Polovina Beograđana se vozi javnim prevozom, nema uslova za bicikl

Izvor: RTS, 11.Maj.2020, 06:37

Polovina Beograđana se vozi javnim prevozom, nema uslova za bicikl

Šetajte ili vozite bicikl kad god je to moguće, preporuka je Svetske zdravstvene organizacije u uputstvima o kretanju zbog epidemije koronavirusa. Gradovi širom Evrope sve više prostora ostavljaju biciklistima i pešacima. Polovina ljudi u Beogradu vozi se javnim prevozom, a za pešačenje i biciklizam tek treba da se stvore uslovi.
U Parizu su izračunali da najviše ljudi na posao ide na udaljenost >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << do pet kilometara, pa otvaraju novih 650 kilometara biciklističkih staza. Francuska plaća i popravke bicikala.

Saobraćaj u Beogradu još nije prilagođen da se na posao ili u školu ide peške ili biciklom. Trenutno u Beogradu ima 100 kilometara biciklističkih staza, a svega 0,6 odsto učesnika u saobraćaju su biciklisti.
Profesor Aleksandra Đukić, sa Arhitektonskog fakulteta u Beogradu, kaže da svi planovi imaju ugrađene delove u kojima se govori o pešačkom saobraćaju i o biciklima, međutim, problemi su kod realizacije.
Delovi grada presečeni su ne samo rekama, već i auto-putem. Most na Adi spojio je obale reke, ali je razdvojio dva dela grada. Pristupne saobraćajnice urađene su tako da ne postoji prolaz za pešake i bicikliste od Čukarice ka Senjaku i centru grada.
Pasarele kao rešenje Profesor Peter Gabrijelčič, sa Arhitektonskog fakulteta u Ljubljani, projektant Mosta na Adi, objašnjava da je njihov deo posla bio most, a da su kolege iz Beograda radile na prilaznim putevima. 
Profesor Gabrijelčič vidi rešenje u izgradnji pasarela, kao mostova za pešake i bicikliste.
Nedavno je napravljena pasarela od Kalemegdana do Savskog keja, a biće ih potrebno još mnogo da bi se premostile prepreke po gradu.
Marko Stojčić, glavni urbanista Grada Beograda, kaže da je zacrtano da oko pet posto biciklista bude u saobraćaju.
"Neka naša procena je da ćemo uspeti to da sprovedemo u narednih pet do sedam godina. Pešak apsolutno mora da bude broj jedan u saobraćaju, za njim biciklista, nakon njega ide javni gradski prevoz i i na četvrtom mestu automobili", naglašava Stojčić.
U Beogradu se planira još 200 kilometara biciklističkih staza, a potrebno je bar 300 kilometara.
Pogledaj vesti o: Pariz

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.