borbenih sposobnosti. Prema rečima zamenika ministra odbrane Jurija Borisov ovaj avion će za čak 2,5 puta biti bolji od standardne verzije aviona Tu-160.

Slobodan Đukić,
Russia beyond

Nastavak na Vostok.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.