BOJAN STANKOV: „Vodiću COMMUNIS prema liderskoj poziciji na lokalnom i regionalnom tržištu“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 20.Apr.2016, 10:03   (ažurirano 02.Apr.2020.)

BOJAN STANKOV: „Vodiću COMMUNIS prema liderskoj poziciji na lokalnom i regionalnom tržištu“

Bojan Stankov je trenutno jedan od najzanimljivijih sagovornika oglasne industrije u SEE regionu, jer je odnedavno lider marketinške agencije Communis, koja je u poslednjih nekoliko godina pokazala najviši stepen tržišnog dinamizma…Razgovor vodio Nenad Danilović

Bojane, od pre neki dan ste vi na čelu agencije Communis, na poziciji generalnog direktora….Ovo nije beznačajna kadrovska promena, bar je naš utisak takav, jer je tu poziciju godinama zauzimao osnivač Communisa >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << g-din Ivan Stanković. Dakle, kakva je sada vaša uloga u sistemu a kakva je uloga Ivana Stankovića, dugogodišnjeg legendarnog lidera marketinške agencije Communis? Da li ovo znači i značajne strateške promene u radu, otvaranje novih pravaca poslovanja?

– Doći na čelo agencije koju je osnovao i vodio Ivan Stanković, priznajem, nije nimalo lak zadatak. Biti blizak saradnik i partner pioniru advertajzinga u Srbiji, ali i na prostoru bivše Jugoslavije, za mene predstavlja jak motiv i veliki izazov. Neophodno je održati visoke standarde na kojima se gradio uspeh Communisa, a kamoli ići dalje od toga, preskočiti granice, podići lestvice.

Promene su neminovne i uvek dobrodošle, a kako se u ovom poslu praćenje i predviđanje komunikacionih tokova podrazumeva, za Communis je liderska pozicija u ovoj oblasti imperativ i prepoznatljiva karakteristika. Ivan će nastaviti sa kreativnim radom na poziciji predsednika agencije, a zajedno ćemo u sinergiji uticati na dalji razvojni put agencije, ka novim projektima, modelima poslovanja i, naravno, novim uspesima i priznanjima. Važnu ulogu u daljem razvoju agencije, kao moj blizak saradnik, imaće i izvršni direktor, Lea Stanković, koja je i do sada bila posvećena unapređenju i uvođenju inovativnih proizvoda. No, kao što Jarboli rekoše, „podrška je važna“, i ja ću je u ovom smislu zasigurno imati u marketinškoj agenciji Communis.

Značajne kadrovske promene uvek dovode i do rezimiranja rada i stanja kompanije (što je dobro) jer se sprema prostor za delovanje nove ljudske snage, nove vizije, pri čemu ovde mislimo na Vas, kao rukovodioca. Kako vidite stanje u samoj kompaniji i kako ocenjujete njenu aktuelnu poziciju na srpskom i regionalnom tržištu marketinških usluga?

– Veoma me raduje činjenica da smo jedna od najdinamičnijih agencija na domaćem tržištu komunikacija. Oseća se sveža energija i lucidnost koju mladi kreativci unose u agenciju, a i rezultati njihovog rada su opipljivi. Karakteristično za njih je praćenje trendova i razmišljanje van konvencionalnih parametara. Posebno smo ponosni na komplementarnost akumuliranog višegodišnjeg agencijskog iskustva i mladosti koja svoj potencijal želi da realizuje upravo u Communisu.

Priznanja renomiranih lokalnih, regionalnih i svetskih strukovnih udruženja doprinose objektivnijem sagledavanju projekata i kampanja koje smo kreirali tokom godine, rezimiranju rezultata, ali i poverenju koje klijenti imaju u nas. U uslovima koji nas okružuju i neodvojivi su deo naše realnosti, smatram da Communis posluje sa dosta uspeha, posebno tokom poslednjih godina koje su za lokalno tržište teške, odnosno krizne, ako ne i odlučujuće za budući razvoj i rad.

Koja je vaša vizija razvoja Communisa u sledećih 5 godina? Šta biste najviše voleli da uradite za Communis, da ostavite kao svoj trajni pečat u poslovanju kompanije sa pozicije top menadžera?

– Communis je i do sada bio prepoznatljiv po kreativnim rešenjima i kampanjama koje su imale odjek u javnosti. Tokom predstojećih godina radiću na tome da agencija još više unapredi svoje poslovanje i zauzme lidersku poziciju na lokalnom i regionalnom tržištu, koju itekako zaslužuje. Nastojaću da dodatno ojačam odnos sa DDB mrežom kojoj pripadamo, a koja je jedna od najvećih u svetu, ali i da omogućim veću eksploataciju potencijala same mreže na lokalnom nivou.

Čvrsto verujem da se kreativnost, rad, trud, odgovornost, poštenje, inovacije i profesionalnost u svim aspektima isplate i da će doneti željene rezultate i trajni pečat u poslovanju. Jedan od pravaca u kojima ćemo se sigurno kretati jeste briga i ulaganje u dalji razvoj potencijala ljudi koji su najvažniji deo agencije i čine komunikaciju DOBROM i DRUGAČIJOM, odnosno ulaganje u razvoj i podršku zaposlenih, jer upravo oni dodaju vrednost poslovanju.

BOJAN STANKOV, Generalni direktor regionalne marketinške agencije COMMUNIS DDB: „…Za Communis NISTA NIJE NEMOGUĆE!…“

Kako vidite aktuelno stanje na tržištu oglasnih usluga u Srbiji, pre svega u pogledu potražnje i novčanog prometa? Jeste li optimista? Imate li primedbe na funkcionisanje reklamnog tržišta, šta biste tu menjali u cilju poboljšanja?

– Kada neko gradi karijeru u advertajzingu, sa godinama postaje svedok promene komunikacijskih tokova i trendova. Dobar analitičar može dosta dobro da anticipira te promene i pravovremeno adaptira dalje poslovanje i strateške ciljeve kompanije. Communis je opstao kroz mnoga teška i zahtevna vremena tako što je dobro anticipirao promene i uspešno prilagođavao modus operandi vremenu koje dolazi, ali i tako što je kontinuirano gradio partnerske odnose sa klijentima i ulagao u zaposlene.

Situacija na tržištu nije ni malo povoljna, ali ono što nam je naizgled neizvodljivo jeste samo trenutno stanje stvari i zapravo predstavlja šansu i mogućnost za napredak.

To je ujedno i razlog zašto je jedan od postulata agencije upravo stav da NIŠTA NIJE NEMOGUĆE!

Rad agencije je pod uticajem mnogih društvenih i ekonomskih činilaca, što implicira da se svaka promena u makrosistemu odražava i na mikrosistem, odnosno na agenciju i njene klijente. Boljitak bi sistemski mogao da se ostvari kroz unapređenje zakonske regulative, jačanje strukovnog integriteta i transparentnosti u konkurentskim odnosima. Nedavno je usvojen novi Zakon o oglašavanju, tako da ćemo ubrzo imati priliku da se uverimo u njegovu praktičnu primenu i efekte. Dodatno, posebno bih naglasio etičke norme, koje su neophodne i koje je važno pažljivije i temeljnije odrediti i sistematski primenjivati u poslovanju.

Kako teče proces regionalzacije tržišta oglasnih usluga? Koliko uspeha Communis trenutno ima u regionu? Koje zemlje u regionu kao agencija „tipujete“ u procesu tržišnog jačanja i osvajanja u narednom periodu?

– Za svaku marketinšku agenciju zemlje u najbližem okruženju su veliki izazov. Svakako već godinama sarađujemo sa nekim od većih regionalnih tržišnh aktera, a u narednom periodu nastojaćemo da povećamo broj projekata koji će se realizovati van Srbije. Od naših agencija u regionu, recimo Communis u BIH godinama posluje uspešno i razvija saradnju sa uticajnim klijentima, zahvaljujući posvećenom timu koji se bori za svoje mesto u kreativnim i advertajzerskim krugovima. Dodatno, DDB mreža je aktivna u regionu i pruža nam značajnu podršku u regionalnim poslovima.

Verujete li u mogućnost izvoza srpske komercijalne kreativnosti šire od ex-Yu regiona? Koje zemlje su po vama potencijalno interesantne za tako nešto? Ovih dana su bili aktuelni Dani komunikacija u Hrvatskoj i centralna tema im je bila izvoz hrvatske kreativne industrije…Postoje li takva usmerenja u Srbiji i mogućnosti institucionalizacije strategije izvoza srpske kreativne industrije?

– Lično mislim da kreativna snaga u Srbiji ima veliki potencijal, ali i da se u nekom smislu već izvozi, i to najviše putem rada na kampanjama globalnih klijenata, koji umeju da prepoznaju vrednost domaćih rešenja. Dešavalo se i da neka naša rešenja budu primenjena i na drugim tržištima, ali se mi primarno bavimo potrebama klijenata u Srbiji i regionu.

Prepreka za izvoz „srpske komercijalne kreativnosti“ jeste aktuelni položaj Srbije na globalnoj marketinškoj i advertajzing sceni, ali i slabija sistemska uređenost ove oblasti. Međutim, postoji tendencija da na ovom polju dođe do određenog napretka.

Kao filozof po obrazovanju, sigurno imate razvijen teorijski pa i kritički stav prema globalnim trendovima u komunikaciji…“Život je komunikacija“ je lajtmotiv agencije Communis…Međutim, kakva je današnja komunikacija, da li ste zabrinuti nad ubrzanom alijenacijom koja prati digitalne medije kao što su društvene mreže, pa sad i virtuelna realnost?…Sve je to lepo, šareno i skakuće, ali glavne ljudske potrebe ostaju sve više zanemarene: fizički kontakt ljudi se nezdravo smanjuje, mreže su, prema naučnim istraživanjima, novi veliki izvor depresije, fizičko kretanje je zanemareno…Ovo su masovne pojave, što je najveći problem…Šta Vi mislite o svemu tome?

– Komunikacija spada u najvažnije aspekte života, što nalaže prilagođavanje uslovima koje savremeni odnosi u društvu nameću. Komunikacioni kanali, modeli i formati u potpunosti prate vreme u kojem živimo, razvijaju se sve brže i mislim da niko od nas ne može da zamisli krajnje ishode tih promena, kao ni njihov efekat. Ljudi su skloni kritici svega novog, što im nije blisko ili što ne razumeju, i to prevashodno zbog straha. To se odnosi i na nove vidove komuniciranja.

Kao što bi jedan starogrčki filozof rekao, „ne može se dva puta ući u istu reku“, odnosno sve teče i sve se menja. U tom smislu promene su neminovne. To, sa druge strane, apsolutno ne znači i da su promene kao takve nužno loše, iako im mnogi pružaju otpor. One pokreću, izmeštaju iz zone komfora, inspirišu i samim tim omogućavaju napredak. Ono što može biti problem je sposobnost nas samih da se adaptiramo na novonastalu situaciju. Ako neko pristupa svemu kroz predrasude i strah, nemoguće je da uvidi potencijal trenutka u kome živimo. Otuđenost kao takva postoji, ali njen uzrok ne treba tražiti u digitalnim medijima, već u pristupu i načinu upotrebe istih.

Agencija Communis se trudi da maksimalno koristi potencijal digitalnih kanala, komunikacija i inovacija, da prepoznaje nove matrice ljudskog ponašanja i preferencija, kao i da pronalazi nove načine podsticanja interakcije. Poznato je da je umerenost vrlina, u tom smislu je i umerena, prilagođena potrebama, upotreba digitalnih kanala u kreiranju atraktivne komunikacije svakako prednost.

Communis je jedna od najuspešnijih marketinških agencija u Srbiji i regionu, a Ivan Stanković jedan od pionira marketinga na tržištu bivše Jugoslavije. Communis svoje poslovanje zasniva na pažljivom planiranju i kreativnom pristupu kojima se kreira „dobra i drugačija“ komunikacija. Agencija Communis je 2008. godine postala deo globalne mreže DDB, jedne od najkreativnijih svetskih agencija za marketinške komunikacije.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.