Izvor: Blic, 17.Jan.2018, 12:44   (ažurirano 02.Apr.2020.)

SKANDAL U HRVATSKOJ U prodavnicama prodavali dasku sa uputstvima za NASILJE NAD ŽENAMA ako neće SEKS

“Opi*dilica za seksualni odgoj žena”, drvena daščica s jastučićem na jednom kraju namenjena “disciplinovanju žena” s jasnim uputstvima za upotrebu (Ako samo leži kao klada - opi*di 1X; Ako odbije dati pusu “gospodinu” - 3X; Ako je opet “boli glava” - lupati dok je stvarno ne počne boleti) povlači se s polica trgovina Offertissima u kojima se prodavala.

Uprava firme je, čini se, brzo reagovala nakon što je ustanovljeno da se u trgovinama prodaje seksistički >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << i za žene uvredljiv proizvod, a na koji su ukazali kupci.

- Trenutno smo u povratku svih tih proizvoda s naših polica dobavljaču - potvrdila je Danijela Cigić, članica Uprave Offertissima-e za "Jutarnji list".

Proizvođač je "Camellia" iz Križevaca, a vlasnik Zdravko Petrinec rezigniran je reakcijama na njegove “humorističke proizvode”, kako ih naziva.

- Nisam nikoga hteo da uvredim, to je čisti humor, zezancija. Radi se o zafrkantskim poklonima i za žene i za muškarce: imamo i mužomlat, i merokur, uredovno usukalo za pripitomiti muškarca... Takve poklon-proizvode proizvodim već 17-18 godina i nikad nije bilo nikakvih problema. Ne znam što bih rekao, čini mi se da kod nas više šala i humor nisu dozvoljeni - kaže Petrinec. Svoje je proizvode, kaže, plasirao i u drugim trgovačkim lancima i na drugim mestima, a dobar deo asortimana šalje i u Nemačku.

- Sve naše proizvode imamo i s prevodima na nemački. U Nemačkoj se bez problema prodaju i nikad nismo bili optuženi za seksizam - kaže Petrinec, dodajući da je “očito da on nekome smeta”.

Iako Petrinec ponavlja kako se radi o humoru i šali, seksističke “šale” ponižavaju i vređaju žene, zamagljuju granicu između prihvatljivog i neprihvatljivog, potenciraju rodne stereotipe i često opravdavaju nasilje protiv žena, upozorava Sanja Cesar iz Centra za edukaciju i istraživanje (CESI), organizacije koja se zalaže za unapređenje društvenog položaja žena i ostvarenje spolne i rodne ravnopravnosti.

Žalosna je činjenica da se uz nasilje protiv žena još uvek vežu brojni mitovi i da se kroz humor relativizuje rodno uslovljeno nasilje i promovišu štetni rodni stereotipi. Stoga ne treba čuditi što u Hrvatskoj više od trećine mladih veruje da je osoba koja je doživela nasilje, napravila nešto što je dovelo do nasilja te da oko 40 odsto mladih smatra da mladić ima pravo da udari devojku ako ga ljuti njeno ponašanje, ako ga ne sluša ili ako sumnja da je neverna - ističe Cesar.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.