Izvor: Radio 021, 18.Okt.2019, 08:03   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Taksisti i blokada Beograda: Subvencije za nova vozila izazvale buru

Najava da će država taksistima subvencionisati kupovinu novih vozila izazvala je dosta pažnje u Srbiji.

BBCTaksisti su svakog dana blokirali centralne ulice Beograda

Građani Beograda su se u prvoj polovini oktobra više bavili rekreacijom nego inače - hteli to ili ne.

Šetalo se dosta, ponekad i s jednog dela grada u drugi, zato što je centar Beograda bio u potpunosti blokiran, što se često „razlivalo" i na ostale delove prestonice.

Taksisti >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << su 12 dana protestovali, tražeći ukidanje aplikacije Kar:Go, a čak su najavljivali i blokadu mostova.

Kar:Go ili taksi: Šta kažu korisnici Kar:Go - Rupa u zakonu, moderan prevoz ili nešto sasvim treće

Ipak, do toga nije došlo, a protest je okončan nakon sastanka lidera pobunjenih taksista sa predsednikom Vučićem.

Detalji dogovora nisu poznati, ali jeste da je država taksistima obećala subvencije - što se mnogima ne sviđa.

https://twitter.com/torbica/status/1184833349136867329

Šta je odlučeno?

Ne zna se tačno, osim da su subvencije deo dogovora.

Nezvanično se može čuti da je reč o subvencijama od 5.000 evra za nabavku novih vozila, prenosi N1.

Blic dodaje da će taksisti moći sami da biraju marku vozila, ali ne i boju, koja će morati da bude bela.

Oni ističu i da će kupovina vozila imati tri koraka - taksisti će dati učešće, država subvenciju, a ostatak će biti pokriven kreditom ili lizingom.

Električni trotineti osvajaju i svet i Srbiju: „Samo gledaš gužvu i prolaziš" Zašto Beograd nema dovoljno vozača autobusa: „Ni Miško više neće da vozi" Koliko dugo možete da vozite bez dozvole u Srbiji

Uslovi su da je taksi prevoznik registrovan i da nema dugovanja prema državi.

Pregovori taksista i Ministarstva finansija će biti nastavljeni i u narednom periodu, a pojedini taksisti najavljuju štrajk glađu ako dogovor ne bude ispunjen.

Kada je reč o aplikaciji Kar:GO, iz tabora taksista kažu da „treba pustiti državne organe da rade svoj posao", kao i da zaključke „treba donositi kad prođe neko vreme".

BBCBlokada je uglavnom trajala po nekoliko sati, što bi u gradu izazvalo pravi kolapsKakve su reakcije?

Burne, barem na internetu.

https://twitter.com/stonexman/status/1184748763996413952

https://twitter.com/gotivac/status/1184720919190802432

https://twitter.com/TaociThe/status/1184747603159855104

https://twitter.com/niinochka/status/1184861061905821696

https://twitter.com/BallonMac/status/1184870543763394567

https://twitter.com/dragoviceva/status/1184491772313030656

https://twitter.com/VNensy/status/1184816112002916352

https://twitter.com/jaksic_dalibor/status/1184394510052331520

Ko još dobija subvencije?

U Zakonu o budžetu Republike Srbije za 2019. godinu, subvencije su raspoređene na sledeći način:

Poljoprivreda - 43.711.697.000 dinara Privreda - 15.649.023.000 dinara Železnica - 14.975.949.000 dinara Putevi - 13.898.000.000 dinara Kultura - 3.100.000.000 dinara Turizam - 1.432.500.000 dinara Ostalo - 21.691.077.000 dinara

Procene su da taksista u Beogradu ima oko 7.000 i ako svako dobije po 5.000 evra, to znači da će država njima subvencionisati oko 4.100.000.000 dinara.

Međutim, da bi dobili novac taksisti prvo moraju da do 5. novembra regulišu sva dugovanja poreza prema državi.

List Danas piše da dugovanja ima gotovo polovina taksista.

Šta je uopšte bio problem?

Beogradska taksi udruženja počela su protest 30. septembra 2019. godine, zahtevajući ukidanje aplikacije Kar:Go i poštovanje Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.

Kar:Go ne podleže tom zakonu, pošto je registrovan kao udruženje građana za obavljanje konsultantske delatnosti u oblasti informacione tehnologije.

Dakle, kažu da se ne bave prevozom putnika, već da samo daju aplikaciju koja povezuje ljude sa vozilima i one kojima je potreban prevoz.

To znači da Kar:Go vozači ne plaćaju poreze koje taksisti moraju da plate, a taksistima se nije svidela ni jeftinija cena nove konkurencije.

BBCUkoliko dogovor ne bude ispunjen taksisti najavljuju štrajk glađuŠta kažu zvaničnici?

Tokom protesta taksista i blokade Beograda zvaničnici se nisu mnogo oglašavali, osim ministarke Zorane Mihajlović i premijerke Ame Brnabić.

Njih dve su uglavnom bile na suprotnim stranama te podele.

Mihajlović je isticala da Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju mora da se poštuje, a Brnabić da Kar:Go ništa ne radi loše, već da su našli „rupu u zakonu".

„Ne vidim nikakav problem u tome da je predsednik razgovarao sa taksistima", kaže Mihajlović, prenosi N1.

„Znate šta je najvažnije - da oni više ne blokiraju grad Beograd i da nemamo blokade po drugim gradovima", dodaje.

Ministarku su pitali i da li će aplikacija Kar:Go biti ukinuta, na šta je ona odgovorila: „Ne ukida Ministarstvo saobraćaja aplikaciju."

Predstavnik Ugovorne privredne taksi komore Srbije Boško Vukojević kaže da je država „dala maksimum koji je mogla" i da je važno da će se „zakon intenzivno sprovoditi".

Naslove u medijima da će „građani taksistima plaćati automobile iz budžeta" opisao je kao zlonamerne, ističući da će time samo biti omogućeni bolji uslovi taksi prevoza.

Za to vreme iz kompanije Kar:Go najavljuju tužbu protiv taksista zbog blokade grada.

Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Autor: BBC News na srpskom

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.