Izvor: Blic, 12.Jan.2018, 12:41   (ažurirano 02.Apr.2020.)

NAJRADIKALNIJA PROMENA DO SADA Fejsbuk menja pravila koja će napraviti OPŠTU POMETNJU među korisnicima

Promene u algoritmu "Njuz fida" na popularnoj društvenoj mreži "fejsbuk" izmeniće prioritete, pa će korisnici od sada više gledati svoje prijatelje od sadržaja koji dele komapnije i mediji.

Kako je najavio osnivač "fejsbuka" Mark Zakerberg "fejsbuk" očekuju velike promene, koje će kao prioritet isticati "značajne socijalne interakcije" pre nego "sadržaj od značaja". Najava je stigla tačno nedelju dana nakon što je najavio da će se u 2018. godini zalagati >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << da "vreme provedeno na fejsbuku bude dobro utrošeno".

Tako će popularna društvena mreža umanjiti prioritet video snimaka, fotografija i postova koje objavljuju komapnije ili mediji, koje je Zakerberg nazavao "javnim sadržajem". Umesto njih, u prvi plan će se isticati objave porodice i prijatelja.

- Balans njuz fida se udaljio od onoga što "fejsbuk" može, a to je da nas povezuje sa drugim ljudima. Osećamo odgovornost da učinimo da naš servis nije samo zabavan za korišćenje već i dobar za ljude - napisao je Zakerberg na "fejsbuku".

Izmene su čini se dizajnirane da ućutkaju neke od kritika koje je "fejsbuk" dobio tokom prošle godine, pre svega vezane za uticaj na nacionalne izbore i objavljivanje netačnih vesti, piše britanski "Gardijan".

Fejsbuk je na kraju prihvatio neke izmene, iako je Zakerberg tokom 2016. godine uporno odbijao da prihvati da su propaganda i lažne vesti uticali na američke izbore. Ali kompanija je tokom 2017. godine objavila da je Rusija zakupila banere u vrednosti od 100.000 dolara u vreme kampanje i promovisala politički sadržaj.

Nakon što su bivši radnici počeli da govore o zavisnom uticaju socijalnog medija, i štetnom uticaju na društvo, kompanija je u decembru priznala da društveni mediji mogu da imaju štetan uticaj po mentalno zdravlje. "Fejsbuk" ipak ističe da aktivna i smislena interakcija može da bude dobra po ljude, pa će korisnici uskoro češće gledati postove prijatelja nego viralne snimke.

Zakerberg je istakao da su video snimci i javni sadržaji "eksplodirali na fejsbuku poslednjih godina", do te mere da zatrpavaju postove prijatelja i porodice. Ipak, on nije pomenuo direktnu umešanost "fejsbuka" u tu eksploziju, piše "Gardijan". Fejsbuk je plaćao medijima da proizvode video snimke za sajt, a oko dve trećine Amerikanaca vesti prate preko ove društvene mreže.

Promene će imati veliki uticaj na medije. Kako je "fejsbuk" privukao pažnju velikog broja ljudi koji odvajaju najviše vremena na ovu društvenu mrežu, mnogi su prilagodili sadržaj algoritmima koje je fejsbuk promovisao.

Zakerberg je navio da će promene verovatno dovesti do toga da će ljudi provoditi manje vremena na "fejsbuku", što može imati negativan uticaj na kompaniju.

- Ako uradimo pravu stvar verujem da će to biti dobro za našu zajednicu i biznis na duže staze - napisao je.
Pogledaj vesti o: Facebook

Nastavak na Blic...






Povezane vesti

NAJRADIKALNIJA PROMENA DO SADA Fejsbuk doneo odluku koja je da UBIJE male biznise i napravi pometnju među korisnicima

Izvor: Blic, 12.Jan.2018

Promene u algoritmu "Njuz fida" na popularnoj društvenoj mreži "fejsbuk" izmeniće prioritete, pa će korisnici od sada više gledati svoje prijatelje od sadržaja koji dele komapnije i mediji...Kako je najavio osnivač "Fejsbuka" Mark Zakerberg ovu društvenu mrežu očekuju velike promene, koje će...

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.