HURA-ine agencije osvajaju inostrana tržišta: U 2018 zabeleženo 250 miliona kuna prihoda od izvoza

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 07.Nov.2019, 13:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

HURA-ine agencije osvajaju inostrana tržišta: U 2018 zabeleženo 250 miliona kuna prihoda od izvoza

Ukupni prihodi agencija koje se bave tržišnim komuniciranjem, a članice su Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA), vodećeg strukovnoh udruženja u sektoru tržišnih komunikacija u Hrvatskoj, u 2018. godini iznosili su 1,4 milijarde kuna. U odnosu na prethodnu, 2017. godinu, u 2018. godini ostvaren je porast od 8%. Važno je istaći i podatak da su ukupni prihodi od izvoza porasli za 7% u odnosu na 2017. godinu. Naime, u 2018. godini izvozni prihodi agencija članica iznosili >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << su 250 miliona kuna.

Davor Bruketa, predsednik uprave HURA, izjavio je: “Ponosan sam što svake godine podižemo lestvicu i što naše članice pokazuju da je, bez obzira na tržište, izvrsnost ključan faktor uspeha. Uticaj industrije tržišnog komuniciranja na javnost izrazito je velik, a itekako je značajan i za celokupnu privredu Hrvatske, što ćemo zajedničkim snagama nastaviti da unapređujemo.”

Podsećamo, članice HURA-e zabeležile su povećanje prihoda od pružanja usluga na inostranom tržištu za 97% u periodu od 2014. do 2018., uključujući i 2018. godinu. Navedeni podaci, posebno činjenica da je dodatni porast zabeležen i tokom prethodne godine, dobro oslikavaju rast industrije, a domaće agencije iz godine u godinu pokazuju da su dorasle izazovima globalnog tržišta.

Temelj inostranog rasta svakako je ovladavanje domaćim terenom – o čemu, uz prihode, svedoči i procena udela HURA-inih agencija na domaćem tržištu. Za razliku od poslednje procene pre četiri godine, prema kojoj je tadašnjih 28 članica već u rukama imalo više od polovine domaćih marketinških budžeta, po novoj proceni HURA-ine članice danas zastupaju impresivnih 75% domaćih marketinških budžeta.

HURA trenutno okuplja rekordan broj kompanija članica, čak 42 agencije koje u svom portfelju usluga nude komunikacijsko savetovanje, oglašavanje, zakup medija, odnose s javnošću, lobiranje, digitalnu komunikaciju te druge aktivnosti vezane za komunikacijski menadžment i kreativnu i komunikacijsku industriju. HURA-ine članice uz pomoć brojnih aktivnosti HURA-e predstavljaju veliku snagu u podizanju nivoa kvaliteta industrije, poboljšanju njenog ugleda u javnosti te postavljanju visokih standarda struke za sve pripadnike industrije.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.