Internet pazar u Srbiji prošle godine iznosio oko 300 miliona dolara (AUDIO)

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 24.Jun.2019, 15:52   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Internet pazar" u Srbiji prošle godine iznosio oko 300 miliona dolara (AUDIO)

Savremeni transakcioni tokovi pokazuju da je prodaja i plaćanje roba i usluga preko interneta sve rasprostranjenija, kao i da ekonomska razvijenost zemlje nije jedini uslov za rast i razvijenost ovog tržišta, ali činjenica da skoro polovina internet korisnika nikada nije poručivala i kupovala robu na ovaj način ukazuje na to da je potrebno uložiti napor u razvoj ove oblasti.

Iako Srbija ne može da se uporedi sa svetskim liderima u E- trgovini njen obim i kod nas raste, s >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << obzirom da podaci pokazuju da je prošle godine iznosio oko 300 miliona dolara, dok se ove godine očekuje i više.

Prema istraživanju o elektronskoj trgovini, koje je sprovedeno u sklopu projekta jačanja ove oblasti u našoj zemlji, prepreke za njen razvoj su manjak edukacije i siva ekonomija. To u ime privrednika potvrđuje predsednica Ikomers asocijacije Zorana Milidrag, koja dodaje da je najveći problem nedostatak stručnog kadra.

"Mi se trudimo da kroz našu Asocijaciju pokažemo pozitivne primere naših članova, kako velikih trgovinskih lanaca tako i pojedinaca koji su samostalno pokrenuli svoje poslovanje, te stoga mogu da kažem da je ikomers industrija danas jača i da je u našoj zemlji moguće kupovati i prodavati preko interneta", kaže Milidragova.

Istraživanja pokazuju da su najčešći onlajn kupci mladi, a među potrošačima koji imaju sumnje u ovakvu trgovinu 43% se i dalje plaši da će dobiti pogrešan proizvod.

Nedovoljna informisanost jedna je od najvećih prepreka za kupovinu preko interneta, smatra profesor na ekonomskom fakultetu u Beogradu Dragan Stojković.

"Kupci ne koriste internet za kupovinu jer imaju naviku da proizvod vide ali nisu ni upoznati sa svojim pravima, te im nije jasno da proizvod kupljen preko interneta mogu da vrate u roku od 14 dana", objašnjava profesor Stojković i dodaje da je reč o velikoj prednosti u odnosu na klasičnu kupoprodaju gde kupac mora da ima dobar razlog da bi proizvod vratio.

On dodaje da ohrabruje činjenica da više od polovine ispitanika ne isključuje mogućnost internet kupovine.

Razvoju elektronske trgovine doprineće i izmena pravne regulative, tvrdi državna sekretarka u Ministarstvu trgovine turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.

"Reč je o izmenama Zakona o elektronskoj trgovini ali i Zakona o trgovini, dok je novi Zakon o trgovini u procedure", kaže Matićeva i dodaje da će zakonske izmene omogućiti da se tržište elektronske trgovine ubrzano razvije.

Građani Srbije preko interneta najčešće kupuju odeću i obuću, elektronske uređaje i knjige, a onlajn plaćanja često koriste prilikom rezervacije smeštaja i kupovine avionskih karata, dok je sve više onih koji i svoje komunalne i druge račune plaćaju na ovaj način.

Procenjuje se da će e-trgovina na svetskom nivou dostići vrednost koja će se meriti milijardama dolara, tako da bi prilagođavanje digitalnom dobu u kojem živimo predstavljalo šansu i za domaće trgovce, kao i za celokupnu privredu.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.