Izvor: Advertiser-Serbia.com, 03.Nov.2020, 17:13
U izbornoj kampanji u BiH stranke do sada potrošile skoro pola miliona evra
U prve dve sedmice izborne kampanje za lokalne izbore političke partije u Bosni i Hercegovini, prema podacima Transparency Internationala (TI), na oglašavanje su potrošile skoro milion konvertibilnih maraka (oko pola miliona evra)
Prema toj analizi, za oglašavanje u medijima potrošeno je 862.554 KM (oko 431.000 evra), dok je 136.300 maraka (oko 68.000 evra) tržišna vrednost produkcije video spotova i oglasa koji su emitovani u tom periodu.
Podaci su prekupljeni putem >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << praćenja medijskog sadržaja, koje je za potrebe TI BiH sprovela Media monitoring agencija.
Više od 63 posto tog iznosa potrošeno je u drugoj sedmici izborne kampanje, a broj emitovanih oglasa povećava se kako se približava dan izbora.
Od posmatranih 15 najvećih političkih stranaka u BiH, gotovo ceo taj iznos potrošilo je šest partija, pa su najveći deo troškova za izradu i emitovanje oglasa do sada imali Savez nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) i Partija demokratskog progresa (PDP).
Slede Srpska demokratska stranka (SDS), Stranka demokratske akcije (SDA), i Demokratski savez (DEMOS).
Podaci obuhvataju samo oglašavanje na televizijama i u štampanim medijima, odnosno 12 TV stanica i 34 štampana medija iz cele Bosne i Hercegovine. Iznosi, koji su potrošeni na druge vidove oglašavanja, trenutno nisu dostupni.
„Prikupljeni podaci biće upoređeni s izveštajima političkih partija, da bi se utvrdilo koliko stranke prikazuju stvarne iznose prihoda sa kojima raspolažu„, navodi se u saopštenju TI.
U prve dve sedmice izborne kampanje na tri javna televizijska servisa zabeležena su 1.982 pojavljivanja javnih funkcionera, a sadržajem su ukazivala na promociju njihovih političkih i stranačkih stavova.
Najveći broj takvih nastupa funkcionera (1.369) zabeležen je na Radio televiziji Republike Srpske, 371 na BHRT-u i 242 na Federalnoj televiziji.
„Iako izborni zakon propisuje da u emisijama elektronskih medija nijedan politički subjekat ne sme da ima povlašćen položaj, kao ni funkcioneri na svim nivoima vlasti koji su kandidati na izborima, u praksi se dešava suprotno„, dodaje se u saopštenju.
Iz TI navode da je praćenje pojavljivanja nosilaca funkcija na javnim radio televizijskim servisima deo ukupnog monitoringa i organizacije koji se odnosi na zloupotrebu javnih funkcija i javnih resursa u izbornoj kampanji.
Deveti posleratni lokalni izbori u BiH biće održani u nedelju, 15. novembra. Pravo glasa ima 3.283.194 birača.
Na izborima će učestvovati 543 politička subjekta i to 129 političkih stranaka, 262 nezavisna kandidata, 72 koalicije, devet lista nezavisnih kandidata i 71 nezavisni kandidat pripadnik nacionalnih manjina.
CIK BiH je za učešće na izborima overio prijave 30.809 kandidata.
Izvor: www.slobodnaevropa.org
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...