Otvorena izložba “Rat i humor 1914-1918”

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 20.Nov.2018, 14:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Otvorena izložba “Rat i humor 1914-1918”

U izložbenom holu Narodne biblioteke Srbije u Beogradu 16. novembra u 19h svečano je otvorena izložba „Rat i humor 1914-1918“.

U vreme obeležavanja stogodišnjice od primirja u Prvom svetskom ratu, izložba pokazuje kako su rat i humor obeležili medije, oglašavanje i propagandu između 1914 i 1918. godine. Uz prigodan koktel, svečanom otvaranju izložbe prisustvovalo je oko 150 posetilaca iz sveta kulture, medija i oglašavanja, među kojima su se našli i naši najmlađi sugrađani.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << />
Autor izložbe je Vladimir Čeh iz Instituta za istoriju oglašavanja, sa koautorima dr Milanom Ristovićem, dr Natašom Jovanović, Prvoslavom Plavšićem i ekipom Narodne Biblioteke, u saradnji sa kompanijama Alma Quattro, Beoexpo i Digital Mind. Podršku su nesebično pružile i ambasade SAD, Velike Britanije, Austrije i Kanade.

Kao veoma efikasno sredstvo koje lako i brzo izaziva emocije, humor je u vreme Velikog rata korišćen u komunikaciji sa populacijom u svim raspoloživim medijima tog doba: plakati, razglednice, časopisi, novine (u štampanom i rukopisnom izdanju).

Moto izložbe je dve stotine godina stara Napoleonova izjava: „Više mi je štete naneo britanski karikaturista Džejms Gilrej nego sve evropske vojske zajedno!

Poseban deo čine 42 originalne karikature sa bijenalnog Međunarodnog salona antiratne karikature “Kragujevac”.

Ovaj deo je naročito zanimljiv, jer su karikature i digitalno pretvorene u razglednice, što je izazvalo veliku pažnju posetilaca. Kompanija Digital Mind je pripremila touchscreen displej preko koga posetioci mogu da digitalno odaberu jednu od 42 karikature kao ilustraciju za razglednicu, personalizuje je porukom, crtežom ili selfi snimkom, unesu adresu i pošalju dodirivanjem marke. Sutradan, razglednica kreće na svoj put iz digitalne u Gutenbergovu galaksiju i stiže direktno – u poštansko sanduče. Za potrebe izložbe, Pošta Srbije je izdala privatnu poštansku markicu koja se nalazi na poleđini svake odštampane razglednice.

Jugoslav Vlahović je napravio zaglavlje novina “Rat i humor”, lista koji je izašao prvi i poslednji put povodom izložbe.

Alma Quattro kao “pokrovitelj izložbe” pokriva celokupne troškove izrade svih razglednica tako da posetioci mogu poručiti i poslati razglednice potpuno besplatno. Kao dodatni znak podrške, Alma Quattro će umnožiti iznos pomenutih troškova i donirati za projekat kreiranja digitalne platforme za arhiviranje reklamnih kampanja.

Izložba traje od 16. novembra do 16. decembra 2018. godine, ulaz je besplatan.

Pozivamo vas da posetite izložbu i pošaljete što veći broj razglednica, u znak sećanja na žrtve Prvog svetskog rata.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.