Dablin ne vidi smisao Evropskog dana bez automobila, aktivisti digli ruke

Izvor: Blic, 24.Sep.2017, 00:13   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dablin ne vidi smisao Evropskog dana bez automobila, aktivisti digli ruke

Na "Evropski dan bez automobila" ulice glavnog grada Irske, Dablina, u petak su bile "raj za pešake, bicikliste i korisnike javnog prevoza" - piše tamošnji vodeći dnevni list, "Ajriš tajms" i odmah dodaje da je to "samo šala jer je saobraćaj bio popriličan, kao i bilo kojeg drugog petka, odnosno stanje je bilo - mračno".

Iduće godine navršiće se 10 godina od kada je Dablin "na neki način" - piše list - počeo da učestvuje u "Evropskom danu bez automobila", tako >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << što tog dana zatvara jednu stranu jednog trga za "zabavu", što biciklistički aktivisti smatraju "neumesnom šalom".

Dan bez automobila potekao je iz Francuske 1998. godine, da bi ljudi videli kako izgleda grad bez automobila, što se brzo proširilo, te je nastala "Evropska nedelja mobilnosti", u kojoj poslednje dve decenije učestvuje više od 30 zemalja.

Da bi se kvalifikovao za to, svaki grad mora da tog dana za saobraćaj motornih vozila zatvori bar jednu ulicu i prepusti je pešacima i biciklistima.

Dablin učestvuje u tome od 2000. godine, zatvarajući jednu ili dve ulice, ali uspeh je bio mali, uz izveštaje o tome da je baš tog dana na ulicama bilo više vozača nego obično, jer su verovali da će se neko drugi odazvati apelu na "Dan bez automobila", te da će oni moći da lakše prođu.

- Mislim da je pre 10 ili 15 godina u Evropi bilo više entuzijazma ;i to se, izgleda, malo potrošilo, dok je u Dablinu to uvek bilo nekako mlako - rekao je odbornik "Zelene stranke" Kjaran Kafi, dodavši da je uvođenje neke trajne promene svakako efikasnije od bilo koje jednodnevne manifestacije.

On ipak kaže da su i takve manifestacije korisne, pre svega kao prilika za javnu debatu o tome kako da grad postane prijatniji, naročito za pešake.

Majk Mekilen iz "Dablinske biciklističke kampanje" rekao je da su za "Evropski dan bez automobila" ranije priređivali manifestacije, ali su od toga odustali.

- Nekada smo tog dana pravili i spektakularno takmičenje tako što bi s jednog do drugog kraja grada jedni putovali automobilima, drugi autobusima, a treći biciklima, i biciklisti bi uvek pobedili - rekao je on.

- Ali, odustali smo, jer nema ozbiljne namere da se reši "motorizovana dominacija" gradom - izjavio je Mekilan.

Direktor korisničke službe Udruženja vozača, Konor Fognan izjavio je da je Gradsko veće Dablina samo "prihvatilo stvarnost" - da "Dan bez automobila" nema svrhe.

On je objasnio da je u Dablinu "toliki nedostatak javnog prevoza, da se taj dan može nazvati i 'Uzmi slobodan dan, ne idi na posao'".

Gradsko veće Dablina je saopštilo da se, umesto priređivanja "Dana bez automobila", zalaže za niz inicijativa za "održivi transport".

Ipak, po neku ulicu su u petak zatvorile tri opštine na periferiji Dablina.

"Ajriš tajms" je uz to objavio da se u Dablinu koji ima više od 1,1 miliona stanovnika, a sa okolnim područjem gotovo dva miliona, za šest godina udvostručio broj građana koji svakodnevno koriste bicikl za lokalni prevoz - sada ih je više od 95.000.

Porastao je i broj korisnika sistema javnih bicikala "Dablinbajk" - sa 4.474 pretplatnika 2010. godine, na sadašnjih 16.285.

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.