Izvor: Advertiser-Serbia.com, 22.Nov.2018, 14:18 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Odlična 2017. godina za televizije u Hrvatskoj, HTV na vrhu po prihodima i dobiti
Lani je u toj delatnosti poslovalo 51 preduzeće, s ukupno 3.781 zaposlenim, što je 0,4 posto više u odnosu na 2016. godinu.
Ukupni prihodi tih preduzeća iznosili su lani 2,27 milijardi kuna ili 0,3 posto više nego u 2016. godini, dok su ukupni rashodi smanjeni za 2,9 posto i iznosili su 2,14 milijardu kuna.
Od ukupnog broja tih preduzeća, njih 33 ostvarila su ukupnu dobit od 148,4 miliona kuna, što je 109,3 posto više nego pretprošle godine. Istovremeno, gubitak je >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << iskazalo 18 preduzeća, u ukupnom iznosu od 15,5 miliona kuna, što je 12,4 posto više u odnosu na 2016. godinu. Na nivou svih preduzeća u toj delatnosti iskazana je neto dobit od 132,9 miliona kuna, što je 132,8 posto više u odnosu na prethodnu godinu.
Po podacima Fine, prosečna mesečna neto plata zaposlenih u oblasti emitovanja televizijskog programa u 2017. godini je iznosila 7.416 kuna, što je 1,5 posto više nego u 2016 te 38 posto više u odnosu na prosečnu mesečnu platu zaposlenih na nivou svih preduzeća u Hrvatskoj, koja iznosi 5.372 kune.
Lider u toj delatnosti je Hrvatska televizija (HTV) s ostvarenim ukupnim prihodima od gotovo 1,4 milijarde kuna, što je udeo od 60,9 posto u lanjskim ukupnim prihodima tih preduzeća. HTV je ostvario i najveću dobit – 100 miliona kuna, što je udeo od 75,3 posto u ukupnoj konsolidovanoj dobiti.
HTV je imao i najveći broj zaposlenih, 2.781, što je udeo od 73,6 posto u broju zaposlenih u delatnosti emitovanja televizijskoga programa. Njihova prosečna mesečna neto plata iznosila je 7.289 kuna što je 1,7 posto manje od prosečne mesečne neto plate zaposlenih na nivou ove delatnosti, ali i 35,7 posto više od prosečne mesečne neto plate zaposlenih na nivou preduzeća u Hrvatskoj, navodi Fina.
Nova TV je na drugom mestu prema broju zaposlenih (324), ostvarenim ukupnim prihodima (391,4 miliona kuna) i dobit (26,5 miliona kuna).
Na trećem mestu je RTL Hrvatska, s 261 zaposlenim i ukupnim prihodima od 303,9 miliona kuna, dok je prema kriterijumu dobiti na četvrtom mestu s 4,5 miliona kuna.
Po visini dobiti na trećem je mestu HOO TV d.o.o., čiji je osnivač Hrvatski olimpijski odbor, koji je lani poslovao s dobiti od 8 miliona kuna, prihodima od 17,4 miliona kuna te s 11 zaposlenih.
Među pet najvećih preduzeća u toj branši je i Fremantlemedia Hrvatska, s prihodima od 22,9 miliona kuna. Ali 2017 je ta kompanija završila s gubitkom od 9,7 miliona kuna, a imala je 10 zaposlenih.
Finina analiza ostvarene neto dobiti odnosno gubitka preduzeća u delatnosti emitovanja televizijskog programa u periodu od 2008. do 2017. godine, pokazala je da su od 2008. do 2012. godine poslovali s gubitkom, s tim da je najveći neto gubitak iskazan u 2012. godini, od 169,2 miliona kuna.
Od 2013. do 2017. godine ostvareni su pozitivni rezultati, a najveća je dobit ostvarena 2017. godine.
Po podacima Fine, više od pola preduzeća u delatnosti emitovanja TV programa, ili njih 27, ima sedište u Zagrebu, a u svim drugim županijama sedište ima najmanje jedno preduzeće, do najviše pet, koliko ih ima sedište u Splitsko-dalmatinskoj županiji.
Izvor: SEEbiz
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...