
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 29.Jan.2020, 12:16 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kompanija Nike povlači proizvode sa Kobijevim imenom: Nema profitiranja na tragediji
Na Nike sajtu povučeni su svi artikli sa imenom Brajanta i trenutno ih nije moguće kupiti na taj način.
Brajant je poginuo u nedelju u padu helikoptera, a među devet nastradalih osoba je njegova 13-godišnja ćerka Đana, kao i porodica nekadašnjeg bejzbol trenera Džona Altobelija.
Američki proizvođač sportske opreme odlučio se na takav potez da bi sprečio preprodavce da pokupuju veliki broj tih proizvoda odjednom i kasnije ih prodaju po većoj ceni, potvrđeno je >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << za I-Es-Pi-En.
U ovom trenutku, ako u pretrazi na sajtu nike.com ukucate bilo šta što ima veze sa kolekcijom „Crne mambe“, iskočiće ljubičasto-žuta poklon kartica na kojoj se nalazi logo „Los Anđeles lejkersa“.
Tragična smrt Kobija Brajanta odrazila se na celu kompaniju, zaposleni su u šoku i teško prihvataju odlazak jednog od najvećih sportista svih vremena.
Kobi nije bio samo jedan od najboljih „Najkovih“ sportista, već pravi partner koji je radio sa rukovodiocima, dizajnerima, programerima i zaposlenima u celoj korporativnoj strukturi, od kada se pridružio „svuš“ porodici 2003. godine.
Oprema s njegovim potpisom jedan je od najprodavanijih brendova Nike, pogotovo košarkaške patike koje je prema podacima I-Es-Pi-Ena u ovoj sezoni nosilo više od 100 NBA košarkaša. U pitanju je skoro četvrtina najjače lige sveta.
Dizajneri u Bivertonu, Oregon (gde se nalazi sedište američkog giganta), bili su oduševljeni njegovom pažnjom ka detaljima, kao i pedantnim pristupom kako bi se patike poboljšavale iz godine u godinu.
„Kažem vam, bilo je to kao kada je Hari Poter sleteo u Hogvorts“, rekao je Kobi pre nekoliko godina kroz smeh, osvrćući se na dolazak u Nike.
„Hari je stigao kući. Uvek sam okružen mnoštvom ljudi koji su kompetetivni i jednako takmičarski nastrojeni kao ja ili vole sport poput mene.“
U ponedeljak su hiljade ljudi stizale u Biverton i okupljale se ispred plakata visokog 35 metara sa likom Brajanta koji gleda na južnu obalu jezera. Odeveni u njegovu opremu i brojne modele patika (11 modela dok je bio igrač i šest novih kada je završio karijeru), ostavljali su cveće i memorabilije na improvizovanom bdenju.
„Izražavamo najdublje saučešće svima koji su bili bliski Kobiju, posebno njegovoj porodici i prijateljima. Bio je jedan od najvećih sportista svoje generacije i imao nemerljiv uticaj na svet sporta i košarkašku zajednicu. Bio je voljeni član ‘Najkove’ porodice. Mnogo će nam nedostajati. Mamba zauvek“, objavljeno je u saopštenju kompanije.
Nike je planirao promociju novog modela „Kobe 5 Protro“ u narednim nedeljama. Model bi bio u kombinaciji crne i bele boje, sa primesama kraljevske zlatne i trebalo bi da svetlost dana ugleda sedmog februara. U pitanju su bela i crna boja modela koje je nosio u finalu NBA lige 2010. godine, kada je osvojio peti i poslednji šampionski prsten. Međutim, još nije poznato da li će promocija biti odložena.
Američki gigant ponovo će razmotriti na koji način će u buduću prodaju uključiti opremu s Kobijevim potpisom, a na slične korake odlučile su se i neke kompanije koje se bave preprodajom sportske opreme.
„Nećemo prodavati ništa sa Kobijevim imenom do daljeg. Svi proizvodi su povučeni sa rafova i sve onlajn narudžbine su refundirane“, saopštio je lanac prodavnica „Rif“ iz Los Anđelesa.
„Urban necessities“, kompanija iz Las Vegasa poslala je mejl prodavcima u nedelju kako bi objasnila pristup Kobijevim proizvodima i onemogućila ih da drastično povećavaju cene. Na nekim sekundarnim prodajnim mestima, Brajantove patike poskupele su za 200 ili 300 odsto u poslednja 24 sata.
„Zbog nedavne smrti Kobija Brajanta i poštovanja prema njegovoj porodici i zaostavštini, ne želimo da dozvolimo da se menjaju cene proizvoda“, navode iz okmpanije „Urban necessities“.
Izvor: RTS
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...