Izvor: Advertiser-Serbia.com, 16.Dec.2019, 12:33 (ažurirano 02.Apr.2020.)
[POGLED SA VRHA 2019/20] NATAŠA TRSLIĆ ŠTAMBAK, Grayling: „Protekla godina za Grayling je obeležena unapređenjem i jačanjem odnosa – i unutar tima i sa našim dugogodišnjim klijentima“
Kako je za vašu agenciju protekla 2019. godina? Koji su značajni projekti i aktivnosti koje je vaša agencija sprovela tokom ove godine koja je na izmaku?
– Protekla godina za Grayling je obeležena unapređenjem i jačanjem odnosa – i unutar tima i sa našim dugogodišnjim klijentima.
Onog trenutka kada se osetite kao deo tima klijenta, a ne samo kao spoljni saradnik, verujem da ste dostigli nivo za koji možete reći da garantuje bolje razumevanje i bolje >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << rezultate – na obostranu korist i za klijenta i za agenciju, ali i za kvalitet struke na lokalnom nivou.
Veoma smo ponosni što se takav naš pristup i kvalitet prepoznaju – a posebno kada priznanja dolaze od prestižnih organizacija kao što je Holmes Report, koji dodeljuje SABRE priznanja. Naš internacionalni Public Affairs tim, kog čine i kolege iz Srbije, osvojio je čak dve SABRE nagrade ove godine: Global Public Affairs Agency of the Year 2019 i EMEA Public Affairs Agency of the Year.
Grayling Srbija, kao deo snažne internacionalne mreže, i dalje će nastaviti da radi na podizanju standarda struke na lokalnom nivou: i u oblasti PR-a, a posebno u oblasti PA-a.
Kako ocenjujete ovu poslovnu godinu u industriji tržišnih komunikacija? Koja su najznačajnija poslovna iskušenja sa kojima ste se susreli u 2019?
U izazovnom društveno-političkom okruženju, kakvo trenutno vlada u Srbiji, poseban izazov je pružati usluge Public Affairs-a, koje su dodatno podložne političkim pritiscima. Ali smo zato zadovoljni što smo uspeli da se nametnemo kao agencija koja radi u skladu sa visokim profesionalnim standardima i etičkim principima.
Ono čemu smo takođe svedočili u prethodnoj godini je i značajno okretanje kompanija ka CSR temama. Klijenti sve više deluju kao odgovorni partneri zajednica u kojima posluju, svesni svoga uticaja na životnu sredinu i na procese u društvu. To je donekle i posledica promene svesti potrošača, koji sve više traže od brendova i kompanija da deluju odgovorno, u skladu sa vrednostima koje su važne potrošačima. Stoga, u smislu struke, sve više treba da se radi na dugoročnim CSR kampanjama.
Koji su vaši predlozi i preporuke za poboljšanje uslova u kojima posluju agencije za tržišno komuniciranje? Navedite tri najbitnija faktora poboljšanja položaja komunikacijskih agencija u ovdašnjem privrednom okruženju
Transparentnost, uspostavljanje profesionalnih standarda i kreativnost.
Pod transparentnošću podrazumevam pre svega potrebu da se tenderi organizuju i da se poslovi dodeljuju na transparentan način, tj. da se tačno odrede kriterijumi koji su jasni svima u procesu. Nadalje, ono što je izuzetno važno nama u Graylingu, je poslovanje i servisiranje klijenata u skladu sa visokim profesionalnim standardima.
PR i PA agencije bi trebalo da se neprestano usavršavaju, da rade na podizanju standarda i kvaliteta usluga koje nude, da budu savetnici svojim klijentima, i da pre svega razmišljaju strateški – čak i kada to znači ići u suprot trenutnim trendovima.
Kreativnost je izuzetno važna u svim disciplinama: ne samo u brand PR-u gde se podrazumeva. Kreativnost je potrebna i u osmišljavanju strategije i u Public Affairs kampanjama i u B2B aktivnostima. Bez kreativnosti ne možete prevazići neki problem i pronaći rešenje. Bez kreativnosti ovaj svet bi bio monoton!
Kakva su Vam očekivanja za 2020. godinu u pogledu poslovnih uslova u industriji tržišnih komunikacija? Imate li nekih značajnijih planova za narednu godinu a koje možete predstaviti javnosti?
Sledeća godina je veoma važna za nas jer ćemo proslaviti punoletnost na srpskom tržištu – 18 godina uspešnog rada.
U našoj kancelariji u Beogradu, među ostalima, još uvek rade ljudi koji su tu od samog početka i koji mogu posvedočiti o brojnim transformacijama koje su se dešavale, kako interno, u okviru agencije, tako i na tržištu komunikacija.
U zadnjih nekoliko godina tržište se neprestano menja i transformiše, uključuju se nove tehnologije, menjaju se kanali komunikacije, pa isto očekujemo i u 2020. godini. Kao i prethodnih godina, Graylingov internacionalni tim će početkom 2020. pripremiti pregled nadolazećih trendova. No, još uvek vam ne mogu otkriti detalje.
Poželite nešto svojim klijentima i svim budućim oglašivačima u 2020. godini
– Zaželela bih nam svima da baziramo odnose – jednako poslovne kao i privatne – na međusobnom uvažavanju, poverenju i razumevanju. Konkretno u komunikacijskom sektoru treba shvatiti da poslovanje čine ljudi. Ako je atmosfera u agenciji podsticajna i ako je „hemija“ dobra između klijenta i agencije – nema granica za ono što može da se postigne!
Autor: Nenad Danilović
Izvor: Advertiser Serbia
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...