Izvor: Radio 021, 25.Nov.2018, 12:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Trgovci ne priznaju žalbe na kvalitet obuće u 70 odsto slučajeva

Žaliti se na kvalitet obuće u Srbiji najčešće je jalov posao. Svaka treća reklamacija vezuje se za cipele i patike, a odgovor trgovaca u gotovo 70 odsto slučajeva je negativan.

Kako pišu "Novosti", nekada se u odbijanju pritužbi prodavci pozivaju na ovlašćene laboratorije, od kojih se nikako ne može očekivati pozitivan odgovor. Jer, upravo oni daju potvrde kvaliteta pri uvozu i ne mogu kasnije svoje potvrde i pobijati.

To je nedavno shvatila i Beograđanka >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << M. S. koja se trgovcu požalila na kvalitet patika. Kako propisuje zakon, odgovor od trgovca je dobila u roku od osam dana. Reklamacija joj je odbijena uz objašnjenje - "nepravilno korišćenje", a to je potvrdila i jedna ovlašćena laboratorija. Problem je što je ova laboratorija uvozniku potvrdila kvalitet iste sportske obuće.

"Tako dolazimo u situaciju - 'kadija te tuži, kadija ti sudi'. Kako mogu da očekujem da mi odobre žalbu, kada bi onda laboratorija pobila svoju prethodno datu potvrdu kvaliteta koju je dala pri uvozu. Sigurno neće reći da su patike pukle zbog lošeg kvaliteta, kada su pri uvozu rekli da su dobrog kvaliteta. Patike sam platila skoro 20.000 dinara. Nisam pokisla u njima i nisam ništa uradila da bi se raspale posle dva meseca", kaže M. S.

To je, prema rečima predsednika Pokreta potrošača Srbije Petra Bogosavljevića, klasičan primer sukoba interesa. On smatra da je nedopustivo da kuća koja potvrđuje kvalitet obuće kasnije presuđuje o reklamaciji na tu istu obuću.

"Rok za reklamaciju od šest meseci je dat upravo zbog toga što je u toku tog perioda odlepljivanje đonova ili rašivanje posledica najčešće fabričke greške, nikako greške potrošača. Iza objašnjenja "nepravilno korišćenje" ili "nepravilno održavanje" najčešće stoji loš kvalitet", kaže Bogosavljević za "Novosti".

Godišnje Nacionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača (NOPS) stigne oko 17.000 žalbi na kvalitet proizvoda i usluga. Trećina se odnosi na telekomunikacije - mobilne telefone, ali i usluge, druga trećina na kvalitet obuće, a poslednja trećina na svu ostalu robu i usluge. To znači da se godišnje na kvalitet obuće NOPS požali oko 5.600 građana.

"Najveći problem je što se potvrde o kvalitetu izdaju samo na osnovu organoleptičkih analiza. Potvrđuju kvalitet na osnovu izgleda patike. Dodatno je što trgovci reklamacije i ne šalju laboratorijama, već odgovore sami i to najčešće negativno. Moramo da uvedemo standarde u propise koji bi garantovali kvalitet robe pri uvozu", kaže predsednik NOPS Goran Papović.

Autor: Novosti

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.