U izbornoj kampanji u BiH stranke do sada potrošile skoro pola miliona evra

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 03.Nov.2020, 17:13

U izbornoj kampanji u BiH stranke do sada potrošile skoro pola miliona evra

U prve dve sedmice izborne kampanje za lokalne izbore političke partije u Bosni i Hercegovini, prema podacima Transparency Internationala (TI), na oglašavanje su potrošile skoro milion konvertibilnih maraka (oko pola miliona evra)

Prema toj analizi, za oglašavanje u medijima potrošeno je 862.554 KM (oko 431.000 evra), dok je 136.300 maraka (oko 68.000 evra) tržišna vrednost produkcije video spotova i oglasa koji su emitovani u tom periodu.

Podaci su prekupljeni putem >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << praćenja medijskog sadržaja, koje je za potrebe TI BiH sprovela Media monitoring agencija.

Više od 63 posto tog iznosa potrošeno je u drugoj sedmici izborne kampanje, a broj emitovanih oglasa povećava se kako se približava dan izbora.

Od posmatranih 15 najvećih političkih stranaka u BiH, gotovo ceo taj iznos potrošilo je šest partija, pa su najveći deo troškova za izradu i emitovanje oglasa do sada imali Savez nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) i Partija demokratskog progresa (PDP).

Slede Srpska demokratska stranka (SDS), Stranka demokratske akcije (SDA), i Demokratski savez (DEMOS).

Podaci obuhvataju samo oglašavanje na televizijama i u štampanim medijima, odnosno 12 TV stanica i 34 štampana medija iz cele Bosne i Hercegovine. Iznosi, koji su potrošeni na druge vidove oglašavanja, trenutno nisu dostupni.

Prikupljeni podaci biće upoređeni s izveštajima političkih partija, da bi se utvrdilo koliko stranke prikazuju stvarne iznose prihoda sa kojima raspolažu„, navodi se u saopštenju TI.

U prve dve sedmice izborne kampanje na tri javna televizijska servisa zabeležena su 1.982 pojavljivanja javnih funkcionera, a sadržajem su ukazivala na promociju njihovih političkih i stranačkih stavova.

Najveći broj takvih nastupa funkcionera (1.369) zabeležen je na Radio televiziji Republike Srpske, 371 na BHRT-u i 242 na Federalnoj televiziji.

Iako izborni zakon propisuje da u emisijama elektronskih medija nijedan politički subjekat ne sme da ima povlašćen položaj, kao ni funkcioneri na svim nivoima vlasti koji su kandidati na izborima, u praksi se dešava suprotno„, dodaje se u saopštenju.

Iz TI navode da je praćenje pojavljivanja nosilaca funkcija na javnim radio televizijskim servisima deo ukupnog monitoringa i organizacije koji se odnosi na zloupotrebu javnih funkcija i javnih resursa u izbornoj kampanji.

Deveti posleratni lokalni izbori u BiH biće održani u nedelju, 15. novembra. Pravo glasa ima 3.283.194 birača.

Na izborima će učestvovati 543 politička subjekta i to 129 političkih stranaka, 262 nezavisna kandidata, 72 koalicije, devet lista nezavisnih kandidata i 71 nezavisni kandidat pripadnik nacionalnih manjina.

CIK BiH je za učešće na izborima overio prijave 30.809 kandidata.

Izvor: www.slobodnaevropa.org

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.