
Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 27.Dec.2019, 03:02 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Subotica dobila obilaznicu na koju se čekalo dve decenije
U Subotici je danas otvorena obilaznica oko tog grada, odnosno poslednja deonica Ipsilon kraka Koridora 10, koji će povezati granični prelaz Kelebija sa autoputem Horgoš - Novi Sad i značajno rasteretiti saobraćaj kroz Suboticu.
Deonica ima 12 kilometara, a ceo Ipsilon krak, čija izgradnja je započeta još 1999. godine, dug je 24 kilometra.
Svečanosti povodom završetka izgradnje obilaznice prisustvuju predsednik Srbije Aleksandar Vučić, predsednik Skupštine >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << AP Vojvodine Ištvan Pastor, kao i predstavnici lokalne samouprave i izvođači radova.
Vučić je, po dolasku na lokaciju, primetio da je nova saobraćajnica mnogo značiti za ljude u centru Subotice, da će rasteretiti centar tog grada, ali i da će bolje povezati Srbiju i Mađarsku.
"A mi veće prijatelje u okruženju teško da možemo da imamo, oni su nam možda najbliži prijatelji", konstatovao je Vučić.
Državni sekretar u Ministarstvu građevine Imre Kern preneo je predsedniku da je do sada kamionski saobraćaj išao kroz centar Subotice, oko 150.000 kamiona godišnje, dolazilo je do oštećenja ulica, pa je asfalt često morao da se "presvlači".
Obilaznica je otvorena pošto je završena izgradnja poslednje deonice duge 12 kilometra od graničnog prelaza Kelebija do kružne raskrsnice sa Somborskim putem.
U završetak izgradnje Ipsilon kraka uloženo je oko 2,8 milijarde dinara.
Ipsilon krak je obilaznica oko Subotice koja povezuje granični prelaz Kelebija sa autoputem Horgoš-Novi Sad.
Ukupno je za 26 godina, od 1990. do 2016. rađeno, ali ne i završeno, 11 kilometara puta na Ipsilon kraku.
Veći deo radova koji su izvođeni ranijih godina morali su u potpunosti ponovo da se rade, jer nisu bili kvalitetno urađeni, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukrure.
Vlada Srbije i resorno ministarstvo su preuzeli su poslove u vezi sa završetkom Ipsilon kraka u drugoj polovini 2016. godine, kada je definisan koncept završetka projekta u fazama, u skladu sa raspoloživim sredstvima u budžetu.
U 2017. izgrađeno je i pušteno u saobraćaj ukupno 6,5 kilometara puta na Ipsilon kraku (1,5 km u martu i pet km u avgustu), u koje je uloženo ukupno 322 miliona dinara.
U 2018. izgrađeno je 5,5 kilometara puta, deonica od Bikovačkog do Bačkotopolskog puta, u koje je uloženo 780,9 miliona dinara, čime je do decembra 2018. u saobraćaj ukupno pušteno 12 kilometara puta na Ipsilon kraku.
Ove godine radilo se na završetku izgradnje i poslednje deonice dužine 12 kilometra od graničnog prelaza Kelebija do kružne raskrsnice sa Somborskim putem.
Radovi na poslednjoj deonici su započeti u aprilu 2019. godine, a ukupna vrednost tih radova je 1,73 MILIJARDE dinara.
Vučić: Ipsilon krak za dodatno približavanje dva naroda
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić istakao je danas da će Ipsilon krak Koridora 10 ne samo olakšati saobraćaj u i oko Subotice, već da će još približiti Srbiju i Mađarsku.
"Mnogo sam srećan što sam u Subotici i što smo završili veliku stvar za Subotičane. Ljudi koji žive u ovome gradu neće morati više da trpe i gledaju kamione koji prolaze kroz grad. Neće morati da popravljaju asfalt svake dve godine, kao do sada. Biće više prostora za decu da se igraju", rekao je on na svečanom otvaranju Ipsilon kraka.
Vučić je kazao da nas ovaj put povezuje još bliže sa severnim susedom Mađarskom, velikim, kako je dodao, i iskrenim prijateljima naše zemlje.
"Povezali smo se još bliže sa severnim susedom Mađarskom, sa velikim i iskrenim prijateljima. Posle izgradnje pruge Segedin-Subotica i Beograd-Subotica-Budimpešta, ćemo biti još bolje povezani i ne mislim samo saobraćajno, već će narodi biti još bliži. Ako je to moguće, jer u novijoj istoriji nikada nismo imali bolje odnose, moći ćemo kao narodi da se dodatno približimo i štitimo zajednički vrednosti centrale Evrope i baštinimo zajednički budućnost", kazao je on.
Vučić je preneo da je često u prošlosti slušao o Ipsilon kraku, ali da nije razumeo značaj koji ima.
Ranije vlasti, prema njegovim rečima, nikada nisu istinski "zalegle" da rade na ovoj saobraćajnici, a ono što su i započele - moralo je iznova da se radi.
Izrazio je zadovoljstvo što je ovaj put radila srpska kompanija, i dobro je, kaže, obavila posao, pokazujući da naši radnici mogu da obave tako nešto.
"Nastavićemo da radimo još mnogo važnih stvari koje su pred nama", najavio je on ukazujući da je jedan od investicionih projekata buduće pokrajinske vlade brza saobraćajnica Sombor-Kula-Srbobran-Kikinda.
U međuvremenu, kako je ukazao, mora da se završi deo puta Bezdan-Bački Breg od 12 kilometara, što košta oko pet miliona evra.
Vučić je kazao da je Ipsilon krak koštao 24 miliona evra, što nije mali novac, ali je velika stvar za Srbiju.
Ukazao je da je sam učestvovao u otvaranju pet fabrika u Subotici, te da ima još jedna fabrika koja se gradi, što će voditi ka tome da neće biti nezaposlenosti, ali će sigurno biti borbe za radnu snagu, odnosno za radnike, što bi trebalo da doprinese povećanju plata.
Prisutne je pozvao da sutra poslušaju plan za narednih pet godina "Srbija 2025":
"Mi ćemo gledati da radimo još više i ne stidimo se svojih rezultata. Neki mogu da nas napadaju svakoga dana, ali mi možemo svakog dana da pokažemo šta smo uradili za zemlju i građane i to ne može da se pobije šta god da se izgovara", naglasio je Vučić.
Državni sekretar u Ministarstvu građevine Imre Kern preneo je predsedniku da je do sada kamionski saobraćaj išao kroz centar Subotice, oko 150.000 kamiona godišnje, dolazilo je do oštećenja ulica, pa je asfalt često morao da se "presvlači".
Pastor: Obilaznica važna za privlačenje investicija
Otvaranje Ipsilon kraka je od izuzetnog značaja za Suboticu, izjavio je danas predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor, uz ocenu da će obilaznica oko Subotice doprineti da taj grad postane privlačnija destinacija za investitore.
Pastor je rekao da se pre 30 godina rodila ideja o izgradnji obilaznice oko Subotice i da se danas zaokružuje i ostvaruje taj višedecenijski san.
"Da smo permanentno radili odavno bismo završili obilaznicu, ali 26 godina se više govorilo nego što se radilo. Čak je prvih 11 kilometara koji su izgrađeni trebalo obnoviti pre četiri godine kada su ubrzani radovi na osnovu dogovora između mene i predsednika Vučića", rekao je Pastor.
Dodao je da je i protekle četiri godine za izgradnju obilaznice izdvojeno 2,85 milijardi dinara što je, kako je rekao, više od jednog polugodišnjeg budžeta Grada Subotice.
Govoreći o značaju Ipsilon kraka, Pastor je istakao da će biti izmešten kamionski saobraćaj iz Subotice kroz koju je, kako kaže, godišnje prolazilo oko 50.000 kamiona.
Pastor je primetio da se u Srbiji gotovo svakog meseca otvori deonica nekog magistralnog puta i istakao da se ne može osporiti da je Srbija poslednjih godina učinila napore da modernizuje saobraćajnu infrastrukturu.
"Mi smo sa svoje strane učinili sve da onaj ko pređe Lamanš do Istanbula dođe do autoputa, pod uslovom da se završi još kratak deo u Bugarskoj", rekao je Pastor i naglasio da je značajno što Srbija ostaje na "saobraćajnoj kucavici Evrope".
Naglasio je da država vodi svakodnevnu bitku za privlačenje novih investicija i otvaranje novih radnih mesta i dodao da je zato važno da imamo ne samo radnu snagu, već i dobru saobraćajnu infrastrukturu.
Za Suboticu je, kako je naveo, od izuzetnog značaja i modernizacija pruge Beograd - Budimpešta i podsetio da bi u toku sledeće godine trebalo da počne izgradnja pruge od Subotice do Segedina.
Obilaznica je otvorena pošto je završena izgradnja poslednje deonice duge 12 kilometra od graničnog prelaza Kelebija do kružne raskrsnice sa Somborskim putem.
U završetak izgradnje Ipsilon kraka uloženo je oko 2,8 milijarde dinara.
Ipsilon krak je obilaznica oko Subotice koja povezuje granični prelaz Kelebija sa autoputem Horgoš-Novi Sad.
Ukupno je za 26 godina, od 1990. do 2016. rađeno, ali ne i završeno, 11 kilometara puta na Ipsilon kraku.
Veći deo radova koji su izvođeni ranijih godina morali su u potpunosti ponovo da se rade, jer nisu bili kvalitetno urađeni, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Pruga Subotica - Segedin?
Vučić je rekao da je sa premijerom Mađarske Viktorom Orbanom razgovarao o potrebi izgradnje pruge na pravcu Segedin - Subotica - Baja, kao i da je cilj da se prugama i putevima što bolje poveže sever Vojvodine. Kako je rekao, izgradnja 24 kilometara pruge koštala bi nas 65 do 70 miliona evra.
Predsednik je podsetio da se, pored izgradnje puteva, radilo i na reknstrukciji pruga u prethodnom periodu, kao što su Beograd - Vršac, Resnik - Valjevo, Subotica - Senta i drugih.
"Ostaje nam da izgradimo put (brzu saobraćajnicu) koji bi povezao sever Vojvodine, od Sombora preko Srbobrana i Bečeja do Kikinde", rekao je Vučć i dodao da će izgradnja tog puta biti predviđena programom razvoja Srbije do 2025. godine.
Vlada Srbije i resorno ministarstvo su preuzeli su poslove u vezi sa završetkom Ipsilon kraka u drugoj polovini 2016. godine, kada je definisan koncept završetka projekta u fazama, u skladu sa raspoloživim sredstvima u budžetu.
U 2017. izgrađeno je i pušteno u saobraćaj ukupno 6,5 kilometara puta na Ipsilon kraku (1,5 km u martu i pet km u avgustu), u koje je uloženo ukupno 322 miliona dinara.
U 2018. izgrađeno je 5,5 kilometara puta, deonica od Bikovačkog do Bačkotopolskog puta, u koje je uloženo 780,9 miliona dinara, čime je do decembra 2018. u saobraćaj ukupno pušteno 12 kilometara puta na Ipsilon kraku.
Ove godine radilo se na završetku izgradnje i poslednje deonice dužine 12 kilometra od graničnog prelaza Kelebija do kružne raskrsnice sa Somborskim putem.
Radovi na poslednjoj deonici su započeti u aprilu 2019. godine, a ukupna vrednost tih radova je 1,73 miliona dinara.
Nije nerealno, uradićemo 5.000 kilometara puteva
Vučić je poručio da nije nerealno, kako smatraju njegovi kritičari, da se u narednih pet godina izgradi 5.000 kilometara regionalnih i lokalnih puteva u Srbiji i ponavlja da će u njih biti uloženo 900 miliona evra.
Vučić je, odgovarajući na pitanje kako vidi ocene pojedinih ekonomista za list Danas, da su ti planovi nerealni, u šali rekao da je i direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak tražio više novca, odnosno milijardu evra, ali da su se Putevi Srbije posle saglasili sa cenom od 900 miliona evra.
A kritičari, kaže, uvek govore da je nerealno, šta god da on najavi.
"Da podsetim, govorili su da je moja fantazmagorija i to što sam najavljivao izgradnju Beograda na vodi", kazao je i dodao da su se tada pojedini novinari slikali pored restorana u Beogradu na vodi, Sava nove, i rekla da je to Beograd na vodi, samo jedna kafana, te da je to sve fantazija.
To su govorili i za autoput u Grdeličkoj klisuri i autoput prema Bugarskoj, kao i za autoput Miloš Veliki, kaže Vučić.
Tako su, navodi, govorili i da prosečne plate neće biti 500 evra i istakao da će u januaru, februaru i martu biti i veće od 500 evra, što je mnogo više nego 340 evra u vreme prethodne vlasti.
Predsednik je rekao da će, inače, deo novca za 5.000 kilometara puteva izdvojiti Putevi Srbije od svog prihoda, a deo država iz budžeta.
Najavio je da će sutra biti predstavljena kompletna mreža puteva, kako je rekao, kao krvotok u organizmu sa krvnim sudovima.
"Prikazaćemo koje su arterije i vene u putnoj mreži, a šta ćemo da uradimo, i tih dodatnih 5.000 kilometara regionalnih i lokalnih puteva", zaključio je.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...
Otvara se Ipsilon krak: Auto-put do Kelebije
Izvor: B92, 27.Dec.2019
Beograd -- Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovaće danas svečanosti povodom završetka izgradnje Ipsilon kraka, odnosno obilaznice oko Subotice...Početak svečanosti predvidjen je u 12 časova, saopštila je pres služba predsednika...Otvara se ceo Ipsilon krak Koridora 10 u dužini od...